Drank: Wat gaat er in de drinkebus ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gast

Bericht door Gast »

Maar neen, TIJDENS een standaard toertocht neem ik ook altijd ultraplat water mee (kraanwater dus :lol: )

Persoonlijk vind ik een tocht van 40 Km te kort om de voordelen van supplementen te gebruiken. Ik neem alleen supplementen bij lange tochten (vb 80-100 km) of bij een training met veel hellingen (vb parcour Luik-Bastenaken-Luik) in de Ardennen omdat je lichaam dan de 'tijd' heeft om die supplementen te 'absorberen'.
Bij heet weer (veel vochtverlies) is het ook nuttig je vochtverlies aan te vullen met een isotone drank (of een extra mineraalhoudend water) NA de inspanning. Je moet er wel op letten dat je maximaal 1 l van deze producten inneemt na de inspanning en de rest (zeker 1.5 tot 3 l afhankelijk van je lichaamsbouw) aanvult met plat water.
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Bericht door Shorty »

Tijdens tourtochten gewoon water en in de Ardennen of andere langere en/of zwaardere tochten W-cup.Vind dit echt goed werken,indien je er genoeg van gebruikt,1 flesje van 60ml in 300ml water.Erg goed om verzuring tegen te gaan.
Gebruikersavatar
Simber
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 05 jun 2002 02:00
Rijdt met: SantoS SingleSpeed

Bericht door Simber »

AL enige tijd doe ik Performance Carbo Energizer Orange in m'n bus.
Voor de werdstrijd neem ik wel een schepje crearibose met wat water binnen.
Aangezien ik bij ander energiedranken en poeders last heb van m'n maag en na de wedstrijd een hoognodig bezoek aan de toilet moest brengen. Heb 'k daar bij Performance CE geen last van.
Het enige nadeel is de smaak vind 'k. In 't begin is 't effe doorslikken maar da went wel.
Gebruikersavatar
snizakov
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 25 apr 2002 02:00
Rijdt met: Flanders

Bericht door snizakov »

Heeft al iemand gereden met die limonades waar geen bruis op zit (OASIS en dergelijke). Da smaakt goe en 't zit ook vol met suikers. Ik proef bijvoorbeeld niet echt veel verschil tussen OASIS Tropical en EXTRAN Orange; en 'k heb ook zo een vaag vermoeden dar er in samenstelling en energiewaarde ook al niet echt veel verschil is. Da recept met dienen thee lijkt mij ook wel wat.
Gebruikersavatar
snizakov
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 25 apr 2002 02:00
Rijdt met: Flanders

Bericht door snizakov »

Er moeten enkel suikers in zitten die snel in het bloed opgenomen worden denk ik (fructoses en glucoses) als het om kortere tochten gaat. Die zitten vermoedelijk ook in die limonades. Waar het om gaat is dat je kleine moleculen gebruikt die zeer snel in je bloed terecht komen en dus ook snel voor de nodige brandstof zorgen. 't Is Inderdaad zo dat die dingen voor langere tochten niet zullen volstaan, maar voor een tochtje van 30 kilometer moet da toch te doen zijn denk ik zo. 'k Denk bovendien ook da ge beter uw eigen sportdrank kunt samenstellen, dan weet ge tenminste wat ge gebruikt en dan geeft ge geen geld uit aan een etiketje.
Een voorbeeld: Aquana, water verreikt met mineralen. Komaan zeg, dat klinkt al even belachelijk als contrex, het water om slanker te worden. Eet dan gewoon wat groenten en een stuk fruit voor ge op uwe fiets kruipt. Nogmaals, over voeding voor langere tochten spreek ik mij niet uit!
Plaats reactie