Drank: drinkbussen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
CRAZY D
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Drank: drinkbussen

Bericht door CRAZY D »

Hello everybody (waaw, wat een begin hé)

Aangezien ik gene camelback-man ben, heb ik mij laatst zo'n thermisch buske van Zefal aangeschaft.
Afbeelding
Ben er content van, maar zie er meer nut van in, in de winter omdat je dan minder drinkt. Voor de warme dagen hou ik het bij 2 st. van de klassieke drinkebussen.

Nog iemand ervaring met die Zefal stuff of iets anders (buiten ne camel back) ?
Thiese
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 07 jul 2002 02:00
Rijdt met: Scott Expert Racing

Bericht door Thiese »

Ik heb ook zo een thermische drinkbus van Zefal, en ik moet zeggen dat het drinken er zeker een paar uur fris in blijft.
Het enige nadeel is dat er in zo'n grote fles maar een half litertje in gaat.

Heb me nu een camelbag (BlowFish) besteld dus binnenkort ken ik ook de voor- en nadelen hiervan.
Psyche
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized M5 S-Works HT - custom
Contacteer:

Bericht door Psyche »

Heeft zo'n bus een goed mondstuk? Ik heb een SIGI fles maar die is echt slecht op dat gebied.
kanonbal
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 03 jul 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale, full xt, hs33, RS Indy
Contacteer:

Bericht door kanonbal »

Ik heb enkele weken geleden een drinkbus van Polar Bottle gekocht voor 11.50€, ben er super tevreden van, is ietsje groter dan normaal, maar is voor de rest hetzelfde als een stand. bidon, er zit een speciale binnenkant in. en heeft een goed mondstuk,
heb mij trouwens ook een camelback besteld.

greetz
Kanonbal

_________________
dust rules...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kanonbal op 2002-08-28 06:52 ]</font>
CRAZY D
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door CRAZY D »

Het mondstuk is ok en niet meer of minder dan een klassieke drinkbus. Enige nadeel, een klassieke drinkbus kan je induwen om direct veel drank in je mond te krijgen, terwijl met die thermische bussen dat een probleem is omdat die isothermische binnenkant niet echt meegeeft. :cool: En ja, slechts een half litertje inhoud is soms wat weinig.
Psyche
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized M5 S-Works HT - custom
Contacteer:

Bericht door Psyche »

T'is dus een SIGG fles, ze zijn sterk en mooi qua design maar dat mondstuk is echt slecht.
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

In de A.S. Adventure verkopen ze van die doppen met een darm à la Camelback. Deze zijn gewoon op je SIGG fles te schroeven.
Normaal gezien is dit voor rugzaktoerisme, maar dit moet ook te doen zijn op de mtb.
Gebruikersavatar
Calvin
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: 29ers

Bericht door Calvin »

Heb ook zo'n drinkebus(ke), ben er best tevreden over maar op langere tochten neem ik toch liever diegene waar net iets meer in kan.

Greetz
Calvin
CRAZY D
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door CRAZY D »

Same here, ik denk ook dat ik ze zoals ik al zei eerder ga houden voor in de winter. In de zomer 2 bussen van 0,75l is ok. :cool:
Gast

Bericht door Gast »

Lees hier al prijzen voor een drinkbus van 11.50 €. Awel voor die prijs koopt ge bij decathlon een drinkzak type camelback. Steek dat ding in een thermische zak (ge weet wel waar ge uw diepvriesprodukten mee vervoert, normaal gratis in een goed warenhuis) en dat in een rugzakje en je bent gesteld.
Plaats reactie