Cafeïnebommen tijdens bevoorrading?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Masjar schreef:moet ge er ook constant van plassen ? ( zoals koffie vochtafdrijvend werkt )
Daar komt het op neer, ja. Het is echter niet de koffie die vochtafdrijvend werkt, maar de cafeïne die erin zit. :wink:
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Black Phantom schreef:Ik heb een tijdje "Golden Power" (de goedkopere Aldi-versie van RedBull)gebruikt als sportdrank.
Ik vond de smaak nogal straf, daarom lengde ik het een beetje aan met water.
Dat koolzuurgas begon mij inderdaad ook wat tegen te steken.
Niet te vergeten: RedBull (of Golden Power) jaagt je tikkerfrequentie de hoogte in. En aangezien ik heel krampgevoelig ben, kan ik dat best missen.
Misschien een tip van een beginner : als je zo'n Golden Power wil meenemen, doe hem een half uurtje voor je vertrekt open, schenk hem in een glas en laat 'm zo ff staan. De bubbels zijn dan verdwenen en ik heb de indruk dat ie dan ook niet zo "slijmt".
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Mijn mening over caeïne. Als je binnen de nog wettelijke dosis blijft (blik Red Bull of 4 tal tassen koffie) dan is er weinig meetbaar of ondervonden effect. Dus de theoretische winst (beter rendement en minder verbruik van suikers) is niet aantoonbaar. Neem je gevoelig meer, dan is de werking sterker, maar dit positief effect wordt gecompenseerd door negatieve effecten, namelijk de vochtafdrijving.
Niet voor niets wordt het van de dopinglijst geschrapt, het werkt dus evenmin.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Aangezien het toch niet zo erg is, zal ik het zeker niet weigeren wanneer men het mij nog eens aanbied.
Gebruikersavatar
chris
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 21:26
Rijdt met: C'dale Scalpel - Airborne TiTa
Contacteer:

Bericht door chris »

Lupus schreef:
De regering zou ook een voorstel in de maak hebben om dopingcontroles buiten officiële wedstrijden mogelijk te maken.

Alsof ze niks anders te doen hebben
dit is voor mijn part een van de betere wetsvoorstellen van onze paarse "vrienden"... =D>

ge zou verschieten wat er in de amateursport wordt "gepakt" :colors: :^o :oops:
Performer
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 18:02
Rijdt met: Orbea

caffeine

Bericht door Performer »

dzjowie heeft wel een punt!

caffeîne werkt wel, werkt vochtafdrijvend, doch in bepaalde mate kan het interessant zijn.
Persoonlijk vindt ik een redbull lekker in combinatie met een wodka als ik es op stap ga, maar als ik ga fietsen? No Way!!!
Waarom? Ten eerste zit je met een veel te vervelende smaak, ten tweede met veel te veel slechte korte suikers, die je bloedspiegel uit evenwicht gaan brengen, je gaat je even goed voelen, en erna ook wel even heel slecht! Das niet goed, dat kan je beter proberen te vermijden.
Ten derde is dit drankje koolzuurhoudend, wat de vertering zeer moeilijk maakt.
Wat dan wel? Probeer eens een PEP van Performance, dit heeft een zeer lekkere fruitsmaak, is precies 500 ml wat overeenkomt met de inhoud van een kleine drinkbus, is niet sprankelend en bevat zowel directe als lange suikers. Biedt u de combinatie tss zowel caffeïne als Guarana(natuurlijke tegenhanger van caffeïne).
Lust je dit niet? dan kan je nog steeds terugvallen op een Energy Booster, dit zijn tabletten om door te slikken.

Het nut van caffeïne is vrij simpel, nl het geeft de hersenen een stimulans, je gaat je geestelijk of mentaal beter voelen, meer geconcentreerd rondfietsen, beter de putten opmerken, beter kunnen reageren,...

Soit, voor ieder wat wils zou ik zo zeggen....

Greetz
Performer
Plaats reactie