Waar vind ik een testcentrum?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

zaskar72 schreef:ik zou je Energy lab aanraden!!

druk bezet uiteraard mar zeker de moeite!
vele profs zijn er al gepasseerd alsook Jan met de pet.
Niet alleen fietsers maar ook andere sporten!
+1
wardmee
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 27 feb 2010 13:40
Rijdt met: fietske

Bericht door wardmee »

Jochem1 schreef:Hallo,

Ik heb een afspraak gemaakt bij Energy lab. Mijn keuze gemaakt op basis van het trainingschema dat ze meegeven.

Aangezien er hier in dit topic al een paar geweest zijn, kan iemand me zeggen hoe precies de bike wordt gemonteerd op hun "avantronic"? Ik heb een C'Dale met lefty, dit zou volgens de mannen van Energy Lab geen probleem mogen zijn. Aangezien het een nieuwe fiets is waarmee ik zou gaan, zou ik graag weten hoe ze dit juist doen (voor krassen te voorkomen). Anders ga ik wel met mijn oude fiets (zonder lefty).

Grtz
wielen gaan eruit en op avantronic zitten meestal zelfde snelspanners als op gewone wielen. Weet niet of ze aanpassingen doen voor lefty's). Achteraan hetzelfde en wordt de ketting gelegd op de tandwielen van de avantronic.

gaat zeker met oude fiets, mogelijk met lefty. Als je positie hetzelfde is op beide zou ik voor zekerheid gaan :)
Jochem1
Mountainbiker
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 14 jun 2010 16:16
Rijdt met: Cannondale Six 13, Niner EMD, Niner Air RDO

Bericht door Jochem1 »

Ok, bedankt voor de informatie. Ze zeggen me dat het geen probleem zou geven de lefty.

Probleem is dat mijn houding op Cannondale helemaal anders is dan op mijn trainingfiets. Ik zit hier iets meer "Racy" (Stuur veel lager dan zadel) op dan mijn oude fiets. Nu twijfel ik toch nog een beetje, ga ik voor de nieuwe of de trainingsbike?

Grtz
wardmee
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 27 feb 2010 13:40
Rijdt met: fietske

Bericht door wardmee »

Jochem1 schreef:Ok, bedankt voor de informatie. Ze zeggen me dat het geen probleem zou geven de lefty.

Probleem is dat mijn houding op Cannondale helemaal anders is dan op mijn trainingfiets. Ik zit hier iets meer "Racy" (Stuur veel lager dan zadel) op dan mijn oude fiets. Nu twijfel ik toch nog een beetje, ga ik voor de nieuwe of de trainingsbike?

Grtz
bike nemen die je het meeste gewoon bent en waar je het gemakkelijkste op zit. Je moet namelijk tijdens de test tot het uiterste gaan en dat gaat beter als je comfortabel zit
Gebruikersavatar
Liwoen
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 16 mar 2010 13:20
Rijdt met: Niner AIR 9

Bericht door Liwoen »

Heeft er iemand weet van een testcentrum waar ze ook een echo van je hart kunnen doen. Ik heb al vaak gelezen en gehoord dat je dat best ook geregeld eens laat doen zodat je zicht hebt op de grootte van je hart en op de dikte van je hartspier enz. Dit zou nl een goede indicatie geven voor hartfalen.

Let op. Dit is niet hetzelfde als een ECG die vaak wordt afgenomen. ECG is meestal in rust, met verschillende zuignapkes op je hartstreek zodat de electrische impulsen van je hart gemeten worden.
Echo is zoals er naar een baby in de buik gekeken wordt...
rodger8630
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 21 dec 2009 21:12
Rijdt met: ridlye ignite v brake

inspanningstest

Bericht door rodger8630 »

enerylab te gent

groetjes
Cancelara
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: di 03 jan 2012 19:30
Rijdt met: nen oude

Bericht door Cancelara »

Nottebohm in Brecht nemen ze zeker een echo. Ga er al een jaar of 4 elk jaar naar toe. Laatste bezoek aldaar op 20 dec 2011. :-D
Ronan
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 20:52
Rijdt met: Scott Spark

Bericht door Ronan »

Iemand al ervaring met Adlon te Diepenbeek?
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Bericht door WIP »

Ben daar nu 2jaar op rij geweest, zeer goed centrum. Met eigen fiets, wielen eruit op hunne trainer monteren en stoempen maar.
Stein Indeberghe is de keuringsarts en neemt de tijd om u te controleren op gewrichten, ingewanden (mijn geval komt mijn milt of was het lever onder mijn ribben uit en moet bij een val en pijn in die streek zeker laten controleren. Dus ZEER nuttig). Adlon is tevens testcentrum van SK-lommel, KRC-Genk, tal van mindervallide atleten, triatleten, het belgisch bobslee team, edm. blablablabla....

Na de test worden uw resultaten uitvoerig besproken en gekeken hoe ge moet trainen. Mijne lactaat grafiek was totaal verschillend op beide testen en moet nu anders gaan trainen dan voorgaande jaren. Puur op weerstand
:cry:, zware toebak.

Mijn testresultaat was wel serieus verschillend met voorgaande keuringsartsen. Gebruiken verschillende procedures en hebt ge geen vergelijk betreffende het vermogen.
Mijn eerste test (begon toen pas) 355W Bij Van Lierden in Waterschei (niet aan te raden), 2de test (ergens in Genk) 400W, 1ste maal bij ADLON 320W :cry: , 2de maal bij Adlon 360W.

Waar zit het verschil: Die van 400W was elke min 25W omhoog, zo komt ge dus snel op een hogere waarde.
Bij Adlon (zou volgens de wielerbond voorgeschreven test zijn) elke 4min 40W omhoog. Serieuze verzwaring en dat moet ge moet 4min volhouden #-o
Elites zouden blokken van 8min moeten volmaken #-o

Wel prijzig, dacht 180€. inbegrepen (medische keuring, nodig voor licentie, inpaningstest eigen fiets, trainings advies)
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

wattage ligt ook aan het toestel waar ze de test mee afnemen.
je kan een identieke test doen op 2 verschillende toestellen, en toch een wattage van ca 40-60 watt hebben.
dus niet wanhopen als je elders ineens een stuk minder trapt, ondanks een bv identieke of zelfs betere conditie.
Plaats reactie