Trainingsschema

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
mtbiker
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Flanders, Race-Face, SID sl

Trainingsschema

Bericht door mtbiker »

Wie kan er mij helpen aan een trainingsschema? Ik zou graag op 8 mei de fiets challenge (60km) rijden, maar ik lig al meer dan 6 maand stil :oops: is dit haalbaar?
Ik ben 41j jong weeg 60kg en ben 1,68m groot. Ik werk in 3 ploegen systeem! Kzou proberen van zeker 2x in de week te trainen.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Nikske nie schema om 60 km te rijden :lol: Dan kan je toch gewoon, Misschien wil je die 60 km snel rijden? Ook dan heb je geen schema nodig voor 2 keer per week.
Rij gewoon zo veel(lang) mogelijk als je even tijd hebt en liefst meer dan 2 keer per week.
chip
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 27 okt 2002 21:12
Rijdt met: trek mat zwart

Re: Trainingsschema

Bericht door chip »

mtbiker schreef:Wie kan er mij helpen aan een trainingsschema? Ik zou graag op 8 mei de fiets challenge (60km) rijden, maar ik lig al meer dan 6 maand stil :oops: is dit haalbaar?
Ik ben 41j jong weeg 60kg en ben 1,68m groot. Ik werk in 3 ploegen systeem! Kzou proberen van zeker 2x in de week te trainen.
Geef mij u i mael adres dan zal ik het doorsturen, dan doe u nog wat u wil :wink:
chip
Gebruikersavatar
PuraVida
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 09 okt 2003 14:40
Rijdt met: Specialized Epic Expert 2018

Bericht door PuraVida »

In de Fiets van december zat er een trainingsschema MTB om deel te nemen aan de Fiets Challenge. Als je wilt, scan ik dat even in en stuur ik het op. :wink:
Gebruikersavatar
mtbiker
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Flanders, Race-Face, SID sl

Bericht door mtbiker »

viper schreef:Nikske nie schema om 60 km te rijden :lol: Dan kan je toch gewoon, Misschien wil je die 60 km snel rijden? Ook dan heb je geen schema nodig voor 2 keer per week.
Rij gewoon zo veel(lang) mogelijk als je even tijd hebt en liefst meer dan 2 keer per week.
voor ne jonge gast is dat niks 60km maar voor mij is da wel al wat afstand en zeker als ik het op minder dan 3u45 moet doen :-? En tijd dat is een ander probleem, dus de tijd dat ik heb, die wil ik zo goed mogelijk besteden om goed te trainen en nie om zo lang mogelijk op mijne fiets te zitten :roll:
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

In alle oprechtheid en zonder te sneren. Als je moeite hebt om op een ontspannende wijze 60 km te fietsen en je bovendien weinig tijd kan of wil uittrekken dan is je "schema" beperkt tot zo veel mogelijk op je fiets te zitten en zo rustig mogelijk te rijden. Dit is een serieuse tip, gene zwans. Schema's waarbij je 4 keer per week op verschillende inspanningsniveau's rijdt kan/wil je toch niet. En als je weinig uren aan de sport kan spenderen, dan moet je het rustig aan doen.
Gebruikersavatar
TJ!
Mountainbiker
Berichten: 334
Lid geworden op: do 05 sep 2002 02:00
Rijdt met: ne zilveren HT en ne zwarte FS
Contacteer:

Bericht door TJ! »

viper schreef:Nikske nie schema om 60 km te rijden :lol: Dan kan je toch gewoon,
Dat dacht ik ook... Tot ik zonder voorbereiding de 55km Ardennes Trophy (La Reid) gereden heb... Beetje training zou toch geen kwaad gekund hebben... :roll:
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

TJ! schreef:
viper schreef:Nikske nie schema om 60 km te rijden :lol: Dan kan je toch gewoon,
Dat dacht ik ook... Tot ik zonder voorbereiding de 55km Ardennes Trophy (La Reid) gereden heb... Beetje training zou toch geen kwaad gekund hebben... :roll:
Ik heb het over 60 km bollen, niet over de Ardennen Trophy [-X
bartjoosen
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 20 okt 2003 17:52

Bericht door bartjoosen »

Lange duurtrainingen op lage intensiteit (Hf 60-65%), met onderweg 3-5 maal een korte sprint ofiets dergelijks, als uwe hartslag maar ff int rood gaat (Hf 85%+).

Tegen dat het moment van de waarheid er is kan je een paar keer wat interval training doen.

Fietsen is zoveel mogelijk aerobe capaciteiten opdoen, en dit doe je dus met lange duurtrainingen.


Groetjes

Bart
Gebruikersavatar
mtbiker
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Flanders, Race-Face, SID sl

Bericht door mtbiker »

viper schreef:
TJ! schreef:
viper schreef:Nikske nie schema om 60 km te rijden :lol: Dan kan je toch gewoon,
Dat dacht ik ook... Tot ik zonder voorbereiding de 55km Ardennes Trophy (La Reid) gereden heb... Beetje training zou toch geen kwaad gekund hebben... :roll:
Ik heb het over 60 km bollen, niet over de Ardennen Trophy [-X
maw de fiets challenge noem jij bollen #-o
btw willen wel maar kan niet wegens te druk op het werk! :wink:
Plaats reactie