Start to run

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Start to run

Bericht door el gordo »

Ik heb net iets vergelijkbaar gedaan;
18km tegen 5:53min/km met een avg HS 152. (max HS 204 volgens lactaattest). Hopelijk heb ik net als jij morgen geen last.
Anders; als je morgen iemand in Pellenberg hoort vloeken, de kans is bestaande dat ik het ben :-)

Ik vind wel dat je gemiddelde hartslagen bij je duurloop en tempoloop zeer dicht bij elkaar liggen, slechts een verschil van 6 slagen/min
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Start to run

Bericht door julie »

Hoe hoog je hartslag ligt is natuurlijk heel persoonlijk (van hoe hoog je max is en bij welke hartslag je aerobe en anaerobe zones liggen). Nou dacht ik, als ik het goed heb begrepen, dat het niet hetzelfde is bij hardlopen als bij fietsen? Ik zit dus gemiddeld zo'n 10 slagen hoger bij hardlopen, maar ik heb nooit een inspanningstest gedaan voor hardlopen, alleen voor fietsen. Dus als jij het hebt over gemiddeld 152, hoe ver zit je dan van je anaerobe zone bijvoorbeeld?
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Start to run

Bericht door el gordo »

Mijn overslagpols is 173, max 204. Dus ik mijn avg HS was >20 HS onder mijn anaerobe drempel.
Maar de lactaattest dat ik heb afgenomen, was wel via een fietsergometer en géén looptest.

Ik heb me ook altijd laten wijsmaken dat je 5 à 10 hartslagen moest bijtellen voor het joggen, maar waar eindigt het dan?
Je overslagpols en max. kan je niet verhogen - maar je zones wel?
Achter elke volkswijsheid schuilt wel waarheid. Maar hoe die waarheid juist is, daar heb ik het gissen naar.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Start to run

Bericht door julie »

dus als je het echt wil doen zoals het hoort, zou je dus 2x een inspanningstest moeten doen, op de fiets en tijdens het hardlopen.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: Start to run

Bericht door jaro »

Het was weer te mooi om waar te zijn en kon dus weer ni blijven duren.
Ik heb het weer vlaggen, kan weer niet meer lopen, wandelen zelfs fietsen kan ik vergeten.
Was al een tijdje terug probleem om te lopen, na paar kilometer kon ik weeral niet meer verder van de pijn. Wandelen is nooit niet meer goed gegaan maar da was't minste van mijn zorgen.
Vorige week dan nog eens een poging gedaan om te mtb-en maar de groene van Heverlee ( de gemakkelijkste bloso dus ) moeten opgeven na 20 km, ni meer uit te houden aan linker(poot)kant.
Is al een probleem om gewoon den trap op te gaan, boeltje waarschijnlijk weeral verstopt. Afspraak is gemaakt met mijn vakantieverblijf gasthuisberg voor volgende maandag. Hopelijk weten we dan weeral hoe laat het is en of er nog reparatiemogelijkheden zijn.
In ieder geval mijn 20 km loopdoel is verwezenlijkt, kunnen ze mij niet meer afpakken.
Wat volgt zien we dan wel weer, al is het van nul herbeginnen dan is het maar zo, dat is dan ook een uitdaging.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: Start to run

Bericht door jaro »

Na bezoek aan Gasthuisberg vandaag weet ik weeral hoe laat het is.
Links is weeral verstopt , waarschijnlijk aangroei van " slecht " vlees dat de ader verstopt.
Reparatie zit er niet meer in wegens ofwel opnieuw van hetzelfde of als't mislukt is't helemaal naar de knoppen met de bloedtoevoer. Verstopping zit op een hele slechte plaats en overbrugging kan problematisch zijn met gevolgen die ik liever ni hoor, zou liever mijne voet nog een beetje houden waar hij is.

Afin het komt er nu op aan om mij zelf te beetje te genezen. Wil zeggen om nieuwe adertjes aan te maken door vooral ni stil te zitten gedurende de volgende 3 maanden. Met de eerdere escapdes zijn er al verschillende omwegen gevormd, maar is voorlopig nog niet voldoende. Dus stappen , wandelen enz. tot dat het pijn doet, beetje wachten en verder, al is het om de 100 meter stoppen. Daarna gaan ze bekijken of dat iets heeft opgebracht, zo ja ...voortdoen en zo niet ??????

In ieder geval intensief sporten kan ik waarschijnlijk voor altijd en eeuwig vergeten, zal al blij mogen zijn dat alles op zijn plaats blijft.

Dus vanaf nu is het alle dagen werkendag....
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: Start to run

Bericht door jaro »

Zoals gezegd is't nu alle dagen training.
Vorige dagen kilometers gestapt en soms tussendoor even wat gelopen.
Vandaag 11,5 km gestapt, is te zeggen enkele honderden meters stappen tot het niet meer gaat, dan even stoppen en dan weer stukske verder.
Op die manier ben je wel lang onderweg, is van minder belang. Het is ook wel weeral een pijnlijke bedoening maar dat nemen we er dan ook maar weer bij.
Alleen het resultaat zal tellen en daar gaan we voor.

Op deze manier blijft het wel echt "Start to run"
Plaats reactie