Eten... tijdens de wedstrijd?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Eten... tijdens de wedstrijd?

Bericht door Wacko007 »

Wat eten jullie zoal tijdens de wedstrijden???
Van bepaalde merken iets, of zelf een snackje in mekaar knutselen?
>>ik ga experimenteren met peperkoek en daartussen geplette banaanschijven... Goei idee?

Greetz,


Julien.
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

born energie bar,banaan,w-cup gelleke :wink:
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

XC-wedstrijden zeker?Zijn toch redelijk kort he? Als die in jouw categorie niet te lang duren (1u30 - 2u) heb je in theorie niets nodig tijdens de wedstrijd... Gewoon goed ontbijten en nét voor de start een W-cup of powerbar gel of iets dergelijks, en knallen maar. Eventueel halfweg (na 1u) nog een gelleke...

Voor langere wedstrijden kan je al beginnen denken aan vast voedsel... Heb al goeie dingen gehoord over bananabread van Performance, zelf goeie ervaringen met de repen van Performance. Powerbar is mij iets te taai om onderweg op te peuzelen...

En inderdaad, je kan zelf iets ineen knutselen... Als't maar lekker is, licht verteert en koolhydraten bevat :wink:
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

Mijn vrouwken maakt zelf bananenbrood. Goed spul .
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Een goeie raad... Hou het bij vloeibaar voedsel. Want met een bananenbroodje zit je te sukkelen tot en met, als je aan het rijden bent. Je krijgt het bijna niet doorgeslokken als je vollop in de wedstrijd zit.
Tomski
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: do 22 jan 2004 22:31
Rijdt met: Specialized

Bericht door Tomski »

Tijdens een xc wedstrijd van 2u moet je 10min voor de start 1flesje performance(60kh) of 1zakje w-cup(60kh) drinken en dan na 1u moet je dat herhaalen of voor de wedstrijd 1/2 van zo'n flesje of zakje an dan elk 1/2uur een half flesje of zakje.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

als ge u goed verzorgt de dagen voor de wedstrijd
en u goed voorziet opdat uw koolhydraten maximaal zijn aangevuld
dan komt ge den dag van de wedstrijd toe voor anderhalf tot twee uur..
dus voor nen xc wedstrijd van een uur: geen zin
vanaf anderhalfuur à twee uur: vanaf het eerste uur beginnen met per uur een 60 à 70 gr koolhydraten naar binnen te werken, liefst gespreid en met voldoende vocht
in het begin mag dit nog ietwat vast zijn, over gel-toestanden, naar vloeibaar, want uw maag schakelt zichzelf uit, alle energie dient om te pedaleren
oppassen met suikers vlak voor de wedstrijd: dit doet uw bloedsuikerspiegel juist dalen, en dat is niet de bedoeling
dus xc weinig of niets eten
marathon, vanaf het eerste uur, niet net ervoor
altijd: de dagen ervoor
na de wedstrijd: zo snel mogelijk KH aanvullen, in het begin vloeibaar (eerste uur)over gels (2 de uur) naar vast
Pétard
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:26
Rijdt met: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien

Bericht door Pétard »

Oké ik weet het, het gaat hier over tijdens de rit, maar de dag(en) ervoor is het belandgrijk dat je iets opbouwd daar vanbinnen. Pasta, pasta, pasta. Die spiegel die je opbouwd doet wel degelijk uit, heb het van een marathonloper-kinezist.
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Bericht door Thorgal »

Pétard schreef:Oké ik weet het, het gaat hier over tijdens de rit, maar de dag(en) ervoor is het belandgrijk dat je iets opbouwd daar vanbinnen. Pasta, pasta, pasta. Die spiegel die je opbouwd doet wel degelijk uit, heb het van een marathonloper-kinezist.
Is inderdaad zo, heb het zelf zopas ondervonden. Wegens defect aan mijn bike méér dan een week stilgezeten. Goed op krachten gekomen en de eerste keer dat ik terug ging biken, amaai, energie teveel, Ludo Diercksens gevoel :lol:

Voor de rest -> BANANEN, dagelijks een banaan, voor een tocht een banaan, ... bananen bananen = koolhydraten opbouwen hé
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

W-Cup, maar liever fleskes van Perform, baat het niet, het schaadt evenmin.
Plaats reactie