Polar S 150

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

swerkfiets schreef: - als we in groep trainen kan je enkel met gecodeerde hartslagbanden werken.
- oxideren van de binnenzijde tengevolge van de dichtring die weggevreten wordt door het zweet. heb dit zelf 3x aan de lijve ondervonden. Daardoor was hij niet meer waterdicht en weg scherm.
We beschikken over de M31 en de accurex plus.
-Polar heeft bij de hogere modellen gecodeerde zenders, dus dat is het probleem niet.
-Over dat probleem ga ik me niet uitspreken, maar het is in ieder geval de eerste keer dat ik zulk een klacht hoor.
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Het probleem van het oxideren heb ik ook nooit gezien, en ik heb op mijn vorige job veel polars in mijn handen gehad...
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Heinz schreef:Volgens mij zijn er toch op dit forum veel gebruikers die wel tevreden zijn van hun polar.

Indien iemand ervaring met de S 150, graag pro en contra's. :wink:
Heb hem nu 2 weken en ben er content van.
Het display is duidelijk leesbaar.
Er zijn 3 verschillende instellingen om te trainen, dus 3 zones met instelbare boven -en ondergrens waarin je kan trainen. Om tijdens een training of rit van zone te veranderen moet je wel op een knopje duwen, wat niet altijd evident is.
Een meting van het hoogteprofiel is er niet, evenmin geeft hij de temperatuur weer.
Je kan ook gewoon hartslag en snelheid laten meten zonder die zones, je krijgt dan wel geen geluidsignaal als je hartslag te hoog gaat.
Het oproepen van de gegevens gaat ook gemakkelijk.
Minder vlot: het scrollen tijdens een rit om bv over te stappen van actuele snelheid naar een gemiddelde: ook de andere gegevens op het display wijzigen dan, zodat je wel wat moet zoeken om opnieuw naar het vorige scherm te gaan.
Er is slechts 1 bandenmaat in te geven zodat als je 2 bikes zou hebben, je dan telkens de bandenmaat dient aan te passen.
De bikemount lijkt degelijk te zijn.

De sensor is een kunststofplaatje van ca. 3 cm: je kan dit dus steeds 'richten' naar de magneet.
De polar zelf weegt bijna niets, is te dragen als horloge: wel geen lichtje.
Volgens de webside van polar zou je de gegevens, opgeslagen tijdens een rit ook naar PC kunnen sturen, maar dat moet ik nog eens uitzoeken.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

wd schreef:
Heinz schreef:Volgens mij zijn er toch op dit forum veel gebruikers die wel tevreden zijn van hun polar.

Indien iemand ervaring met de S 150, graag pro en contra's. :wink:
Heb hem nu 2 weken en ben er content van.
Het display is duidelijk leesbaar.
Er zijn 3 verschillende instellingen om te trainen, dus 3 zones met instelbare boven -en ondergrens waarin je kan trainen. Om tijdens een training of rit van zone te veranderen moet je wel op een knopje duwen, wat niet altijd evident is.
Een meting van het hoogteprofiel is er niet, evenmin geeft hij de temperatuur weer.
Je kan ook gewoon hartslag en snelheid laten meten zonder die zones, je krijgt dan wel geen geluidsignaal als je hartslag te hoog gaat.
Het oproepen van de gegevens gaat ook gemakkelijk.
Minder vlot: het scrollen tijdens een rit om bv over te stappen van actuele snelheid naar een gemiddelde: ook de andere gegevens op het display wijzigen dan, zodat je wel wat moet zoeken om opnieuw naar het vorige scherm te gaan.
Er is slechts 1 bandenmaat in te geven zodat als je 2 bikes zou hebben, je dan telkens de bandenmaat dient aan te passen.
De bikemount lijkt degelijk te zijn.

De sensor is een kunststofplaatje van ca. 3 cm: je kan dit dus steeds 'richten' naar de magneet.
De polar zelf weegt bijna niets, is te dragen als horloge: wel geen lichtje.
Volgens de webside van polar zou je de gegevens, opgeslagen tijdens een rit ook naar PC kunnen sturen, maar dat moet ik nog eens uitzoeken.
Kleine rechtzetting: die gegegens die geregistreerd worden tijdens en rit kunnen dus niet op PC worden uitgelezen.
Plaats reactie