Spinning bike of hometrainer?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Sifaka
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 11 nov 2003 22:13
Rijdt met: Surly Long Haul Trucker

Spinning bike of hometrainer?

Bericht door Sifaka »

Ik ben voor mijn moeder op zoek naar een spinning bike of een hometrainer. Ik weet alleen nie wat ik het beste zou nemen.
Het zit zo, mijn moeder heeft last van reuma, oa in haar heup. Ze moet van de dokter fietsen, maar vrij beperkt. Ze moet vooral bewegen, maar mag/kan geen kracht zetten omdat haar heup dan nog meer afziet. Ze fiets af en toe gewoon op straat, maar ze moet heel rustig rijden, met een klein verzet en lichte tegenwind of lichte bergop is er al te veel aan. Thuis fietsen zou een oplossing zijn, en dan denk ik dat een spinning bike het beste zou zijn. Ik weet alleen niet of de minimum weerstand van zo'n bike niet te zwaar zou zijn of is die net als bij een hometrainer héél licht? De instellingsmogelijkheden van zo'n spinning bike lijken mij in elk geval beter dan bij een hometrainer, op het vlak van positie.
Ik vraag mij ook af of zo'n spinning bike veel lawaai maakt, ivg met bijvoorbeeld een home trainer met magnetische weerstand (heb mij laten wijsmaken dat ge die bijna niet hoort). Aangezien we geen al te groot huis hebben speelt lawaai toch ook een vrij belangrijke rol.
Ik weet het, het zijn veel vragen, maar ik wil mij zo goed mogelijk informeren voor ik iets koop.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

ik zou ne goeie hometrainer kopen,zeker als het is om rustig te rijden.
Ne spinningbike is eigenlijk ne racefiets eh,das volgens mij veel slechter voor uw rug dan een hometrainer en aangezien uw moeder reuma heeft. :wink:
mijn gedacht
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Ik zou ook voor een hometrainer gaan in dit geval.

- Zoals Speci zegt heb je op een spinningfiets een racehouding [-X
- Een spinningfiets heeft meestal een vliegwiel tussen 15 en 20kg. Je hebt dus wat kracht nodig om dat in gang te krijgen. [-(

- Op een "gewone" hometrainer zit je rechtop
- Het vliegwiel is een pak lichter.

En ja, de hometrainers van tegenwoordig zijn muisstil.
Dat wordt verkregen door de riemoverbrenging, en de wrijvingloze magnetische weerstand.
Ik heb er recentelijk ook ene gekocht, en de lawaaiproductie was zeker een bepalende factor (staat op de kamer naast de slaapkamer van de kinderen).
Zeker gene kopen met een bandremsysteem [-X
Die zijn wel een stuk goedkoper, maar produceren wél lawaai, en zijn onderhevig aan sleet.
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

Black Phantom schreef:- Een spinningfiets heeft meestal een vliegwiel tussen 15 en 20kg. Je hebt dus wat kracht nodig om dat in gang te krijgen. [-(
in gang krijgen is nie moeilijk,t'is eerder het stoppen waar ge wa kracht moet voor hebben :wink:
Sifaka
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 11 nov 2003 22:13
Rijdt met: Surly Long Haul Trucker

Bericht door Sifaka »

Bedankt voor deze info :wink: Het zal dan een hometrainer met magnetische weerstand worden.
Plaats reactie