wanneer terug biken na sleutelbeenbreuk?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Nadat een sleutelbeen breuk hersteld is, moet er bij de kinesist oefeningen gedaan worden ? Of gewoon bollen en zelfs kracht opdoen ?
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

@spook: ik raad je aan een goede kinesist op te zoeken,this wel degelijk nodig.Die oefeningen wat hij gaat doen met u gaat gij zelf niet kunnen uitvoeren,this te zeggen zover in de pijngrens gaan :lol: .Ben vorigjaar zo'n 50x geweest.Heb nu al compasie met u,vraag anders maar eens aan die van stokkem met zenne enkels.
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

ik heb u een telefoonnummer gegeven van een goede kinesist. Gebruik die dan ook :wink:
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Ik heb nooit kine gehad na mijn sleutelbeenbreuken,
maar ik was toen wel nog een snotbel (eerste keer was ik 8 jaar, de laatste keer iets van een 24 jaar) en behoorlijk flexibel.
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Okée, ik ben een stijf geval :wink:
dus afzien bij Angelo zijn kiné :-? is de boodschap...ik verheug me al op de folterseances
:bounce:
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

Spookvanhetbos schreef:ik verheug me al op de folterseances
:bounce:
Als ge den dag allemaal moogt geloven :roll: betalen ze hier momenteel grof geld voor , denk als ge dat dan toch van plan zijt ge met de tarieven van de kine beter af zijt :wink:
JensH
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 okt 2009 19:57
Rijdt met: bulls

Bericht door JensH »

Zelf heb ik 3x men linkersleutelbeen gebroken, waarvan de laatste keer in maart 2009 dus vorig jaar. Was toen 19 jaar en heb nooit naar de kiné moeten gaan... begrijp ook niet goed wat de kiné aan een sleutelbeenbreuk kan doen :-?
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

3 X #-o
Ik heb nog wat te goed :-D
Het is zo, het sleutelbeen is een verbinding tussen de schouder en borstbeen, geen gewricht.. maar je bent 19 jaar en soepel als een elastiek.
Hier heb je een stoffig spook van 60 zomers, stijf en verduurd :wink:
Ik zou liever kracht oefeningen willen doen, want mijn linker arm is zo slap als een vod...elke dag probeer is wat te winnen door te stretchen en te rekken en het helpt, traag maar zeker (kan nu op linker schouder slapen, niet lang, maar toch.....mss na de middag een poging doen op de baan met madame :wink:
Gebruikersavatar
bbert
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 22 okt 2008 18:23
Rijdt met: lp/2

Bericht door bbert »

kiné niet absoluut nodig hoor ik ook van mijn orthopedist
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

Kine help zeker,maar je moet wel spieren hebben hé :lol:
Plaats reactie