duurtraining

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

ik zou het niet doen op de hometrainer, je houding is totaal anders dan op de rollen, dus je belast infeite andere spieren
gonewild
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: do 10 nov 2005 13:15
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door gonewild »

Daar ben ik het mee eens, zadelpijn is inderdaad bijna uit te sluiten op een home trainer maar je houding is totaal verschillend dan die op een koersfiets
Gebruikersavatar
fcb
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: za 10 feb 2007 21:28
Rijdt met: Paulini & Concept Cycle & Ridley

Bericht door fcb »

het gaat hem vooral toch om de hartslagen die je haalt end e omwentelingen die je doet ?
Is dan de zitpositie zo belangrijk ?
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

De harstslag gaaat geen probleem zijn, maar je traint wel andere spieren door de andere houding op een hometrainer dan. En dat voel je wel na een tijdje
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

absalon schreef:De harstslag gaaat geen probleem zijn, maar je traint wel andere spieren door de andere houding op een hometrainer dan. En dat voel je wel na een tijdje
Op de rollen fiets je toch met je eigen fiets? Dus je positie is toch volledig dezelfde? Op een hometrainer zit je idd helemaal anders, maar een home trainers is voor oude bomma's en daar kan je niet op trainen.
Ik doe mijn lange trainingen binnen op de losse rollen, dan kan je nog beter je traptechniek en evenwichtsgevoel trainen. Kracht en interval trainigen doe ik op vaste rollen, want dan heb je een iets stabieler gevoel, op de losse rollen kan je ook moeilijker recht staan (en tegen 70/u vlieg je er ook bijna af #-o ) . Enige probleem op de rollen is dus dat je nogal snel last krijgt van zadelpijn... Iemand een verklaring hiervoor?
Laatst gewijzigd door Genius op vr 30 mar 2007 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Vlammer
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 05 jun 2005 14:36
Rijdt met: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Bericht door Vlammer »

Als je last hebt van zadelpijn op de rollen, gewoon je voorwiel wat hoger zetten. bv. Een telefoonboek eronder. Helpt bij mij toch.
Natuurlijk kan dit niet op de losse rollen, tenzij je wilt lezen in die telefoonboek :P
Gebruikersavatar
Steven®
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 23 apr 2004 20:18
Rijdt met: Custom Orbea
Contacteer:

Bericht door Steven® »

Genius schreef: Enige probleem op de rollen is dus dat je nogal snel last krijgt van zadelpijn... Iemand een verklaring hiervoor?
Ik heb op de rollen ook na een half uur of een uur last van zadelpijn. Binnen op de rollen zit je volgens mij meer stil op je zadel. Alhoewel dat je denkt dat je veel verandert van zitpositie is dit toch nog veel minder het geval dan echt buiten fietsen.
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

Op een marathon van 100 km nog nooit zadelpijn gehad.
30km op de baan en bijna alles doet pijn,of is verdooft :oops: gewoon uw kont wat meer lossen van het zadel :-D bij MTB is dit constant maar op de baan :-?ik bedoel dat lossen op de MTB he :wink:
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

zachtere / andere zadel nemen. probeer eens de rolls, voor de koersfiets..
Plaats reactie