Vermageren

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Bruno
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Vermageren

Bericht door Bruno »

Na een tijdje op non-actief te staan is men gewicht redelijk de hoogte in gegaan....
1 oplossing... vermageren...

Kunnen jullie mij hier goed renderende methodes geven?

1 ding is nu wel al zeker en dat is dat ik me niet ga uithongeren hoor!!! Het moet een resultaat geven dat op langere termijn houdbaar is. Ik zou een 10kg kwijt willen (niet enkel van die 2 maand non-actief hoor en zeker niet van de feestdagen)
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

Veeeeeeel fietsen aan lage hartslag (ik dacht 60 procent van uwe max voor optimale vetverbranding)
Lopen en zwemmen zijn ook
=D> voor vetverbranding (lopen vooral voor't buikske), heb ik pech dat ik nimeer kan lopen #-o
En natuurlijk uw eetgewoonten aanpassen - mss "ons" wa meer info geven over uw huidig voedselgebruik (of misbruik :P ) dan kunnen we beter helpen hé

grtz
Gebruikersavatar
Zola
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 11 dec 2006 16:47
Rijdt met: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Bericht door Zola »

Probeer gewoon gezond, evenwichtig en regelmatig te eten.
Heb je toch nog zin in een tussendoortje?? Fruit mag je zoveel eten als je wil (geen bananen en druiven)
Voor de rest raad ik je veel duurtrainingen aan, van lopen heb je het snelste resultaat maar ook duurtrainingen op de fiets zijn uiterst geschikt. Een goede raad, probeer niet té snel té veel af te vallen. Maximum 0,5 kilo/week.

Hou ons op de hoogte van de vorderingen...


Geniet er van... ik ga een chocomousseke eten. :lol:
wannesvda
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 23 jun 2006 14:24
Rijdt met: Cube Reaction black 2006
Contacteer:

Bericht door wannesvda »

Redelijk simpel voorgesteld:

Het draait allemaal om kcal... Eénieder heeft dagelijks een bepaald aantal kcal nodig. Er bestaan verschillende formules om te berekenen hoeveel dit bij jou is.

Wanneer je lichaam meer kcal binnenkrijgt dan het nodig heeft, zal dit overschot worden opgeslagen als vet. Komen er te weinig kcal binnen, dan zal je lichaam gebruik maken van de opgeslagen voorraden. In de praktijk komt dit erop neer dat er vet wordt verbrand.

Een goede methode om dus vet te verliezen (want daar draait het allemaal om; het heeft geen zin spiermassa of vocht te verliezen, je moet het vet kwijt!), is 10 a 15% van je dagelijkse kcal-behoefte af te trekken. Hiervan maak je je streefcijfer.

Om dit te bereiken zijn er twee mogelijkheden:
1) je eet lekker verder wat je maar wilt en je gaat sporten als een gek om het overschot aan kcal weg te werken
2) je past je voeding zodanig aan dat je kcal niet boven je streefcijfer stijgen, als je dan nog wat sport, is dit extra winst...

De beste methode is: krachttraining doen om spiermassa te ontwikkelen (hoe meer spieren, hoe meer kcal je lichaam verbrandt, zelfs in rust), cardio doen voor extra vetverbranding (lekker fietsen of lopen, binnen of buiten, roeien, crosstrainers, wat je maar wilt, lekker zweten :wink: ) en natuurlijk op je voeding letten...

Lees om het even welk boek over bodybuilding en je zult zien hoe zij er in slagen hun vetpercentages naar beneden te halen zonder spiermassa te verliezen. Natuurlijk moet je niet zo overdreven gespierd zijn als zij, maar het gaat om de grote lijnen...

In elk geval: veel succes, hoe je het ook probeert!
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

dat overdreven gespierd ligt wel aan wat anders :-D en niet enkel aan training en voeding.

maar qua voeding die vetverbrand gericht is kan enige info helpen.
als ze naar een wedstrijd toeleven, eten ze erg vaak witte rijst, al dan niet met bepaalde groenten bij of vis.
witte rijst is veel minder voedzaam dan bruine of natuurrijst. ligt aan het verwerkingsproces van het fabriek.
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

veel water drinken !! :-D :-D

cola,fanta,sprite,wijn,bier,( niet meer drinken ) !!!!!! :cry: :cry:

de kilo's vliegen er af

als je dan nog op uw eten let bv :( :(
frit ja maar met ketchup en niet met mayonaise
in ketchup zit 4 keer minder kcal dan mayo

en dan veel trainen

elk pondje gaat door het mondje
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Sunn xtreme schreef:als ze naar een wedstrijd toeleven, eten ze erg vaak witte rijst, al dan niet met bepaalde groenten bij of vis.
witte rijst is veel minder voedzaam dan bruine of natuurrijst.
Beetje nuanceren Sunn Extreme : je moet eens droge bruine rijst proberen eten met je groenten : walgelijk. Daarom alleen al neem je de witte rijst....
wannesvda
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 23 jun 2006 14:24
Rijdt met: Cube Reaction black 2006
Contacteer:

Bericht door wannesvda »

pvandebe schreef:
Sunn xtreme schreef:als ze naar een wedstrijd toeleven, eten ze erg vaak witte rijst, al dan niet met bepaalde groenten bij of vis.
witte rijst is veel minder voedzaam dan bruine of natuurrijst.
Beetje nuanceren Sunn Extreme : je moet eens droge bruine rijst proberen eten met je groenten : walgelijk. Daarom alleen al neem je de witte rijst....
???????? Bruine rijst walgelijk? #-o
Smaken en kleuren... Ik vind juist al die geraffineerde spullen (witte rijst, wit brood, witte pasta...) smaakloos en het eten niet waard. Ik geef eerlijk toe dat het in het begin wat wennen was om volkoren spaghetti te eten (en dan nog met quorn ipv gehakt, ik ben nl vegetariër, nu word ik waarschijnlijk volledig gek verklaard :-D ), maar eens je de smaak te pakken hebt, wil je niets anders meer (alé, ik toch niet ... :wink: )
verkie
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: za 28 feb 2004 11:48

Bericht door verkie »

Wannes VdA schreef: en dan nog met quorn ipv gehakt, ik ben nl vegetariër, nu word ik waarschijnlijk volledig gek verklaard :-D ), maar eens je de smaak te pakken hebt, wil je niets anders meer (alé, ik toch niet ... :wink: )

Niets mis mee. Ikzelf eet onder leiding van mijn vriendin die vegetariër is steeds minder en minder tot geen vlees. Als ge een beetje creatief zijt is dat minstens even lekker. En op mijn spaghetti ook altijd quorn!!
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Wannes VdA schreef:
pvandebe schreef:
Sunn xtreme schreef:als ze naar een wedstrijd toeleven, eten ze erg vaak witte rijst, al dan niet met bepaalde groenten bij of vis.
witte rijst is veel minder voedzaam dan bruine of natuurrijst.
Beetje nuanceren Sunn Extreme : je moet eens droge bruine rijst proberen eten met je groenten : walgelijk. Daarom alleen al neem je de witte rijst....
???????? Bruine rijst walgelijk? #-o
Smaken en kleuren... Ik vind juist al die geraffineerde spullen (witte rijst, wit brood, witte pasta...) smaakloos en het eten niet waard. Ik geef eerlijk toe dat het in het begin wat wennen was om volkoren spaghetti te eten (en dan nog met quorn ipv gehakt, ik ben nl vegetariër, nu word ik waarschijnlijk volledig gek verklaard :-D ), maar eens je de smaak te pakken hebt, wil je niets anders meer (alé, ik toch niet ... :wink: )
Same here :-) Neem altijd volkoren spaghettie, paprika's, champignon, ajuin enzo in de wok stoven en onder de spaghettie mengen. Hmm krijg al goesting :-D
Plaats reactie