nut van een shake

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
firemen
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: di 10 apr 2007 14:33
Rijdt met: cube reaction pro sl 2014 29 inch

nut van een shake

Bericht door firemen »

hey hallo , heeft het nut van eiwit shakes en derglijke te nemen of is dit allemaal een beetje nutteloos van daar geld aan te geven

grtz ivan
Gebruikersavatar
rock'n roll gio
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 13:32
Rijdt met: cube td team

Bericht door rock'n roll gio »

volgens mij hebben eiwit shakes geen nut als je gewoon maar mtb' ed zonder te power trainen.

als je (veel) powertrained komen er miniscule scheurtjes in je spieren waardoor ze trager bijkomen.

omdat eiwitten spier herstellend zijn hebben die shakes als functie die scheurtjes te herstellen zodat men optimaal kan trainen.


ik denk als men die shakes gaat gebruiken zonder te powertrainen, dat je vooral aléén maar in gewicht aankomt.


aléz das toch wat ze mij hebben wijsgemaakt
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Eiwit shakes lijken mij eerder geschikt voor body building.
Om spiermassa bij te komen dien je enorm veel eiwitten binnen te krijgen en dan kunnen die shakes helpen.

Voor fietsers zie ik het nut er niet echt van in, door gezond te eten krijg je normaal genoeg binnen en heb je al die (dure) produkten niet nodig.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

je kan het ook zelf maken zo'n 'eiwit-shake'. en wel eentje waar je niet onnodig van bijkomt.

zeer simpel, lekker en effektief.

soja melk, zuivere soja eiwitten, vit.c, goed shaken en drinken na de training. zeer simpel , lekker, goedkoop en zonder allerlei andere rommel erin.
firemen
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: di 10 apr 2007 14:33
Rijdt met: cube reaction pro sl 2014 29 inch

Bericht door firemen »

thanks voor de info, maar je leest toch veel over die dingen , en dat je best na een serieuze inspanning een shake of iets dergelijks neemt voor de recuperatie en of spierherstel of is dit alleen voor topsportters.

grtz ivan
RIBI
Mountainbiker
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 18:23
Rijdt met: showa-massini

Bericht door RIBI »

Als alles waar moest zijn, vanwat er te lezen valt, dan waren er geen zieke mensen, was iedereen supper fit en werden we jonger ipv ouder met weelderige haardos en een sexy slank lijntje.
En dit alles met slecht één pilletje per dag.
firemen
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: di 10 apr 2007 14:33
Rijdt met: cube reaction pro sl 2014 29 inch

Bericht door firemen »

Ja dat weet ik ook dat ge alles met een korreltje zout moet nemen. En ik weet ook dat pilletjs en shakes u niet sneller en zo zullen maken.
Mijn vraag is of iemand dat gebruikt een shake en of het enig effect heeft qua recuperatie. Wondermiddeltjes bestaan niet dat weet ik ook


grtz ivan
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

tuurlijk bestaan wondermiddeltjes, alle profrenners nemen het :lol:

EPO bijvoorbeeld
firemen
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: di 10 apr 2007 14:33
Rijdt met: cube reaction pro sl 2014 29 inch

Bericht door firemen »

dan stop ik nog liever en ga ik biljarten of kaarten

grtz ivan
Gebruikersavatar
Maorten
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 25 jul 2005 15:24
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M4

Bericht door Maorten »

ikzelf heb tijdje zo shakes gebruikt, ben geopereerd geweest aan knie (kruisband) en tijdens revalidatie toch serieus wat spieratrofie en dan op aanraden dokter en kiné, na de trainingen eiwitshake of creatine te nemen zodanig dat er sneller spieropbouw zou zijn voor mijn been.
Plaats reactie