training met cadans meter

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
chip
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 27 okt 2002 21:12
Rijdt met: trek mat zwart

training met cadans meter

Bericht door chip »

hoi mannen
ik wil mij een nieuwe sigma 1600 aanschaffen deze heeft als opties een cadans meter :lol: . Hoeveel moet mij cadans zijn op de weg en op lossen rollen voor een goede training te hebben #-o .Graag zoveel mogelijk uitleg :bounce:

groetjes
thierry
Gebruikersavatar
ToM5
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 07 sep 2003 18:48
Rijdt met: Specialized Sworks M5(04) SID XTR04 XmaxSL

Re: training met cadans meter

Bericht door ToM5 »

chip schreef:hoi mannen
ik wil mij een nieuwe sigma 1600 aanschaffen deze heeft als opties een cadans meter :lol: . Hoeveel moet mij cadans zijn op de weg en op lossen rollen voor een goede training te hebben #-o .Graag zoveel mogelijk uitleg :bounce:

groetjes
thierry
Je kan verschillende trainingsschema's vinden om te trainen op cadans op de site van tacx, deze schema's zijn voorzien voor de ergotrainers, maar ze zijn ook briukbaar op gewone rollen.
Op de weg trap ik meestal een freq van ongeveer een 95 omw. maar trainen om een hogere freq te halen is zeker niet slecht :wink:
Maar voor de aanschaf van je computer met cadansmeter houd wel rekening met draden en sensoren, de Shimano flight deck biedt een prachtig alternatief door zijn onzichtbare cadansmeter! 8)
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

Voorbeeldje voor mij :

Losrijden : 95+ omw/min
Duurtraining : 85-105 omw/min
Tempotraining : 70-85 omw/min
Intervaltraining : + 105 omw/min
Sprinttraining : + 120 omw/min

Keuze van de omwentelingen is verschillend van persoon tot persoon al naargelang gevoel en bouw van je lichaam.
Slanke pezige mensen zullen meer baat hebben bij hoge omwentelingen, terwijl stevige mensen het meer op de macht doen, kijk maar naar Museeuw of Botero al bewijst Armstrong dat het ook anders kan terwijl hij vroeger ook op de macht reed.
Ga op je gevoel af en dan komt het wel goed. 8)
Plaats reactie