duurtraining

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Hollandbiker
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 18 apr 2003 11:24

Bericht door Hollandbiker »

Sunn xtreme schreef:jongens, het is helemaal niet persoonlijk bedoeld.. :lol:

natuurlijk zijn er ook heel wat ouderen die wel behoorlijk tot goed ermee overweg kunnen.
kwil gewoon zeggen dat de meerderheid er problemen mee heeft.
maarja, iemand die nooit aan een pc heeft hezeten, die heeft het ook moeilijk in de eerste weken/maanden. al mag je dan 16 jaar zijn.
wij en de jongeren zijn ermee opgegroeid met al die snufjes.... zij vaak niet en komen pas laat (of later) ermee in contact. logisch dat ze het er vaker moeilijk mee hebben.
tis zoals leren schaatsen : in het begin wil het niet en loopt er vanalles mis. na veel valle nen opstaan vlot het en dan heb je plezier ervan.
of zet mij aan electriciteit en je huis brand af :-D , terwijl het voor een ander nogal simpel lijkt te zijn. (al paar keer meegemaakt, buiten dat huis afbranden dan - :P )
daartegen kan ik wel zeer goed met pc en wat errond draait overweg.
ieder zijn zwakheden he
Sorry Sunn Extreme maar kan het toch niet laten: Een Belg die kan schaatsen????? Je bedoelt natuurlijk: fietsen!
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

@Hollandbiker : NO PROB :-D ik begrijp het wel hoor....
als je eens wist hoeveel 30 39 jarigen ermee sukkelen :P ze kunnen vaak surfen..naar sites met xxx plaatjes met alle gevolgen en dan paniek :lol:
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

ik kan vandaag wegens omstandigheden spijtig genoeg niet gaan trainen ( extensieve duurtraining) het is al 2dagen geleden da ik dan getraind heb is dat erg?? ik ga wel lopen en nadien nog halfuurke op de rollen, is dat ook goed?


grtzzz absa
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

is een paar keer passen kan niet zo een kwaad. je bent wel bezig geweest, en verder is het vroeg in de winter / laat in het najaar. deze periode is niet belangrijk. in feite begint het van voor af aan in 4e week okt., 1e week november. duurtrainingen extensief, en bepaalde trainingen met weerstandkarakter tot een bepaalde pols.
intervals vallen volledig weg, meestal tot half/eind januari-februari.

en dat je op de rollen hebt gereden is ook goed...zo hebben je spieren die dag wel die beweging moeten maken, en je maakt ze soepelder.
en je zal weer fris zijn tegen de volgende duurtrainingen.
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

tis da da ik ook dacht maar toch bedankt om te reagere :wink:
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Nut van extensieve duurtraining

Bericht door WIP »

Ik ben nu al een tijdje met normale duurtraining bezig 70% van HRmax
4 a 5 uur lang
Nu zou ik ook extensieve duurtraining moeten doen vertelden men mij.
2 a 3 uur max.
1. aan welk hartritme is dit 60%?
2. wat is het nut hiervan?
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

als je af gaat op de tijd zou je zeggen da 4-5u naar mijn wete toch extensief is en 2-3uur intensiever. een extensieve duurtraining is vooral gericht op uithouding en vetverbranding ( drm dat men het ook meer in de winter doet) en hiermee leg je de basis. de duur van de extensieve training hangt er vanaf hoelang je wedstrijd duurt, als je bv.maar een xc wedstrijd rijdt van een 2uur dan is 3uur al ruim voldoende dan zou ik geen 5uur trainen. Als je natuurlijk veel marathons gaat rijden of op de weg dan is het aangeraden om toch zeker 5uur te rijden of zelfs meer. en idd extensief zit tussen de 60-65%hr max
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Bericht door WIP »

oeps dikke flater, ik was op het werk en had mijn schema niet bij de hand. #-o

extensief van ong. 0:30 min.
gonewild
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: do 10 nov 2005 13:15
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door gonewild »

Ik ben sedert begin januari gestart met in de week te trainen op de rollen in de week.

Door mijn werk kan ik gemiddeld 's avonds 2h rijden.

Dit 2 tot 3 maal per week + een tt ( langste afstand)

Als ik op de rollen rij moet ik mij serieus "weren" om aan een hartslag te raken van 130-140, dan rij ik ong. 30 km/h ( op de rollen ) met een kadans van 80.

Hoe komt dit ?
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

hoh ik denk gwn daje une weerstand moet verhogen want nu ist precies of ge trapt in de boter, as ge snapt wa ik bedoel? en zien da alles mooi op elkaar staat bv bandje met rol zelf enzo. je kan daar wel hoge hartslagen op halen ze, want 130 is echt wel niks :roll:
Plaats reactie