Extra elektronische aandrijving voor de tank ?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Berichten: 5029
- Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
- Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Bericht door madskatingcow »
Nu nog 't bijpassend geluid maken zodra de aandrijving ingeschakeld wordt :
- Sjoerie
- Mountainbiker
- Berichten: 3527
- Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
- Rijdt met: Giant XTC Customized
- Contacteer:
1,5 uur is iets van een 65km, lijkt me genoeg om de finale te "rijden"_alain_ schreef:die hulpmotor bestaat al iets langer,
die past in de zadelbuis en helpt daar op de crank via een wormwielaandrijving.
een paar redenen die het voor mij onaannemelijk maken dat het gebruikt wordt/werd in officiele races;
1/ waar laat je het batterijpack?
tot op heden is dat nog een redelijk pack dat je niet onzichtbaar kan wegmoffelen
2/ een klein battrijpack heeft een max autonomie van een uur tot anderhalf uur
3/ als de batterijen leeg zijn sleur je een kg of 3 extra mee
waar ik niet mee wil beweren dat het onmogelijk is,
de techniek staat voor niets
-
- Mountainbiker
- Berichten: 484
- Lid geworden op: ma 19 nov 2007 15:59
- Rijdt met: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra
Da's een groot verschil. In de eerste koersuren zit je in het peloton, goed omringd en word je meegedreven door dat peloton. Ok je hebt nog basisconditie nodig, maar als je de laatste 65km even van fiets wisselt, maakt het niet meer veel uit of je dan al stikkapot zit of niet. Bij fysiologische doping moet je tenminste nog zelf fietsen, bij mechanische trapt de fiets vanzelf.Michilio schreef:Als het echt zou gebeuren praat ik het zeker niet goed. Maar om te zeggen dat iedereen dan zomaar even een top prestatie kan neerzetten is wel overdreven hoor. Uiteraard zal het wel net dat beetje extra geven zodat je de overwinning op zak hebt. Maar het grootste deel van de wedstrijd rijd je zelf zonder hulp waarschijnlijk.SoundLeSs schreef:Eigenlijk vind ik mechanische doping nog erger dan fysiologische. Bij fysiologische moet je je tenminste nog zeer deftig inspannen en heb je nog altijd tonnen talent nodig. Als je die pedalen zag gaan in die reportage met Cassani, dan bol ik zelfs 70km/u alsk wil.timdelma schreef:Ik heb/had enorm veel respect voor diene gast, maar dit doet me nu toch enorm twijfelen zenne.
Als dit zo is, mogen ze 'em zwaar straffen vind ik.
Verdorie, Tommeke Tommeke kon de ronde gewonnen hebben
Ja je kan misschien gelijk hebben. Ik ken er te weinig van om erover in discussie te gaan. Maar om het even hoeveel % het je beter kan maken. Het zou inderdaad niet mogen. En zoals je zegt bij de vroegere manieren van doping moest er inderdaad keihard getraind worden.SoundLeSs schreef:Da's een groot verschil. In de eerste koersuren zit je in het peloton, goed omringd en word je meegedreven door dat peloton. Ok je hebt nog basisconditie nodig, maar als je de laatste 65km even van fiets wisselt, maakt het niet meer veel uit of je dan al stikkapot zit of niet. Bij fysiologische doping moet je tenminste nog zelf fietsen, bij mechanische trapt de fiets vanzelf.Michilio schreef:Als het echt zou gebeuren praat ik het zeker niet goed. Maar om te zeggen dat iedereen dan zomaar even een top prestatie kan neerzetten is wel overdreven hoor. Uiteraard zal het wel net dat beetje extra geven zodat je de overwinning op zak hebt. Maar het grootste deel van de wedstrijd rijd je zelf zonder hulp waarschijnlijk.SoundLeSs schreef: Eigenlijk vind ik mechanische doping nog erger dan fysiologische. Bij fysiologische moet je je tenminste nog zeer deftig inspannen en heb je nog altijd tonnen talent nodig. Als je die pedalen zag gaan in die reportage met Cassani, dan bol ik zelfs 70km/u alsk wil.
- Dickie
- Mountainbiker
- Berichten: 3823
- Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
- Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
De oplaadbare batterijen zouden eleganter weg kunnen gestoken worden in bovenbuis én onderbuis.
Dat zou dan voor het frame ineengekleefd en gespoten wordt moeten gebeuren.(of met couplers voor jan met de klak)
Alleszins een ideetje voor als we op pensioen zijn
En dat geluid...da zijn de remmen die wat slepen hé
Canca is de beste tijdrijder ter wereld, Boonen stond te groot bij de beklimming van de muur in de RvV en zat ingesloten in het peloton terwijl ze vooraan niet reageerden op de demarrage in PR.
Bij zo'n gespecialiseerde tijdrijder moet je op dat wiel blijven zitten of de vogel gaat letterlijk vliegen.
Gewoon een wild verhaal dat motortje.
Dat zou dan voor het frame ineengekleefd en gespoten wordt moeten gebeuren.(of met couplers voor jan met de klak)
Alleszins een ideetje voor als we op pensioen zijn
En dat geluid...da zijn de remmen die wat slepen hé
Canca is de beste tijdrijder ter wereld, Boonen stond te groot bij de beklimming van de muur in de RvV en zat ingesloten in het peloton terwijl ze vooraan niet reageerden op de demarrage in PR.
Bij zo'n gespecialiseerde tijdrijder moet je op dat wiel blijven zitten of de vogel gaat letterlijk vliegen.
Gewoon een wild verhaal dat motortje.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 484
- Lid geworden op: ma 19 nov 2007 15:59
- Rijdt met: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra
Veel prof. in de biomechanica die er toch over twijfelen of zijn demarrage in PR wel zuiver menselijk was. Zo ook mijne prof, meldde hij vandaag :) Als je demarreert ga je ni voor niks op de trappers staan. Zo kan je meer en sneller kracht leveren.Dickie schreef:De oplaadbare batterijen zouden eleganter weg kunnen gestoken worden in bovenbuis én onderbuis.
Dat zou dan voor het frame ineengekleefd en gespoten wordt moeten gebeuren.(of met couplers voor jan met de klak)
Alleszins een ideetje voor als we op pensioen zijn
En dat geluid...da zijn de remmen die wat slepen hé
Canca is de beste tijdrijder ter wereld, Boonen stond te groot bij de beklimming van de muur in de RvV en zat ingesloten in het peloton terwijl ze vooraan niet reageerden op de demarrage in PR.
Bij zo'n gespecialiseerde tijdrijder moet je op dat wiel blijven zitten of de vogel gaat letterlijk vliegen.
Gewoon een wild verhaal dat motortje.