Glucosamine

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

thomasi schreef:maar hoe lang mag je die combinatie nu eigenlijk na elkaar nemen?
Ik denk dat ik ergens gelezen heb van kuren een 3tal maanden.
dat is onzin !!!
kuren met dit supplement, bestaat niet.
wat is het effect van 3 maanden kuren? nul,nul
waarom?
omdat na maanden, de eerste effecten merkbaar worden. dan spreken we maar over het weefsel rond de botten en gewrichten dat soepelder aanvoelt.
op kraakbeen zelf heeft het dan zelfs nog maar weinig effect gehad, dat merkbaar is.

ivm kraakbeen := dat is echt lange termijnwerk.


mag je dat continue innemen??,

antwoord is even simpel als de vraag : JA !

het kent geen enkele bijwerkingen, en zoals ik al zei... het bevat zaken dat het lichaam zeer moeizaam aanmaakt, zeker bij ouder wordende mensen..; de eerste symptomen en klachten zitten bij de middelbare leeftijd.
op hogere leeftijd kan je een echt probleem hebben met de soepelheid van gewrichten en kraakbeen...dan spreek ik me niet uit over slijtage van het kraakbeen door uitharden.
(erfelijke afwijkingen of door ongevallen ligt de zaak anders natuurlijk)


kortom :
continue innemen is zelfs sterk aangeraden.
zeker bij oudere en oude mensen, en / of sporters die problemen hebben met gewrichten, kraakbeen etc...

bij kraakbeenletsels, best de rest van je leven continue innemen.
dat gaat na middelbare leeftijd renderen.


dagelijks in te nemen hoeveelheid : best 1500mg/dag , zoals Doctor ook al aangaf.


een vb van een goedwerkend product dat veel aan sporters en mensen op leeftijd word gegeven :
beschikbaar in tabletten, zakjes oplospoeder (is hoger gedoseerd) en dan heb je ook een creme
http://www.gezondheidsvriend.nl/trenker ... ondil.html
Laatst gewijzigd door Sunn Xtreme op zo 07 feb 2010 22:40, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Angelo. schreef:glucosamine en chondroitine worden hier al weken dagelijks geslikt :wink: .
Hier al jaren. Na een sportvoorgeschiedenis van o.a. verspringen hebben mijn gewrichten wel wat sleet.
Beiden afzonderlijk geprobeerd om de kosten te drukken, maar neen hoor, alletwee of geen effect.

Effect begon bij mij na een 2-tal maand. Als je eens een paar dagen overslaat is er ook geen probleem. Na een goeie maand zonder begint het weer langs alle kanten te piepen en te kraken.

Deze oudere jongere :roll: is intussen 49
RODONDO
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: do 10 sep 2009 11:19
Rijdt met: ALMA CARBON

Bericht door RODONDO »

Ikzelf gebruik nu reeds +/- 5 jaar (bijna) dagelijks de combinatie gluco/
chondro 1500/1200. Inderdaad, beetje effect pas na een zestal weken. Wel vies
goedje (de zakjes), te vergelijken met behangerslijm.
doctor
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: di 25 nov 2008 21:12
Rijdt met: Bulls team

Bericht door doctor »

RODONDO,

is ook beschikbaar in capsules en tabletten. Is gemakkeler en smaakloos.
Je hebt er momenteel al zeeeeer veel van op de markt. Werd eerst wat geboycot door de medische wereld, maar is nu toch echt doorgedrongen.
En inderdaad Sunn, je mag het (levenslang) gebruiken. Geeft altijd voordelen op lange termijn. Onder de 35-40 jaar enkel geadviseert wanneer er in familie gevallen zitten van botontkalking. Of na breuken, of sporters met explosieve en contact sporten.
RODONDO
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: do 10 sep 2009 11:19
Rijdt met: ALMA CARBON

Bericht door RODONDO »

doctor schreef:RODONDO,

is ook beschikbaar in capsules en tabletten. Is gemakkeler en smaakloos.
Je hebt er momenteel al zeeeeer veel van op de markt. Werd eerst wat geboycot door de medische wereld, maar is nu toch echt doorgedrongen.
En inderdaad Sunn, je mag het (levenslang) gebruiken. Geeft altijd voordelen op lange termijn. Onder de 35-40 jaar enkel geadviseert wanneer er in familie gevallen zitten van botontkalking. Of na breuken, of sporters met explosieve en contact sporten.
Thanks Doc, inderdaad ze zijn er zelfs van "mijn" merk ! (Biocondil) =D>
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

heb deze ook al lang in gebruik, ivm een oud kraakbeenletsel aan de enkel dat ik weigerde te laten opereren, wegens maar een 20% kans op verbetering en de breuk in het kraakbeen 'netjes' was..
En het helpt goed op lange(re) termijn.
de sleche smaak neem ik er heel graag bij.
RODONDO
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: do 10 sep 2009 11:19
Rijdt met: ALMA CARBON

Bericht door RODONDO »

Dat doe ik trouwens ook als ik in Holland een pint wil drinken ! :drunk: :-D
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Ik gebruik nu bijna 3maand Triomove : Glucosamine - chondroïtinesulfaat - MSM, organische zwavelbron kost 38€ voor 2maand maar ik probeer er 1,5maand mee te doen ! Kreeg dit op aanraden van een kickboxer ! Door men zwakere rug bij momenten en 40jaar ga ik dit de rest van men dagen innemen want wil nog minstens 20jaar deftig biken !!!

Misty ,
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

' ben ook begonnen met het innemen van dat product, sinds 2 maanden.
Eerst had ik van den apotheker de merk OPTIMAX, nu OSTEOPLUS duo.
Reden: stijve nek en anderen gewrichten wegens slijtage en ongevallen. Ben onder tussen 60 geworden.
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Re: Glucosamine

Bericht door fieldbiker »

Op de LCMT van 2015, door een stomme glijpartij, een drievoudige enkelbreuk (tri-malleolair) opgelopen.

Nu twee maanden later, en na twee weken kiné, loop ik al rond met één kruk (of met zo'n walking boot - maar bij warm weer niet te harden).
Bij de kiné kan ik wel al zonder enig probleem wat fietsen (volledig onbelast, uiteraard). Ik lees hier over dubbele breuken en de revalidatie ervan.
Wat bij een drievoudige breuk, moet ik dan rekenen op 1,5 keer (afhankelijk van de genezing uiteraard - maar die is bij mij heel goed, dankzij een prima arts uit het Gentse - mijn littekens zijn nauwelijks te zien, alhoewel links één van 6 cm en rechts één van 11 cm + vijzen en plaat) de revalidatie van een dubbele breuk ?

Ik zou graag snel terug de mountainbike op willen, maar besef ook dat revalidatie zeer belangrijk is en dat het misschien beter is om wat langer te wachten om de bike terug op te springen.

Graag jullie advies

Field
Plaats reactie