Inspanningshoofdpijn

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
splash
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:42
Rijdt met: Granville Pulse & Ridley Thunder

Bericht door splash »

meer drinken en muts opzetten.
Gebruikersavatar
Bruno
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door Bruno »

Heb woensdagavond in de mist en de koude buitengereden met een muts ipv men helm en heb nadien geen hoofdpijn meer gehad. Hopelijk is het hiermee opgelost.
Bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Bericht door Trevorken »

Bruno schreef:Heb woensdagavond in de mist en de koude buitengereden met een muts ipv men helm en heb nadien geen hoofdpijn meer gehad. Hopelijk is het hiermee opgelost.
Bedankt voor de reacties
Euh, persoonlijk vind ik dat niet echt een goed gedacht, beter gewoon een helmmutsje kopen, dan kan je je helm nog wel opzetten.
Gebruikersavatar
Bruno
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door Bruno »

jaja, kweet het wel, maar twas een testje hé :wink:
wim040
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: vr 05 mei 2006 21:31
Rijdt met: iets met 2 wielen

Bericht door wim040 »

Hi,

Zelf heb ik er ook heel veel last van

Ik heb ook in het dagelijkse leven regelmatig een migraine aanval, hoofdpijn van stress (getrouwde mannen weten waarom, vooral in de solden :-D , en als derde hoofdpijn door mijn sinussen die constant ambetant doen door mijn allergien. 'k Noem mezelf nog geen ervaringsdeskundige :lol:

Na lopen of fietsen heb ik er regelmatig last van. Enkele soorten hoofdpijn waar ik last van heb:

1) Hoofdpijn door te weinig drinken of eten onderweg. Een tekort aan suiker kan ook. Sommigen drinken achteraf een blikje cola
2) Hoofdpijn door verkeerde positie: zeker eens nazien, gemakkelijk te verhelpen.
3) Hoofdpijn door koude lucht tegen je voorhoofd en daardoor sinus problemen. Die zwellen dan op en dan heb je typisch een hoofdpijn boven je wenkbrauwen of naast je neus. Een muts doet mirakels. Sinutap helpt hier goed tegen.
4) Migraine aanval door plotse bloeddrukschommelingen. Achteraf zeer rustig terug naar rustniveau terugkeren en niet te plots stoppen kan ook helpen. Doordit kan ik 2 dagen van kaart zijn. Het enige dat dan helpt is bed blijven.
5) Hoofdpijn door te diep te gaan: Ik kan bijna afgaan op de gemiddelde hartslag tijdens lopen of fietsen. Als die boven een bepaalde waarde komt dan heb ik van jan. Door training schuift deze grens wel naar boven op. De dag nadien is dit meestal voorbij
6) Soms door stress, me opjagen van ik moet op tijd terug zijn om nog iets te doen.
7) Na een inspanning ben ik heel gevoelig voor alcohol. Als ik dan een palm oid drink dan kan het zijn dat ik na een half uurtje al een kater heb. Alcohol werkt vocht afdrijvend, dus dit zal in direct verband staan met te weinig vocht.

Ik drink zeer graag Kasteelbier maar ik heb 50% kans om er twee dagen aan een stuk hoofdpijn aan over te houden. Eigenaardig ? Jazeker maar ik heb nog een collega op het werk die hetzelfde voorheeft met kasteelbier. Ook die persoon heeft regelmatig last van migraine.

Moest je er niet aanuit geraken: hou een tijdje een dagboek bij wanneer je hoofdpijn hebt en wat je daarvoor hebt gedaan. Misschien ga je een partroon zien.



Misschien zit er iets tussen dat je herkent ?


Wim
Plaats reactie