wanneer terug biken na sleutelbeenbreuk?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Re: wanneer terug biken na sleutelbeenbreuk?

Bericht door chrissie »

Heb het ook vlaggen ](*,) , intussen nog ervaringen, tips vr snel en goed herstel?
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Re: wanneer terug biken na sleutelbeenbreuk?

Bericht door vannoli »

Ik heb een operatie ondergaan omdat ik zo snel mogelijk weer mijn arm wou gebruiken

Heb een maand gewacht op antwoord van dokter of het al genoeg genezen was en rustig op de baan begonnen
En na een 2 maand weer mtb
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: wanneer terug biken na sleutelbeenbreuk?

Bericht door Sunn Xtreme »

alles hangt af van de vormgeving van de breuk. is het een mooie breuk, dan ben je weer vrij snel bezig.
is het eentje waar plaatzetting aan te pas komt, zal het afhangen van hoe de botgroei evolueert en er ook geen complicaties optreden (ontstekingen oa)

hoe dan ook is het STERK RAADZAAM in het begin als je weer groen ligt krijgt, de ritten ENKEL EN ALLEEN OP DE BAAN te doen en NIET LANG !
wie daar zijn laars aan lapt kan de zaken erger maken in die mate, dat je heel lang of zelfs altijd bij het fietsen, pijn aan het sleutelbeel en schoudergewricht krijgt.
je moet geen bang hebben om veel te verliezen... dat is trouwens ook bijzaak. je moet bezig zijn met een VOORZICHTIGE opbouw van de ritjes.
fysiek vermogen is geen probleem, het is zaak die schouder niet te overbelasten, anders kan bv bovengenoemde complicatie gaan ontstaan (de zeurende pijn die later steeds blijft optreden)
Plaats reactie