pijnlijk ademen...

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
eightball
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 10 feb 2009 22:37
Rijdt met: Merida, Matts TFS Trail

pijnlijk ademen...

Bericht door eightball »

hallo,
weet ni da het in deze rubriek thuishoort maarja.
Heb vanaf vandaag men mtb en daarjuist toereke gaan doen en na ongeveer 10min begon ik pijn te krijgen in mijn keel en pijnlijk te ademen... wat kan ik hier aan doen?
Gebruikersavatar
Te Voet
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 11:24
Rijdt met: ne zwarte

Bericht door Te Voet »

U conditie op peil brengen,

Had dat eerst ook. Bij mij komt dit door een slechte conditie en jaren van roken ( waar ik nu reeds 1,5 jaar mee gestopt ben).
Om de keelpijn te vermijden, drink ik regelmatig zodat je niet geirriteerd raakt door uitdroging. Verder om het pijnlijk ademen te vermijden, laat ik mijn snelheid zakken tot wat ik noem recuperatiesnelheid, een tempo waarop je op adem komt, maar toch nog voortuitgaat...
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Stoppen met roken?
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Naar een arts gaan.
eightball
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 10 feb 2009 22:37
Rijdt met: Merida, Matts TFS Trail

Bericht door eightball »

ik ben "al" 2 maand gestopt met roken dus dat zal het wel zijn... ( weet iemand hoelang je daar last van blijft hebben?)
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

begin gewoon met rustig fietsen. in het begin, vooral genieten, niet willen snel rijden.
het kost aanpassing, zeker als je roker bent geweest.

een ontsteking op de luchtwegen kan ook een oorzaak zijn. dan zou je het ervoor niet mogen gehad hebben.
eventueel kan je uit voorzorg een raadpleging doen bij een arts..
de griep is nog niet geheel over, en deze tijd is het de perfekte periode voor verkoudheden op te doen.
doctor
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: di 25 nov 2008 21:12
Rijdt met: Bulls team

Bericht door doctor »

EIGHTBALL

Zijn allemaal tekenen van inspanningsastma. Laten testen bij de dokter want dat is gemakkelijk te verhelpen.

Zoniet bent ge iemand met een zeer slechte conditie, kan dan alleen maar zijn met zeer veel overgewicht en hoge leeftheid.

Maar dat kunnen we zo niet weten. Dan is aan te raden om met trainingen van max. een uurtje te beginnen fietsen met lage snelheid.

maar dat staat hierboven al uitvoerig geschreven.

Bent u nog tamelijk jong en met niet veel overgewicht gaat het zeker een medische reden hebben.

Niet laten sluimeren en ermee verder werken.

doctor
Gebruikersavatar
sorrow
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 13:19
Rijdt met: Specialized EPIC COMP 29
Contacteer:

Bericht door sorrow »

Eightball,

Het ligt aan het roken. Je lichaam zal nog 5 tot 10 jaar de nadelige effecten van het roken ondervinden.
eightball
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 10 feb 2009 22:37
Rijdt met: Merida, Matts TFS Trail

Bericht door eightball »

Thx iedereen voor de reacties, dus zal maar is afspraak make bij de dokter zeker... heb gisteren en vandaag ook ff gaan rijden en had er al wel wat minder last van. (ik ben 21 en heb wel wat overgewicht en een slechte conditie.... :oops:) maar dat gaan we veranderen hé! :-)
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

Waarschijnlijk het effect van de Vlaamsche diesel cultuur :wink:
Plaats reactie