proviand

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Jentek
Mountainbiker
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 21 dec 2003 01:15

proviand

Bericht door Jentek »

woensdag staat eerste rit boven de 100km op het programma, wat neem ik mee om te eten en te drinken? en hoeveel? wanneer eet ik dit? (om de 20 km iets eten ofzo?) vorige vrijdag zonder energie gevallen op tocht van 80km dus moet zeker energie meenemen voor onderweg bij te vullen.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

energie-repen
gewoon peperkoek of granny

veel drinken.

En eten voor je honger krijgt!

succes
Laatst gewijzigd door LuckyIron op wo 14 apr 2004 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Re: proviand

Bericht door Dzjowie »

W. Anker schreef: (om de 20 km iets eten ofzo?)
Niet kijken naar afstand, maar naar tijd! En verder, als dit een training is, is proberen de ideale manier om uit te zoeken hoeveel voedsel je nodig hebt. Ga er dan woensdag maar vanuit "liever teveel dan te weinig".

Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat ik best veel nodig heb (RVV 140 km: 4 isostar repen, een rijsttaartje en 2 powerbar gels voor 5u45 onderweg :oops: ). Wel nadien geen honger meer :wink:
Jentek
Mountainbiker
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 21 dec 2003 01:15

Bericht door Jentek »

LuckyIron schreef:energy-repen

En eten voor je honger krijgt!
heb ik vorige week ondervonden, had echt honger, was alleen maar aan wat ik zou eten als ik thuis kwam aan het denken de laatste 15 km. Dan zijn de benen niks meer waard aan een hartslag van 130. het eten smaakt dan wel :D .

Zal genoeg moeten eten als ik een beetje logisch nadenk zie ik dat ik na 4 uur aan bureau zitten ook al serieus honger heb, dan moet het bij het fietsen veel erger zijn. Enige probleem heb nooit honger tijdens het fietsen, alleen als het echt te laat is, zal dus moeten eten zonder honger te hebben, en uit ervaring leert mij dat het dan iets lekker moet zijn. ben al dikwijls thuisgekomen met de isostar reep nog in achterzak (isostar repen, krijg ik bijna niet naar binnen, zijn niet echt lekker en vooral een heel klus om naar binnen te werken tijdens het rijden, ben echt buiten adem van het eten dan :lol:)
Granny of iets anders "luchtiger" dan maar eens proberen.

al bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
Rudy D
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 23 okt 2002 20:05
Rijdt met: Radon ZR Black Race

Re: proviand

Bericht door Rudy D »

[quote="DzjowieNiet kijken naar afstand, maar naar tijd! [quote]
idd, ik kijk bij marathons meer naar de tijd dan naar de afstand en ik probeer dan mezelf eraan te herrinneren om iedere 30 a 45 minuten iets te eten. Doe ik dit niet volgt er gegarandeerd een hongerklop.
Ik neem altijd enkele W-cupkes en Muesli-repen mee. En niet vergeten om vooral vééééél te drinken. Om de paar minuten een slokje nemen.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Re: proviand

Bericht door Dzjowie »

JeKaS schreef:Om de paar minuten een slokje nemen.
Dat doe/deed ik dus ook automatisch, tot ik het volgende las op gezondsporten.be (en ook elders trouwens).
Tijdens de inspanning drinkt u best op regelmatige tijdstippen, d.w.z. elke 15 tot 20 minuten, en telkens zo'n 2 tot 3 ml/kg lichaamsgewicht.
(Blijkbaar) beter dus wat langer wachten en dan wat meer tegelijk, het is echt maar een gewoonte.
Jentek
Mountainbiker
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 21 dec 2003 01:15

Bericht door Jentek »

bedankt voor de tips mannen, toch is zeer goed verlopen. Ben misschien wel bijgekomen van het vele eten en drinken :D maar geen moment van zwakte gehad op 110 km. musli koeken en banaan krijg ik het beste binnen, de iets drogere koeken laat ik thuis int vervolg. Het moet vlot eten anders krijg ik geen lucht tijdens het fietsen. De 2 drinkbussen isostar waren leeg op 5 km vant einde, tegen de zomer misschien 3de bus met water ergens in proppen.
Plaats reactie