nut van een shake

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

ik neem die shakes om wat bij te komen in kg's en als je het lang volhoudt na alke rit of training dan geeft het ook weleen beetje aan spieropbouw! Ik ben er tevreen mee en blijf het nemen ALS IK TRAIN/RIJ dus in RUSTPERIODES neem ik NIKS !!!

Tussendoor veel water drinken en zeker in je rust periode s ook veel drinken om de slechte stoffen uit je lijf te halen want ik geloof nooit dat die shakes 100% gezond zijn.

Ik gebruik:
- TWINLAB super gainers fuel
- MAMMOOTH http://www.vitamineweb.nl/website/index ... duct=48117
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

klopt ook... de shakes zijn meestal niet zo zuiver dan ze laten uitschijnen.

een shake kan nut hebben, na bv een intensieve / zware training. voor een vlottere recuperatie. Dus in zulke gevallen - nuttig.

shake nemen na losrijden... velen denken (ook bij wielrenners) dat ze na elke training een shake moeten nuttigen. fout.
het zit in dit geval in het kopje, want veel zin heeft het verder niet.
RIBI
Mountainbiker
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 18:23
Rijdt met: showa-massini

Bericht door RIBI »

Begin eens met een evenwichtige voeding.
Dan een aangepaste training, volgens uw kunnen en uw doelstellingen.
Als daarna blijkt dat er tekorten optreden, kunnen suplimenten overwogen worden.
Meestal liggen de beperkingen niet in de voeding maar veeleer in te hoge verwachtingen en een onaangepaste training.
Als men met een gebrekkige bassisconditie aan een doorgedreven training begint, zal een shake niet helpen.
KWA
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 feb 2007 13:51
Rijdt met: grandcanyon pro mavic slr sram xo shimano xtr

Bericht door KWA »

na een zware training heb ik gemerkt dat een combinatie van BCAA en een shake met een weightgainer ideaal is om de recup te versnellen, eiwitshakes werken spieropbouwend en hebben weining effect effect op het recuperatievermogen.
Belangrijk is de juiste voeding voor de inspaning, nl een tekort aan koolhydraten gaat leiden tot een abraak van spiereiwitten, wat op zijn beurt resulteert in verlies van spiermassa en bijgevolg kracht, onderschat daarbij de rol van hydratatie niet, het grootste verlies van kracht en uithuoding tijdens inspaningen is te wijten aan vochtverlies.
Gebruikersavatar
EcoRacer
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 17:48
Rijdt met: Trek Remedy, Nukeproof Scalp, OnOne Inbred, Colnago Master,...

Bericht door EcoRacer »

Gewone pure Whey eiwit shakes zijn niet echt gevaarlijk in gecontroleerd gebruik.
Wat wel beter is, is een evenwichtige voeding! spieren krijg je niet door massa's eiwitten maar door trainen!!! (en by the way spieren zijn 80% water!)
De beste eiwitten komen nog steeds uit Soja.

Té veel eiwitten zijn ook niet goed voor je lichaam dus pas er wat mee op.
Het kan leiden tot lever en nieraandoeningen.
Topsporters nemen ongeveer 1 tot 1,5g proteïne per kg lichaamsgewicht, om even een referentie te geven.

Greets!
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

KWA schreef:na een zware training heb ik gemerkt dat een combinatie van BCAA en een shake met een weightgainer ideaal is om de recup te versnellen, eiwitshakes werken spieropbouwend en hebben weining effect effect op het recuperatievermogen.
Belangrijk is de juiste voeding voor de inspaning, nl een tekort aan koolhydraten gaat leiden tot een abraak van spiereiwitten, wat op zijn beurt resulteert in verlies van spiermassa en bijgevolg kracht, onderschat daarbij de rol van hydratatie niet, het grootste verlies van kracht en uithuoding tijdens inspaningen is te wijten aan vochtverlies.
recuperatievermogen is sterk afhankelijk van de conditionele toestand.

eiwitshakes na de training, bevorderen wel de spieraanmaak bij herstelfase. het meeste nu heeft doit echten , NA een ZWARE training.
maar daarvoor heb je eerst een goede basisconditie nodig.
het ene is afhankelijk van het andere, hoe je het ook keert of draait.

en ja inderdaad, goed dat het hier nog eens gezegd word door iemand : vochtverlies is een zeer belangrijke faktor in prestaties, alsook in herstel.
hoe harder je hydrateert en maar beperkt drinkt, te moeilijker zal je nadien ook gaan herstellen- zelfs carbo-shakes halen dan weinig uit.
let uds op trainingen, VOORAL op het drinken.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

SOJA idd daarom dat vanaf 2008 er veelgesampeld gaat worden op TT's en RACE TT's

je zal zien binnen 6maand kent iedereen zeker SOJA =D>
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

mja.. das zoals het her-uitvinden van het wiel... :-D

in andere sportdiciplines gebruiken ze het heel veel jaren.
en in azie is al duizenden jaren een onderdeel van de dagelijkse voeding.
30j terug werd het al aangekaart bij de Westerse sportwereld... maar toen lachten ze je ermee uit.. want toen was vlees DE basis (wat elke dag resulteerde in overdreven vleesgebruik per persoon)
Vis was zelfs voor de sukkelaar, zwervers. Houtaine gedrag van jan modaal :-D
firemen
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: di 10 apr 2007 14:33
Rijdt met: cube reaction pro sl 2014 29 inch

Bericht door firemen »

Ik denk dat mijn bassis conditie niet slecht is , en drink 2 a 3 liter water per dag. Maar als ik een tt gedaan heb , voel ik me slap als ik dan een cola drink voel ik me beter, maar er is niks zo slecht als cola dus daarom is een shake niet slecht denk ik . Maar welke.

grtz
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

waarschijnlijk een combintaie van enige honger en onderweg te beperkt drinken.
Plaats reactie