Drank: Wat gaat er in de drinkebus ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
CRAZY D
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Drank: Wat gaat er in de drinkebus ?

Bericht door CRAZY D »

Yo gasten, wat kappen jullie zoal allemaal in die drinkebus op langere tochten of training ?
Ikzelf hou het bij Aquana toestanden of de groene uitvoering van AA, extran of Gatorade. De oranje versies bevatten veel druivesuiker en dat geeft al eens een kleverige mond bij warmer weer.
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Ik rij al jaren op Isostar Orange...
Gebruikersavatar
JeTeR
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
Contacteer:

Bericht door JeTeR »

Ik ook :)
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Heb al vanalles geprobeerd, maar hou het momenteel bij plat water. Ik vind dat die produkten toch snel wat €'s kosten.
Gebruikersavatar
Bieper
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00

Bericht door Bieper »

ik doe er W-cup in ,kan je in verschillende smaken krijgen trouwens en het is melkzuurremend ideaal voor lange tochten
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

extran citroen
fris en toch niet kleverig, en je maag verzuurt niet.
groeten
Gast

Bericht door Gast »

ik gebruik de nieuwe isostar de orange versie.. maar ik doe wel geen 6 scheppen voor een halve lieter, dan kleeft mijn mond toe...
Gast

Bericht door Gast »

Vroeger gebruikte ik ook Extran en dergelijke tot ik dat spul eens heb laten ontleden door een bevriende apotheker. Viel wel even achterover. 10 Kg droge stof (poeder)heeft ongeveer een waarde van 100 (jaja honderd) Bfr, of 2.5 €. Dan geef ik mijn geld liever uit aan goede fietsonderdelen.
Zelf stel ik mijn drank nu zelf samen: Op 1 liter water, 1 zakje Rooibosthee (te verkrijgen in natuurwinkels, vrij van conserverings en kleurstoffen, vol vitaminen, mineralen en anti-oxidanten, GEEN cafeïne) aangevuld met honing (suikers), sap van 1 citroen (vitamine C, smaak) en naar believen enkele tabletten druivensuiker (dextrose-energie). Kost nog geen 10 eurocent per liter!
Bijkomend voordeel: kan zowel koud (zomer) als warm (winter) gedronken worden.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Ik en mijne pa gebruiken steeds de producten van Maxim da is zonder suikers maar zoetstof (aspartaam) dus nog goed ook voor de gezondheid en ook te verkrijgen in 3 of 4 smaken.
http://www.maxim-nrg.com

:roll: Gizmo :roll:
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

Op 2002-03-28 10:39, schreef ivo:
Vroeger gebruikte ik ook Extran en dergelijke tot ik dat spul eens heb laten ontleden door een bevriende apotheker. Viel wel even achterover. 10 Kg droge stof (poeder)heeft ongeveer een waarde van 100 (jaja honderd) Bfr, of 2.5 €. Dan geef ik mijn geld liever uit aan goede fietsonderdelen.
Zelf stel ik mijn drank nu zelf samen: Op 1 liter water, 1 zakje Rooibosthee (te verkrijgen in natuurwinkels, vrij van conserverings en kleurstoffen, vol vitaminen, mineralen en anti-oxidanten, GEEN cafeïne) aangevuld met honing (suikers), sap van 1 citroen (vitamine C, smaak) en naar believen enkele tabletten druivensuiker (dextrose-energie). Kost nog geen 10 eurocent per liter!
Bijkomend voordeel: kan zowel koud (zomer) als warm (winter) gedronken worden.
Is het proberen waard, als mijn doos isostar (fresh flavour) leeg zal ik het zeker eens proberen. Ik vraag me alleen af of het ook goed smaakt?? Persoonlijk vind ik isostar lemon het lekkerst, heb nu gewoon andere smaak genomen voor de variatie.
Plaats reactie