Problemen met de knie (ITBS IlioTibial Band Syndrome)

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="Bert009"]@tabias: het probleem blijft opduiken. En laat ons zeggen dat ik nu gedrurende de laatste 4 maand nog 1x per maand ga proberen, en steeds na enkele kilometers terug omdraai naar huis, omdat ik de pijn al voel komen. Is dat dan overdreven? of kan dat nog aanzien worden als rusten?[/quote


vraag zowieso een MR-scan.
een ex collega op een vorig werk, had ook al maanden last van zijn knie, na een ongevalletje.
toen was het een kneusing volgens de arts, kon enkele weekjes duren.
na 7 maanden miserie, een MR-scan :
-rersultaat was niet zo goed .... gescheurde knieschijf, kraakbeenletsel opgelopen vooral door het lange rondlopen zo, en vochtkistjes.
leuk was anders... maar men had hem wel 7 maanden aan de draai gehouden, tot hij zelf aandrong voor een scan.
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

Zeker goed kijken voor uw knien. Ik heb zelf na ontsteking aan mijn pezen te weinig gertus (dom #-o ) en nu zit ik met blijvend kraakbeenletstel :(

Alleen is het bij mij omgekeerd, geen of weinig last tijdens rijden maar vooral last achteraf.

Wat ook aan te raden is (maar toch vooral naar de dokter luisteren) is een stevig steunverband. Helpt echt wel maar natuurlijk niet altijd aan doen, is krijg je een luie knie.
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

Zeker goed kijken voor uw knien. Ik heb zelf na ontsteking aan mijn pezen te weinig gerust (dom #-o ) en nu zit ik met blijvend kraakbeenletstel :(

Alleen is het bij mij omgekeerd, geen of weinig last tijdens rijden maar vooral last achteraf.

Wat ook aan te raden is (maar toch vooral naar de dokter luisteren) is een stevig steunverband. Helpt echt wel maar natuurlijk niet altijd aan doen, is krijg je een luie knie.
Gebruikersavatar
Q-Bix
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 22:59
Rijdt met: Merida Hardtail - Matts TFS 500 V
Contacteer:

Bericht door Q-Bix »

Ik had in de zaal (toen ik nog zaalvoetbalde) al een paar weken pijn in mijn knieholte.
De ene keer wat meer dan de andere keer maar die dag was het wel wat pijnlijker.
Eventjes losgelopen en klaar was kees.
Jammer, nog geen 10 minuten ver of mijn voorste kruisband was gescheurd.
Van het moment als ik nu ook maar iets aan mijn knie voel stop ik.
Want ne knie vind ik toch niet om mee te lachen zenne.
Kruisbandletsels komen maar heel weinig voor in het fietsen dat wel.
Dus het fietsen is een zeer goeie sterkteoefening voor mijn knie.
Maar er zullen wel andere knieletsels veel voorkomend zijn in de wielersport.
Pijn = check-up
Bert009
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 09 okt 2006 12:03
Rijdt met: Cube AMS Ltd Louise FR
Contacteer:

Bericht door Bert009 »

Nu moet ik wel zeggen dat ik vroeger last gehad heb van men kraakbeen in men knieën. Ik heb toen ik ong. 15 jaar was, en nog koers reed, een groeischeut gehad, en toen bij Julles Mertens in Rotselaar geweest. Conclusie: Osgood-Schlatter http://www.blessure-aanwijzer.nl/osgood_schlatter.htm. 3x traumeel spuiten gehad en het probleem was opgelost.

Dringend afspraak maken voor een MR-scan dus
Bert009
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 09 okt 2006 12:03
Rijdt met: Cube AMS Ltd Louise FR
Contacteer:

Bericht door Bert009 »

in juli naar Bullen. Eens zien welk resultaat dat al gaat geven.
Laatst gewijzigd door Bert009 op do 12 jul 2007 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
voorde
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 06 nov 2006 20:07
Rijdt met: epic expert

Bericht door voorde »

Heb dit ook gehad jaar mee gesukkeld is gekomen door dat mijn zadelpen gezakt was na vanalles geprobeerd te hebben bij mensana in sijsele te recht gekomen daar bleek dat mijn hamstrings(achterste bilspieren) te zwakwaren tegen over mijn bilspieren 3maal per dan oef. gedaan om mijn knie en hamstringspieren te versterken geen last meer van blijft wel nog een teer puntje o ja zeker zadel op de juiste hoogte zetten
Bert009
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 09 okt 2006 12:03
Rijdt met: Cube AMS Ltd Louise FR
Contacteer:

Bericht door Bert009 »

Voila bezoek bij een andere dokter, resultaat:

Ik moet een MRI scan laten doen om met zekerheid te kunnen zeggen of ik een "plica synovialis" heb.
http://www.tlichtpuntje.be/info/plicasynovialis.htm

Blijkbaar zou 1 op 20 mannen hier last van hebben, maar er zijn er maar weinig die er klachten van ondervinden. Je raad het al, enkel de sportievelingen hebben er last van.

Zou eenvoudig op te lossen zijn, door dit vlies (operatief) door te snijden.

Dus nu een afspraak maken voor de MRI en hopelijk kan men dan een correcte diagnose stellen.
Bert009
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 09 okt 2006 12:03
Rijdt met: Cube AMS Ltd Louise FR
Contacteer:

Bericht door Bert009 »

Nico_1977 schreef:Verder anders positie laten opmeten schijnt ook wel problemen op te lossen..
Bij Bullen geweest, en er moest blijkbaar het 1 en het ander aangepast worden
Hubertje schreef:Verkeerde plaatsing van de plaatjes onder de schoen lijkt me de meest voor de hand liggende oorzaak.
Plaatjes stonden te veel naar voor.
Stuntman schreef:Mssn eens de positie van uw zadel veranderen!
Zadel moet lager en naar voor.
Stuur moet naar boven,
...
Q-Bix schreef:MR-scan zal dat wel uitwijzen. Als het dan weer keert dan toch die scan eens laten doen.
Vrijdag naar Aalst Mr-scan laten doen.
Hopelijk is dat het medisch probleem kenbaar en staat de fiets nu op de juiste positie, en kunnen we terug meer van onze onverharde wegen gaan genieten :bounce: :bounce:
Bert009
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 09 okt 2006 12:03
Rijdt met: Cube AMS Ltd Louise FR
Contacteer:

Bericht door Bert009 »

Gisteren een een testritje gaan doen met de nieuwe positie op de fiets:

Fietst veel leuker, en minder verkrampt op de fiets, maar .......

ipv 6 km kan ik nu 10 km rijden en is het probleem met de knie daar weer.
Dus positie is optimaal nu, en heb ik een medisch probleem aan de knie.

MR is genomen, Dr. is met verlof. Binnen 2 weken weet ik meer (hoop ik)
Plaats reactie