Snoepdrang

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Bericht door polarbear »

vaast schreef: PS: 2 goede manieren om gewicht te verliezen: :D
Nadeel van beide voorstellen is wel dat het maar van korte duur is. :(
Snelwerkende methodes om gewicht te verliezen zijn per definitie slechte methodes. Deze berusten bvb. op verlies van vocht en/of spiermassa [-X. Gewicht die je langzaam verliest (vetmassa), blijft meestal weg :wink: .
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

polarbear schreef:
vaast schreef: PS: 2 goede manieren om gewicht te verliezen: :D
Nadeel van beide voorstellen is wel dat het maar van korte duur is. :(
Snelwerkende methodes om gewicht te verliezen zijn per definitie slechte methodes. Deze berusten bvb. op verlies van vocht en/of spiermassa [-X. Gewicht die je langzaam verliest (vetmassa), blijft meestal weg :wink: .
Inderdaad. Ik citeer mezelf nogmaals (uit het zelf geschreven documentje dat ik eerder al aanhaalde):

Supersnel afvallen niet per-sé goed. Dit kan erop wijzen dat uw VOCHTpercentage de regulator is, maar dat is niet de bedoeling. Uw vochtpercentage fluctueert veel te veel navenant de inspanning (en het zweten) en mag dus niet als referentie genomen worden. Rik van Steenbergen viel door het overtollige zweten zelfs 5 kg (VOCHT) af na een zware koers maar binnen de 1 à 2 dagen is dat er al terug bij. Als ge een goede vetverbranding hebt, dan valt ge GELEIDELIJK af (vet is namelijk redelijk licht t.o.v. zijn volume).
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Bericht door rallymaster »

ik eet meestal rijstwafels. lekker lekker
Gebruikersavatar
swerkfiets
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
Rijdt met: olmo sramX0
Contacteer:

Bericht door swerkfiets »

er staan heel nuttige tips en piekfijn uitgelegd wat nuttige en schadelijke voedingsstoffen zijn op volgende website. www.runnersweb.nl. Het is wel een site voor lopers maar een marathon lopen is ook een duursport. Dat snoepen is een een kwestie van tanden bijten en volhouden en na een tijdje gaat dat terug over. Tijdens de winter heb ik er steeds last van. Maar nu het nieuwe competitieseizoen voor de deur staat haal ik daar mijn motivatie uit om het snoepen te laten want elke kilo teveel is tijdverlies. Je moet jezelf doelen voorop stellen. Bij mezelf werkt dit uitstekend.
Plaats reactie