op zoek naar een goed ijzer supplement.

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

er zijn nog vloeibare producten, maar die werken zoals antibiotica : verkleuring van binnen naar buiten.
het hangt af van de samenstelling.. sommige producten veroorzaken ook maag en darmklachten, wat normaal gezien uitgesloten moet zijn.
RODONDO
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: do 10 sep 2009 11:19
Rijdt met: ALMA CARBON

Bericht door RODONDO »

ZOALS IEDER SUPLEMENT IS ER EEN VERSCHIL VAN MENS TOT MENS, MAAR OP
TERMIJN VAN EEN TWEETAL MAANDEN SCHROK IK ME EEN AAP MBT TOT MIJN
IJZERWAARDE/FERRITINE.

HET KWAM DANKZIJ "SPIRULINA", WEL ZEER ZUIVERE VORM KIEZEN VAN GOEDE
LEVERANCIER, NOEM GEEN NAAM OMDAT IK GEEN RECLAME WIL MAKEN. OOK
EEN VERHOOGDE DOSIS NEMEN TOV DE AANGEGEVEN DOSIS.
Gebruikersavatar
Madeiros
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 22:29
Rijdt met: Scott Spark 10
Contacteer:

Bericht door Madeiros »

RODONDO
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: do 10 sep 2009 11:19
Rijdt met: ALMA CARBON

Bericht door RODONDO »

Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

RODONDO schreef:ZOALS IEDER SUPLEMENT IS ER EEN VERSCHIL VAN MENS TOT MENS, MAAR OP
TERMIJN VAN EEN TWEETAL MAANDEN SCHROK IK ME EEN AAP MBT TOT MIJN
IJZERWAARDE/FERRITINE.

HET KWAM DANKZIJ "SPIRULINA", WEL ZEER ZUIVERE VORM KIEZEN VAN GOEDE
LEVERANCIER, NOEM GEEN NAAM OMDAT IK GEEN RECLAME WIL MAKEN. OOK
EEN VERHOOGDE DOSIS NEMEN TOV DE AANGEGEVEN DOSIS.
oja?? met MAAR 1mg ijzer in het supplement??

kan best een degelijk prduct zijn, maar dit betreft eentje voor een algemene ondersteuning, niet voor ijzer op zich :wink:
is terug te vinden in natuurwinkels etc (je hoeft er niet geheimzinnig over te doen :wink: ) Zelfs ooit in het Kruidvat tegengekomen. en ooit in Nederland in de Aldi (tijdelijke aanbieding 9/10).
Ligt in dezelfde lijn als herbalife
s-works rider 336
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: do 31 aug 2006 11:17
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Bericht door s-works rider 336 »

en doctor.....die bleef stil :P
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

die is volop bezig voor 2010 :wink:
de leverancier
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 23 nov 2009 12:39
Rijdt met: Trek 9,7
Contacteer:

Bericht door de leverancier »

Er zijn voldoende supplementen beschikbaar op de belgische markt. Als je daarmee, mits de juiste inname (ttz nuchter), je ijzerpijl niet omhoog krijgt kies je misschien beter een andere sport?

De sterkere ijzerpreparaten zijn met doktersvoorschrift (+ begeleiding). Vroeger was dit niet zo, maar dit is om misbruik te voorkomen.

8)
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Ondertussen resultaten van de tests, doctor?
De tijd is voor mij gekomen om ook ijzersupplementen te nemen. In plaats van te klooien met een "halve" kuur, wil ik graag het meest aanbevolen nemen. Ondertussen weet ik wel wie geloven en wie niet...
Belangrijk is ook de tijdstip van inname, lees ik hier. Hoeveel tijd moet er tussen het innemen van het supplement en het eigenlijk ontbijt zitten om de werking op z'n best te hebben?
Nota; mijn ontbijt bestaat meestal een glas verse sinaasappelsap, een kom ontbijtgranen met melk. Afsluiten met een banaan en een koffietje. Mn voedingsleer uit school leert we wel dat dit niet ideaal is, maar in hoeverre kan dit nefast zijn voor inname van andere nuttige stoffen?
Kan ik toch maar best een nieuwe routine kweken?


Greetz,

Julien.
doctor
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: di 25 nov 2008 21:12
Rijdt met: Bulls team

Bericht door doctor »

Wacko 007// ik ben nu een 10 maanden bezig met zeer uitgebreide testen voor een ijzerproduct (supplement). Heb nog zelf geen gefabriceerd, maar heb wel de juiste samenstelling ervoor. Maar ik ga hier een tip geven om de actieve alsook de jongere damens en de opgroeiende tieners die sporten en bijna altijd een ijzer-feritine probleem hebben van tekorten. 1é er is op de Belgische markt momenteel geen tablet -pil - capsule die voldoening geeft. Ook niet deze met voorschrift, wel heeft zo een 40% baad bij inname ervan omdat ze deze opnemen. Maar 60% neemt deze voorgeschreven oraal inname van de ijzerpreparaten niet op. Ook de nevenwerkingen oa. maag-darm-gehele spijsvertering word er vaak door verstoord. Sportartsen geven bij echt lage waarden ijzer injecties. De beste is hiervoor de Ferlicit, sporters maken er vaak gebruik van. Met als gevolg op lange termijn (wegens misbruik) een opstapeling in lever en dus verhoogde feritine waarden van +400 tot soms tot +800en meer.
Maar ik heb met volgende testen ondervonden, met zeer goed resultaat.
De ijzer vloeistof van een ampulle ferlicit met een rietje uit de ampulle opzuigen, deze een 30 seconden tot 1 minuut onder de tong houden en daarna inslikken. Bij acute tekorten 2x per week een 3 weken. Daarna om de 2 weken 1 x per week. Bij iets te weinig waarden in de bloedanalyse, 1 x om de 3 weken. Wel steeds na het slikken een miniuut erna ongeveer je mond goed spoelen om je tanden geen nadelen te geven. (water).
Dit gaf me tot op heden veruit de beste resultaten, het 2é beste resultaat haalde ik met het Spaanse CROMATON BIC FERRO. Indien je iemand hebt die naar Spanje reist een aanrader om enkele dozen mee te brengen. Zijn daar vrij verkrijgbaar.
Ook voor de competitie sporter die geregeld een ijzerspuit krijgen, praat erover met jullie arts. De orale inname geeft bijna geen opstapeling van het ijzer op de lever. Ik heb het getest met sporters die opstapeling hadden en wanneer ze één injectie van hun arts kregen direct weer een extra stijging kregen, wat zeer gevaarlijk is op lange termijn. Door de orale inname quasi geen tekenen hiervan.
Ook het gevoel (resultaten) op gebied van gevoel, vitaliteit recup en uithouding verbeterd opmerkelijk ervan. En dit op zeer korte termijn.
Iets wat we niet ervaarden met eender welke ijzer pil-tablet.
Plaats reactie