op zoek naar een goed ijzer supplement.

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
RODONDO
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: do 10 sep 2009 11:19
Rijdt met: ALMA CARBON

Bericht door RODONDO »

Lap, juist terug van Spanje :(
RODONDO
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: do 10 sep 2009 11:19
Rijdt met: ALMA CARBON

Bericht door RODONDO »

RODONDO schreef:Lap, juist terug van Spanje :(


Goldpharma.com, 30 ampullen (drinkbaar) 12,80 euro. :wink:
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Bericht door VaMalder »

Varkenslever, bij de slager. Voor 12€ heb je enkele kilo's.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

@Doctor : die gevallen van misbruik kennen we.
voor die bepaalde vrij jonge renners, die geconfronteerd werden met de gevolgen ervan, is het wel hun eigen schuld omdat ze buiten samenspraak met een arts, er maar op los beginnen injecteren en slikken.
vaak doen ze hetvolgende :
via via komen ze aan ferlixit, gebruiken daarbij ook nog fercayl, daarnaast ook ferrogradumed 500 ertussen....
ken er zo enkele, eerst raad inde wind slaan en maar op doen en dan in de shit. categorie 22 a 28 jaar en beterweter mentaliteit.
wat de arts of een ervaren persoon uitlegt, is niet voor hun oren, want dat zien ze als indianenverhalen. Tot ze ineens niet meer vooruitgeraken en met waarden 4 a 6x hoger liggen dan de maximum
als je het mij vraagt, zoeken ze gewoon problemen. Eigenlijk verdienen die geen hulp maar een dikke stamp onder hun gat.

een ferlixit die intraveneus of intramusculair dient toegediend te worden, kan je best NIET oraal gaan gebruiken (dus ook niet onder de tong houden)
en best ook niet als tip zo naar voor te brengen.
daar bestaat ook een orale ferlixit formule voor.
maar in dit land niet te verkrijgen.
doctor
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: di 25 nov 2008 21:12
Rijdt met: Bulls team

Bericht door doctor »

Hoi Sunn, je hebt gelijk van de gasten. Maar voor de Ferlicit, om deze niet oraal te gebruiken (drinken) Het staat in koeien van letters zelfs op de doos, soluzione per uso orale e uso endovenosa. Daar moet ik nog weinig extra bij zetten denk ik.
Want ik ga hier nooit iets adviseren dat enige twijfel omtrent gezondheid aan de forummers geven zal. En ik schreef trouwens ook dat ik er vele testen met heb gedaan. En ja, geeft het beste resultaat bij zowel extreme ijzer en feritine tekorten als bij enkele iets te lage waarden. Ook voor onderhoud een aanrader voor wie vaak kampt met deze ongemakken.
Bovendien, weinig nevenwerkingen ervan opgemerkt. Dat kan ik niet zeggen van de tabletten en capsules met andere ijzer preparaten. Om maar te zwijgen over de resultaten dat deze tabletten dan niet gaven. Bv. vrouwen die steeds kampen met hun maandelijkse ongemakken, één capsule na deze ongemakkelijke week en ze blijven energiek. (enkel die ijzer tekorten hebben) maar dat zijn er heel veel. Idem met jonge opgroeiende sporters, vaak hetzelfde probleem. Alhoewel deze jongere vaak al geholpen zijn met een simpel iijzer supplement. De acute gevallen enkel met Ferlicit hebben verbetering. Ze zijn veel energieker dan voorheen.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

ik zeg het maar omdat er ook specifieke oraal formules bestaan, en specifiek voor inspuiting (afkomst Andorra - ampul voor oraal, ampul voor inspuiting, tablet voor oraal).

alvast een waarschuwing : wie denkt via internet hier zijn 'slag' te slaan ivm dit middel... dit is vaak imitatie.
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

1 vijl en 1 kader, vijlen maar en smakelijk :wink:
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

doctor schreef:... Spaanse CROMATON BIC FERRO. Indien je iemand hebt die naar Spanje reist een aanrader om enkele dozen mee te brengen. Zijn daar vrij verkrijgbaar. ...
Woeheo! Vriendin toevallig in Spanje en kan dit meenemen. 4,70€ voor pak van 30 ampullen. Mooi, mooi.
Voorlopig ben ik na een half uur koersen echt niets meer waard. Hartslag gaat niet hoog genoeg en ik kan gewoon ook niet harder. Ik moet ook niet naar adem snakken en fysiek niet erg vermoeid, maar de benen willen niets meer doen.
Na de race voel ik me dan wel "leeg", maar niet kapot.
Hopelijk kan ik daarmee mijn niveau een stuk omhoog krikken.


Greetz,

Julien.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="Wacko007"][quote="doctor"]... Spaanse CROMATON BIC FERRO. Indien je iemand hebt die naar Spanje reist een aanrader om enkele dozen mee te brengen. Zijn daar vrij verkrijgbaar. ... [/quote]

Woeheo! Vriendin toevallig in Spanje en kan dit meenemen. 4,70€ voor pak van 30 ampullen. Mooi, mooi.
Voorlopig ben ik na een half uur koersen echt niets meer waard. Hartslag gaat niet hoog genoeg en ik kan gewoon ook niet harder. Ik moet ook niet naar adem snakken en fysiek niet erg vermoeid, maar de benen willen niets meer doen.
Na de race voel ik me dan wel "leeg", maar niet kapot.
Hopelijk kan ik daarmee mijn niveau een stuk omhoog krikken.


Greetz,

Julien.[/quote]

een bloedanalyse zal je veel duidelijkheid geven. er is vast nog een andere bijkomende oorzaak dan enkel ijzer.
of soms is ijzer oke, en zit je met een ander mineraal dat laag zit, wat zowat idem effect geeft
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Er is een bloedonderzoek aan voorafgegaan en ijzer was inderdaad aan de lage kant.

Mogelijke oorzaak zal waarschijnlijk aan mijn manier van trainen liggen;
Ik ben pas thuis na het werken om 18u - 18u30. Snel een koekje en een banaan om dan te gaan trainen. Op het einde van elke training heb ik wel een "leeg" gevoel en eet ik dan pas rond 21u na m'n trainingen.
Vermoedelijk put ik telkens in mijn reserves.
Samen met het ijzer, ga ik proberen om voor de trainingen iets deftig binnen te spelen. Liefst nog op het werk om het de tijd te geven om te verteren...
Plaats reactie