sportdrank in camelbak

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

ge doet uw tablet erin, laat het oplossen, slurpt dan een paar keer aan het darmke en het darmke is zuiver :lol:
Gebruikersavatar
Nazgul
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 30 sep 2006 13:52
Rijdt met: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Contacteer:

Bericht door Nazgul »

Josy schreef:Alles goed uit spoelen met warm water, laten uitlekken en in de diepvries leggen: klaar voor de volgende keer.
Zo doe ik dat. :-D
same here :-D
Gebruikersavatar
Petrol
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 11 dec 2006 03:34
Rijdt met: KTM

Bericht door Petrol »

Nazgul schreef:
Josy schreef:Alles goed uit spoelen met warm water, laten uitlekken en in de diepvries leggen: klaar voor de volgende keer.
Zo doe ik dat. :-D
same here :-D
Waarom in de diepvriezer?
Gebruikersavatar
Nazgul
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 30 sep 2006 13:52
Rijdt met: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Contacteer:

Bericht door Nazgul »

Petrol schreef:
Nazgul schreef:
Josy schreef:Alles goed uit spoelen met warm water, laten uitlekken en in de diepvries leggen: klaar voor de volgende keer.
Zo doe ik dat. :-D
same here :-D
Waarom in de diepvriezer?

voor de beesjes :wink:
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

In de diepvriezer worden beestjes inactief maar gedood worden ze niet. Eénmaal ontdooit komen ze terug tot leven.
Uw camelbak in de diepvries is dus inventief maar tegelijk een nuloperatie. :wink:
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Ik gebruik dezelfde Camelbak wellicht al 10 jaar. Ik heb nog nooit vervelende situaties meegemaakt. Enkel het mondstuk heb ik moeten vervangen vanwege "versleten" (teveel aan getsoest denk ik :wink: ). Maar nog steeds dezelfde zak en slangetje.

Direct na de rit goed uitspoelen en dan de diepvriezer in.
2 maal per jaar ontsmetten met een zo'n steradentablet.

Ik doe er meestal een Extran in, aangelengd met water en wat grenadine (voor de smaak en wat suikers).

's Zomers durf ik wel eens wat water inlaten en dan de diepvriezer in, zodat een goede dikke ijsblok borg staat voor lange periode frisse drank. Alleen is het dan vervelend dat wat in het slangetje zit warm is. Let op : te koude drank kan soms hoofdpijn veroorzaken.

Groetjes
Gebruikersavatar
ikkel
Mountainbiker
Berichten: 608
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 21:55
Rijdt met: minerva hurricane, merida mission-2000d

Bericht door ikkel »

Herder Alex² schreef:Ik gebruik dezelfde Camelbak wellicht al 10 jaar. Ik heb nog nooit vervelende situaties meegemaakt. Enkel het mondstuk heb ik moeten vervangen vanwege "versleten" (teveel aan getsoest denk ik :wink: ). Maar nog steeds dezelfde zak en slangetje.

Direct na de rit goed uitspoelen en dan de diepvriezer in.
2 maal per jaar ontsmetten met een zo'n steradentablet.

Ik doe er meestal een Extran in, aangelengd met water en wat grenadine (voor de smaak en wat suikers).

's Zomers durf ik wel eens wat water inlaten en dan de diepvriezer in, zodat een goede dikke ijsblok borg staat voor lange periode frisse drank. Alleen is het dan vervelend dat wat in het slangetje zit warm is. Let op : te koude drank kan soms hoofdpijn veroorzaken.

Groetjes
=D> =D> =D> yep sinds zonhoven :-D pas ik dit ook toe en het werkt perfect =D> =D> =D> van niks gene last ook niet van zombie beestjes :-D :-D :-D
a_muz_ed
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 20 feb 2006 14:06
Rijdt met: C'dale

Bericht door a_muz_ed »

Nog een tip om het darmke van de camelbak te kuisen:

In de "Dille en Kamille" verkopen ze van die kleine borstels om flessen uit te kuisen. Het kleinste formaat past net in de drinkdarm. Rond het oog van de borstel doe je wat ijzerdraad. Je haalt de darm van de drinkzak, de ijzerdraad door de darm, en dan trek je de borstel, met wat dreft ofzo er op, er door. Dan niet te veel nadenken/kijken bij al dat slimy stuff dat je er er ziet uitkomen :wink: En alles is weer als nieuw.

De drinkzak zelf spoel ik na elke rit uit met warm water en die krijgt om de maand of zo een sternadent tabletje. Maar voor de drinkdarm zelf, zijn die laatste niet zo effectief.
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

gewoon na gebruik een beetje dettol erin dan zijn de beestjes direct dood :-) daarna goed uitspoelen en laten drogen
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

Ik heb een ander probleempje, heb gene echte camel :oops: , en ik heb eigenlijk een klein probleem. het darmpje dat verbonden is met de zak lekt en dit net op de plaats waar het ene darmpje in het andere steekt. Heb al geprobeerd met een strip de handel toe te knijpen, maar water vind overal zijne weg #-o , dus probleem nog niet opgelost.
Zou ik dit kunnen oplossen met siliconen ? En wat met de temperatuurverschillen van diepvries naar 25°.
Of koop ik me beter een nieuwe slang ?
Plaats reactie