ik kom langzaam op gang

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.

Moderators: Reflex, Angelo.

stevy
Mountainbiker
Locatie: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"

ik kom langzaam op gang

Bericht door stevy »

als ik een TT rij duurt het 15 KM voordat ik opgang kom. Ik kies dan door de slechte benen een 40 KM route. na de bevoorrading kom ik er echter door en kan ik de laatste 20 km vol gas gaan. als ik aan de arrive kom heb ik meestal nog over. De tt had had gerust 10 KM langer mogen zijn.
heeft hier nog iemand last van of heeft hier iemand last van gehad en is dat nu opgelost. ik ben wel geen ochtend mens en de TT's vat ik meestal aan rond9uur kan het daarmee te maken hebben.
Benneke
Mountainbiker

Bericht door Benneke »

Opwarmen vooraleer ge begint.
JurgenG
Mountainbiker

Re: ik kom langzaam op gang

Bericht door JurgenG »

stevy schreef:als ik een TT rij duurt het 15 KM voordat ik opgang kom. Ik kies dan door de slechte benen een 40 KM route. na de bevoorrading kom ik er echter door en kan ik de laatste 20 km vol gas gaan. als ik aan de arrive kom heb ik meestal nog over. De tt had had gerust 10 KM langer mogen zijn.
heeft hier nog iemand last van of heeft hier iemand last van gehad en is dat nu opgelost. ik ben wel geen ochtend mens en de TT's vat ik meestal aan rond9uur kan het daarmee te maken hebben.
Ik sterf meestal een keer of 3 in de eerste 10 km... dus we zijn al met 2 met die symptomen ;-)
stevy
Mountainbiker

Bericht door stevy »

hoe ga ik me opwarmen op ne tt
dirtyd
Mountainbiker

Bericht door dirtyd »

Heb meestal een hoge hartslag in het begin en als ik te snel start blaas ik mijn eigen op en is het na een 30 a 35 km over en uit. Vandaag in gelrode gereden en ook slechte benen bij de start vroeger was het vloeken en opjagen nu blijf ik rustig op cadans en hartslag rijden en komen de "goede beentjes" na een 20 min vanzelf terug. En heb probleemloos 45 km uitgereden
dirtyd
Mountainbiker

Bericht door dirtyd »

stevy schreef:hoe ga ik me opwarmen op ne tt
je kan de beenspieren strechen bij het begin en als je vertrekt bij een tt een kleine versnelling trappen en een freqentie van 90 a 100 een tijdje aanhouden alvoorens de grote molen op te leggen. En ge moet ook door uw eerste adem uitgaan maw even in het rood gaan dan terug hartslag laten zakken naa r recup
stevy
Mountainbiker

Bericht door stevy »

het is niet dat ik ze moeilijk uitrij. Ik kom pas laat op gang. voor de pauze gaat het echt langzamer dan erna. kan het zijn dat mijn eten smorgens te laat begint te werken en dat ik pas fuel heb na de pauze.
jaro
Mountainbiker

Bericht door jaro »

Gij zult nen diesel zijn zoals ik. :-D

Dat heeft wel een groot voordeel, waar anderen kapot zitten zijn wij nog fris. :wink:
egidius
Mountainbiker
Locatie: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets
Contacteer:

Bericht door egidius »

ik begin altijd met loden benen en pas na 10 km begint het ritme er in te zitten en draait alles vlot rond,
deze week op de rollen intervaltraining gedaan en de eerst 15 minuten waren de lastigste

dus kwestie van warme te lopen
belgië is een dieselland eh ;)
vannoli
Mountainbiker
Locatie: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Bericht door vannoli »

als je meer in de week gaat rijden zal dat beter zijn

Ik rij bijna enkel op zondag en de eerste 20km ben ik steeds slecht en daarna kom ik erdoor

Als ik in de week kan rijden of de zaterdag ,voel ik dak de zondag bijna direct goed ben

Dus hoe meer je rijdt hoe vlugger u benen los zijn
Plaats reactie