sportdrank in camelbak

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Ramboke
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 17:19
Rijdt met: Ridley Tiger, Giant

sportdrank in camelbak

Bericht door Ramboke »

Ik ben hier al herhaaldelijk mensen tegengekomen die zeggen dat ze, buiten hunne camelbak, een buske sportdrank meenemen. Waarom niet de camelbak met (vb) isostar vullen? Als ge daarna een tabletje gebruikt dan kan dat toch geen kwaad dacht ik zo bij mijn eigen zelve zo... Of is het aangewezen uwe camelbak beter enkel met water te vullen?

Merciekes
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Ik heb bijna constant sportdrank in mijn camelbak (Extran). Af en toe spoel ik 'm eens uit. Ik ben niet meer ziek dan anders, dus schadelijk zal het niet zijn.
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

Ik heb in mijne camelbak nog nooit water gedaan. Altijd isostar, heb toch ook nog niks ondervonden. Wel goed uitspoelen en afdrogen achteraf.
Gebruikersavatar
stoned biker
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 16:34
Rijdt met: specialized stumpjumper expert 29

Bericht door stoned biker »

ik doe altijd isostar (poeder) in mijn camelbak. Ik doe het eerst in een fles, schud goed en dan in mijn zak van camelbak. nadien spoel ik het uit met warm water, uitdrogen en ophangen. en dat werkt perfect. Wanneer je hem een paar dagen laat staan, is al gebeurd :oops: , dan kan het geheel wel stinken, zeker als je de zak dicht laat. dat los je dan op met zo een tablet.

iedere keer een tablet doe ik niet, te kostelijk.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

stoned biker schreef:iedere keer een tablet doe ik niet, te kostelijk.
De tabletten voor kunstgebitten doen het ook perfect, een halve per keer is genoeg. En ze zijn veeeeeeel goedkoper :wink:
Nee, ik heb al mijn originele tanden nog... :P
Gebruikersavatar
Ramboke
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 17:19
Rijdt met: Ridley Tiger, Giant

Bericht door Ramboke »

Flip FSR schreef:
stoned biker schreef:iedere keer een tablet doe ik niet, te kostelijk.
De tabletten voor kunstgebitten doen het ook perfect, een halve per keer is genoeg. En ze zijn veeeeeeel goedkoper :wink:
Nee, ik heb al mijn originele tanden nog... :P
Ja om de 5 keer dat ik camelbak gebruik doe ik er een tabletteke in. Maar die van camelbak zelf zijn inderdaad keiduur... (net zoals al het ander materiaal van dit merk). Maar onderhoud is wel belangrijk naar mijn mening want eene nieuwe zak kost al snel 30 euro in de AS adventure...
Gebruikersavatar
Bijterke
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 21:50
Rijdt met: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Bericht door Bijterke »

Heb blijkbaar mijn kameeltje een keer weggelegd voor dat hij droog was. Zak zelf is geen probleem met een steradentje, maar het darmpje krijg ik niet proper. Hoe los ik dit op ?
Gebruikersavatar
Ramboke
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 17:19
Rijdt met: Ridley Tiger, Giant

Bericht door Ramboke »

Bijterke schreef:Heb blijkbaar mijn kameeltje een keer weggelegd voor dat hij droog was. Zak zelf is geen probleem met een steradentje, maar het darmpje krijg ik niet proper. Hoe los ik dit op ?
Ik zit met hetzelfde probleem... Er zijn 2 oplossingen mogelijk: OF ge geeft een serieuze som uit voor een speciaal "onderhoudssetje" van camelbak zelf OF ge pakt ne kabel (oude remkabel ofzo iets) en draait daar een dun doekske rond, maar zelf vind ik dit nogal omslachtig prutswerk... Daarom laat ik dat darmpje meestal maar voor wat het is (buiten een spoelbeurt), maar het probleem is dat daar geen lucht bij komt en die druppels dus bijgevolg blijven hangen.

Iemand betere alternatieven??
Gebruikersavatar
Josy
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: di 24 aug 2004 20:53
Rijdt met: Sw SJ 29'er '14,Venge Vias '17
Contacteer:

Bericht door Josy »

Alles goed uit spoelen met warm water, laten uitlekken en in de diepvries leggen: klaar voor de volgende keer.
Zo doe ik dat. :-D
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Slangske in de cola leggen helpt ook...
Plaats reactie