Liesbreuk

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Liesbreuk

Bericht door Sunn Xtreme »

met slim verder trainen bedoelt hij vooral uw verstand gebruiken bij aanvang na de operatie... zoals hij zegt... weinig kracht zetten.
belangrijk is dat je eerst terug vertrekt met het idee "fietsen" en niet trainen. rustige fietstochtjes, beginnend van een 30 a 45 minuutjes en stilaan opbouwend.
Al vragen uw maten om mee te rijden.... gewoon passen. Want het begint altijd rustig en geleidelijk word er toch weer sneller gereden, en dan gaat het mis omdat je toch weer wat meer kracht gaat zetten.
Ook een hoog omwentelingfrequentie vermijden.... beter is een gewoon gemiddeld trappen... ca 80 met redelijk lichte versnelling is optimaal bij een herstel van een liesbreuk. (beetje toeristengevoel)

gewoon geduld oefenen, al zal dat soms moelijk zijn. bedenk gewoon.. beter 1 of 2 weken langer als een halfbejaarde rondrijden, dan snel weer die draad te willen oppakken tot kort voor het probleem.
het word dan wel beloont :wink:

probeer nu vooral van elk fietstochtje te genieten als je dat buiten doet, en verder gewoon rustig op de rollen.
Gebruikersavatar
Peter#21
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 16 aug 2010 07:01
Rijdt met: TREK SUPERFLY FS 29

Re: Liesbreuk

Bericht door Peter#21 »

Ben nu reeds van woensdag geopereerd en moet zeggen heb al veel pijn gehad ... De pijn mindert wel dag per dag .
Had de week daarvoor mijn slijmvlies in de neus laten wegbranden voor een stuk wat niet echt ideaal is kan met veel pijn hoesten of snuiten maar blijf optimistisch komt wel goed hou me naar mijn normen super kalm zodat ik na die 2.5 weken toch op de spinning fiets den toerist kan uithangen.. stilzitten is echt moeilijk maar het doel heiligt de middelen nu... met die gedachte hou ik me sterk!
Gebruikersavatar
Peter#21
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 16 aug 2010 07:01
Rijdt met: TREK SUPERFLY FS 29

Re: Liesbreuk

Bericht door Peter#21 »

Nog 5 dagen en ik mag eindelijk terug rustig op het gemak beginnen. De dagen duren lang als je niet veel mag en kan doen.
Heb ondertussen de spinning fiets al kapot gekeken :-D ...
Zal écht blij zijn als ik mag herbeginnen we tellen de dagen af!
Plaats reactie