drankverbruik voor, tijdens en na het rijden

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
chris
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 21:26
Rijdt met: C'dale Scalpel - Airborne TiTa
Contacteer:

Bericht door chris »

teveel drinken voor een marathon (dag ervoor) zorgt er ook voor dat je belangrijke, en noodzakelijke zouten en mineralen uitplast!! [-X #-o .... wat kan leiden tot krampen (lijden dus!!) :oops:

chris
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

alé das dan ook weer ni goe :-?

:P :D :lol:
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Nog te weinig ervaring in fietsmarathons, maar misschien kan je iets met mijn ervaring in de loopwereld aanvangen. Ze sluit bovendien goed bij het advies van JFK aan. De dagen ervoor moet je gewoon goed drinken en zorgen voor volledige hydradatie. Een halve emmer per dag is echt te veel en spoelt de mineralen weg.
Belangrijker is de dag zelf. Blijven drinken, liefs sportdrank, en 1 à 2 uur voor de wedstrijd GEEN SPORTDRANK, ook weinig drinken 90 à 60' voor wedstrijd, dit leidt idd enkel tot plassen. Een 10-tal minuten voor de start 25 cl sportdrank die het 1st uur goed van pas zal komen.
Tijdens de inspanning kan men lopen en fietsen nt vergelijken. Het is veel moeilijker om vochtverlies tijdens lopen te compenseren. De wedstrijden zijn gelukkig korter, maar > 2kg vochtverlies is nt abnormaal.

PS Ik heb nog geen Camelbak. Wat is ne goeie met een beetje plaats voor wat herstelmateriaal?
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

viper schreef:PS Ik heb nog geen Camelbak. Wat is ne goeie met een beetje plaats voor wat herstelmateriaal?
is reeds een topic van :wink:
Sifaka
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 11 nov 2003 22:13
Rijdt met: Surly Long Haul Trucker

Bericht door Sifaka »

Ik heb ne Camelback Blowfish, en ben daar heel tevreden over.
Die heeft een reservoir van 3L (kan je natuurlijk ook minder in doen) en plaats voor wat herstelgerief en eten. Het bagagevak kan je groter maken met een rits, waardoor je meer kan meenemen voor bv marathons.
Sinds ik met de Camelback rondrij voel ik mij meer op mijn gemak omdat ik nu niet meer moe inzitten met drinkbussen en herstelgerief die aan mijne fiets hangen. En ik val vooral nie meer zonder drinken :)
Plaats reactie