welke sportdrank

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
stef78
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: do 11 aug 2005 13:43
Rijdt met: viper fugitif en megamo trial pro26"

Bericht door stef78 »

eens kijken of je daar twee - drie uur op bolt :)
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

stef78 schreef:eens kijken of je daar twee - drie uur op bolt :)
dat kan... maar als je niet goed getraind bent gaat dat niet echt meevallen, als je wat tempo erop legt.
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

Dat is met alles zo heh :) uw training, voeding etc is altijd het belangrijkste.
In het algemeen heb ik niet gek veel ervaring met de verschillende drankjes etc.
Maar ik gebruikte altijd Isostar , de smaak deert me weinig feitelijk , ik concentreer me toch op het fietsen dusja...
Het verschil vond ik aardig opvallen tov het niet drinken van zo'n sportdrank. Vooral het blijven volhouden van langere ritten ging veel beter.
Wel houd ik me altijd aan hun opgegeven dosis en methode..dus zowel ervoren , tijdens als erna lette ik op hun aanwijzingen. En ik moet zeggen , toen ik enkele jaren gel'eden ermee begon , was het eerste wat ik merkte dat ik geen spierpijnen meer had na afloop van een rit.
Achteraf merkte ook tijdens tt's en relax-ritjes rond mijn thuisplaats dat net door dat beter kunnen volhouden ik mijn conditie veel mooier kon opbouwen.
Ik ben er zeker van dat ik indertijd de houffa-marathon nooit had uitgereden zonder het drankje...ik was toen nog geen jaar bezig en net gestopt met roken . Ik was dan ook heel tevreden dat ik het gehaald had.
Maar zonder twijfel was dit een van mijn beste hulpmiddelen tijdens de trainingen en ritten.

Mvg
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Bij wijze van test overlaatst eens een sportwater met l-carnitine meegenomen om de man van de winkel een plezier te doen en commentaar te geven achteraf. Doe ik dus niet meer, na een uur kreeg ik verdorie gewoon al honger, en als je dan nog een uurke of 2 te bollen hebt ....

Gewoon leeggekapt, water gepakt ergens en zo voortgereden en geen last meer gehad. Lijkt me dat mijn verbranding gewoon extra gestimuleerd werd door de l-carnitine, zie niet in hoe ik anders dat hongergevoel kreeg bij identiek zelfde manier van ontbijten en voorbereiding op een duurtraining zoals ik dat al bijna 20 jaar doe.

Nog iemand met ervaring in die rinchting ?
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Heb onlangs wel es de l-carnitine van performance geprobeerd. En ik moet zeggen(meng je niet met water, gewoon ff een slok voor vertrek) dat ik wel langer zonder voeding toekwam. Op duurtraining pas na 3h.
Of ik nu effectief ook gezakt ben in vetpercentage kan ik moeilijk zeggen, heb het idee van niet
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Tja, de producten van performance zijn optimaal. De recup fast, de shakes, carbo-hydro, etc. Maar bij dit geval heb ik echt serieus mijn twijfels (merknaam ontgaat me). Niet voor herhaling vatbaar, ik blijf bij mijn Aquarius sportwater. :lol:
stef78
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: do 11 aug 2005 13:43
Rijdt met: viper fugitif en megamo trial pro26"

Bericht door stef78 »

ik train al ruim een jaar in combinatie met l-carnitine, en het heeft wel zijn effect vermoed ik maar dan vooral op langere ritten, zoals alles is het geen wondermiddel , zeker niet. ik moet wel zeggen, het is in combinatie met goede voeding. heb al 'fatburners' gehad maar niet eens effect van. bij mij is het verscil tussen wel en geen carnitine overduidelijk het zweten, na een dosis l-carnitine (pil of liquid is zelfde) zweet ik veel harder.
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: welke sportdrank

Bericht door Svenny007 »

welke drank is nu "het beste" betaalbaar 10 jaar later ?

isostar vind ik duur voor zulke kleine potjes en met die kleurstoffen blijft mijn drinkzak ook gekleurd.

als ik ga fietsen neem ik gemiddeld 2L drank mee. dus kan ik met zo 1 potje nog geen 2 keer gaan biken..
mtb117
Mountainbiker
Berichten: 605
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 06:43
Rijdt met: gaint atx

Re: welke sportdrank

Bericht door mtb117 »

Svenny007 schreef:welke drank is nu "het beste" betaalbaar 10 jaar later ?

isostar vind ik duur voor zulke kleine potjes en met die kleurstoffen blijft mijn drinkzak ook gekleurd.

als ik ga fietsen neem ik gemiddeld 2L drank mee. dus kan ik met zo 1 potje nog geen 2 keer gaan biken..
ik ben nu ettix lemon aant gebruiken en is echt de schit op dit moment voor mij
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: welke sportdrank

Bericht door Free_ltd »

Ze zijn idd wel redelijk duur. Ik neem meestal 1,5 tot 2 liter water mee, maar hou me niet aan de voorschriften op de pot. Ik doe er altijd een paar scheppen bij :lol:
Plaats reactie