whiplash

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

whiplash

Bericht door Transalp »

Net nu ik me goed begon te voelen voor de iets langere tochten zit ik thuis met een whiplash. :(

Toen ik deze morgen naar mijn werk reed met de wagen en zo hoffelijk was om een kindje die aan het zebrapad stond te wachten over te laten, werd ik aangereden door een auto (een flik dan nog #-o ) met een ferme slag in mijn nek tot gevolg.

Auto afgevoerd en ik naar spoed. Hun diagnose was duidelijk, een whiplash. Direct een week thuis van 't werk en een verbod om te biken. Volgende week opnieuw op consultatie en daarna naar de kinesist.

Mijn vraag is nu of er hier nog zijn met dergelijke ervaring? Hoe lang zou mijn bike aan de haak moeten blijven hangen of is dat iets dat ik zelf moet voelen? Ik hoop volgende week opnieuw voorzichtig op de weg te kunnen rijden.

Iemand tips?
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

ongeval

Bericht door ivan »

Dat is pas echt pech. Ik wou dat ik je nu ook kon helpen , maar helaas niet.Het zal er vooral op neer komen van in het begin het doktersadvies secuur op te volgen. Ik wens je een snel en goed herstel toe.

Genegen groet

Ivan
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Bericht door Superfan »

Transalp, da's minder hé, net nu we van plan waren om der ne keer goed in te vliegen, tjudetju da's echt jammer. :cry: :cry:

'k hoop daje rap genezen da we nie te veel van onze plannen moeten opbergen hé. Maar wees toch maar voorzichtig hoor. :wink:

Allé, veel beterschap en ik kom af met.... ge weet wel :drunk:
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

Alvast veel beterschap.
Wat biken betreft, volg inderdaad goed het advies van dokter op want vaak zijn deze letstels van lange duur. Ik wil je niet ontmoedigen maar ne whiplash wordt vaak een "chronische" aandoening. Hiermee wil ik zeggen dat je daar later nog last van kan ondervinden als je dit nu niet goed laat verzorgen.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Idd, veel beterschap... En ik denk dat de beste raad die wij je als leken kunnen geven is: liever nu een weekje langer rusten en er dan helemaal bovenop zijn, dan alles te willen overhaasten
alpha
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 29 jan 2004 19:13
Rijdt met: trek 4300

Bericht door alpha »

hallo..is inderdaad niet leuk om dit tegen te komen maar ik wens je het beste ..hopelijk komt alles inorde.. nu zal het wel heel belangrijk zijn om te luisteren naar je lichaam en te rusten,niks forceren..
of het een blijvende shade zal veroorzaken;
in de meeste gevallen geneest een whiplash spontaan;
*bij 50% van de mensen gaat het binnen 3 maanden vanzelf over..
*bij 70% is het binnen een jaar hersteld. 30% die overblijft,hersteld niet goed en wordt in het jaar daarna meestal met allerlei therapie behandeld.. in ruim de helft van deze gevallen komt het dan alsnog goed..ik weet het tis lastig om dit te ervaren want kheb zelf een chronische ziekte...daarom dat je zeker moet luisteren naar je lichaam..als je nog meerdere vragen of informatie nodig hebt..kan je altijd terecht..op www.'t Lichtpuntje.be
good luck
greetzzz
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

ongeval

Bericht door ivan »

Hallo,

Vandaag Woensdag , de day after. Ik hoop dat het een beetje meevalt.

Tot lezens , Mgg Ivan
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Re: ongeval

Bericht door Transalp »

ivan schreef:Hallo,

Vandaag Woensdag , de day after. Ik hoop dat het een beetje meevalt.

Tot lezens , Mgg Ivan
The day after is meestal slechter dan de dag zelf. Allé, da's zo'n regeltje da je wel vaker hoort, wat ik dus sinds vandaag kan bevestigen.

't Is niet echt mijn weekje. Na de pech aan mijn fiets zaterdag :( , gisteren dit :( . 't Kan alleen maar beteren. :)
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Pech

Bericht door ivan »

Hallo,

Gisteren was" de day after". Vanaf vandaag gaat alles beter !

Mgg Ivan
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Wip

Bericht door ivan »

Hallo,

Eerste week zit erop, hopelijk verloopt genezing naar wens.Mgg Ivan
Plaats reactie