hoelang train je op rol?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

In theorie is zo'n lange duurtraining op de rollen ook niet zo slecht, maar je moet er dan wel op letten om dikwijls de cadans te veranderen (bvb. 20' aan 90, 20' aan 110, 20' aan 85, etc.). Vergeet ook niet om de zoveel tijd eens je "gat op te heffen" :wink:
bravho
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 aug 2003 17:41
Rijdt met: Cube ams 29
Contacteer:

Bericht door bravho »

Meestal ongeveer een 30 minuten, als het lang slecht weer is kan dit tot een uur zijn. Langer lukt mij niet... Meestal gaat het om iets intensievere trainingen, kracht of recuperatie, duurtraining is voor buiten.
Gebruikersavatar
Pascal Geerts
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 03 aug 2002 02:00
Rijdt met: Thompson Team Carrosi; Kona Kula

Bericht door Pascal Geerts »

1.5 tot 2u in mijn geval.


Ik vind het zonde voor der aan te beginnen als ge toch maar minder als een uurke gaat rijden.
Gebruikersavatar
Johnny de Wit
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: di 09 sep 2003 08:41
Rijdt met: Specialized Epic Comp Disc '04
Contacteer:

Bericht door Johnny de Wit »

Meestal een uur. Met de koersfiets! En dan een goed cd-ke in de player en lekker keihard!!!! Metallica, Channel Zero, Calibre.... Heerlijk om lekker een uur uw ziel uit uw lijf te fietsen. Het is wel saai, maar ge moet toch iets doen om uw conditie een beetje op pijl te houden met die schijtweer he!

Nu al die Tacx hightech spullen... Ik zou ze ook wel graag willen hebben, hoor, maar voor echte amateurs is dat eigenlijk allemaal veel te duur. Zo'n Tacx rollenspel met enkele weerstandsinstellingen is al genoeg vind ik.
Gebruikersavatar
Johnny de Wit
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: di 09 sep 2003 08:41
Rijdt met: Specialized Epic Comp Disc '04
Contacteer:

Bericht door Johnny de Wit »

bikerke83 schreef:ofwel neem ik mijn boeken vant school zodat ik ondertussen wa kan leren ma da gaat nie zo goe.
Zijn die boeken dan niet doornat??? Als ik een boekske las (in het begin wat gedaan, nu niet meer) kon ik die altijd op de verwarming leggen of wegsmijten achteraf, omdat ze doornat waren!
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Bericht door rallymaster »

ik heb er mij net aan geschaft
Ik heb 2 kinderen waar ik geregeld moet opletten.Nu kan ik ondertussen een beetje trainen maar nooit langer dan een uur.
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

ben nu bezig met dagelijks een uurtje tegen lage hartslag. Dit zou tegen het einde van januari naar 2 uur moeten gaan.
HelLios
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 dec 2002 20:03
Rijdt met: Scott Pro Racing 2003

Bericht door HelLios »

Wat voor schema volgen jullie eigenlijk voor extensieve en intensiefe duurtraining op de rollen. En kunnen jullie dat dan eens doorsturen ofzo ;)

'k Volg namelijk de schema's van op de tacx site maar daar zijn er geen voor duurtraining.
De andere zijn trouwens redelijk kort maar énorm intensief.
Wie kan er hier de intensieve intervaltraining van tacx uitvoeren tot op de letter?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Meestal een uur tot 1u15 en dan als recovery training.
Anders buiten op de weg !
Als het een paar dagen rotweer is durf ik ook wel wat intensiever op de rollen trainen . Maar altijd met een oog op m'n hartslagritme.. Ik ga zelden over m'n aerobe grens.

Goede muziek is een must, en meestal werk ik in korte intervallen , om de tijd sneller te laten gaan... \:D/

Die schema's van Tacx zijn inderdaad nogal zwaar (understatement ! ).. ik zwak ze meestal af, ofwel in duur, ofwel in intensiteit... :roll:
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Tacx Schema's zwaar?

Ik verzwaar die van de Excell regelmatig om in de juiste hartslagzones te kunnen blijven ... De eerste keer een krachttraining niet kunnen uitrijden, nu gaan die met (bijna) 2 vingers in de neus en dan kan je niet anders dan verzwaren of de training mist haar doel.

En je merkt ook nog een keer dat je vooruit gaat...

Eric B
Plaats reactie