Aanwezigheid van narcose in het lichaam

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Aanwezigheid van narcose in het lichaam

Bericht door Tubeken »

Gisteren een dagoperatie ondergaan voor de wijsheidstanden eruit te halen, onder algemene verdoving.

Nu vroeg ik me af of dit 'platspuiten' invloed zal hebben op mijn sportprestaties in de toekomst. Als ik bv. zondag wil gaan MTB'en, zal ik me dan nog futloos voelen door die verdoving?

Heb gehoord dat ze die stof tot een jaar later in je bloed kunnen opsporen.
Nu ben k alleszins tem vrijdag thuis van het werk voor herstel.
blades
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 12:15
Rijdt met: Trek Elite 9.9

Bericht door blades »

Volledige narcose bij mij = 3mnd futloos.
Ook mijn moeder heeft dat probleem.

1x meegemaakt, proberen te vermijden in toekomst........
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Bericht door Tubeken »

Jah, vermijden, twas al de vijfde maal in mijn 24-jarig leven, valt er niet veel aan te vermijden.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

de zogenaamde futloosheid is tijdelijk. en zeer normaal verschijnsel.

kan van enkele dagen tot enkele weken zich wat laten voelen, afhankelijk van plaatselijk of algehele narcose.
op zich niet om ongerust om te zijn. en wie zich wat extra verzorgd in die periode zal er ook sneller over zijn.
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Bericht door Tubeken »

Sunn xtreme schreef:de zogenaamde futloosheid is tijdelijk. en zeer normaal verschijnsel.

kan van enkele dagen tot enkele weken zich wat laten voelen, afhankelijk van plaatselijk of algehele narcose.
op zich niet om ongerust om te zijn. en wie zich wat extra verzorgd in die periode zal er ook sneller over zijn.
Bedankt voor de tip. Niet gaan rijden vorig weekend, nam nog medicatie en benen voelen wat flauw aan. Deze week geen enkele avond thuis wegens werk/vrije tijd, maar indien mogelijk doe ik woe nm een klein tochtje met koersfiets. Twee weekjes rust kan niet zo'n kwaad wss.
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

Dat is vooral heel afhankelijk van persoon tot persoon. Ik heb al 2x algemene verdoving nodig gehad, eerste maal ook voor mijn wijsheidstanden, tweede keer voor een operatie aan mijn pols.

Beide keren totaal geen last gehad van die verdoving en daar ook niets van gevoeld bij het rijden. Dat heb ik natuurlijk vooral gemerkt bij mijn wijsheidstanden omdat ik toen al direct weer mocht beginnen te rijden, met mijn pols kon ik 3 weken niet rijden, maar zelfs als ik vb. een goeie wandeling wilde maken toen, voelde ik geen vermoeidheid of last.

Beste is zoals ge nu doet: voelen de benen nog wat slap, blijf dan maar gewoon thuis (tis zoals ge zegt, een beetje rust kan nooit kwaad). Maar voel je niks, dan kan je volgens mij gerust wel eens een rustig ritje proberen, de ene heeft er gewoon meer last van dan de andere...
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

gewoon 15 min. per dag op de rollen is nog beter dan rusten. je blijft een bepaald gevoel onderhouden en door het transpireren worden destoffen sneller afgevoerd.
Gebruikersavatar
MX jorgy
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: di 01 mei 2007 13:57
Rijdt met: Niner EMD en Niner Air9 Cabon

Bericht door MX jorgy »

Ik probeer mij altijd zoveel mogelijk plaatselijk te laten verdoven.
Reeds 2x bij kruisbandoperatie en da valt mee hoor,als ge tegen wa geschud en geklop kunt :lol:
Gebruikersavatar
Nijntje
Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: za 22 okt 2005 23:55
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Nijntje »

Ik ben in het laatste jaar nu al 3 keer geopereerd geweest onder volledige verdoving, en al bij al is het op fietsgebied al een van mijn betere jaren geweest. Lichamelijk daarentegen...

In totaal ben ik al een stuk of 10 keer (ben de tel kwijt) geopereerd geweest onder volledige verdoving en ik heb daar nog nooit echt iets van ondervonden buiten de lichamelijke herstel periode van de operatie zelf natuurlijk.
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

hangt ook af van je leeftijd
recuperatievermogen
praat erover met je huisarts (als die 'sportief' ingesteld is)
Plaats reactie