Waar vind ik een testcentrum?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

tish schreef:
El Perro Diablo schreef:Visum aanvragen en naar de Belgiesche kempen komen.

Notthebohm.

http://www.nottebohmbrecht.be/brecht-me ... f494291068


Als ge maar 1x per jaar gaat, steekt het niet op 500 meter eh.
Nottebohm is ok.
Begin volgend jaar trek ik er ook terug naartoe.
Het is de verre verplaatsing voor mij waard.
idd.
redbiker
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 18 jul 2005 14:49
Rijdt met: Specialized Stumpjumper expert 29"

Bericht door redbiker »

Ik heb al 2x naar die Notthebohm gemaild (1.5 maand geleden en paar weken geleden) via hun site voor een afspraak te beleggen, maar krijg er geen reactie op. Zijn die mannen zo volgeboekt dat het hun niet interesseert, of werken die email-adressen van de site niet?

Iig, hoe lang op voorhand moet je daar ongeveer boeken en hoe doen de meesten het hier? Bellen?

gr
le prépareur
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: di 09 dec 2008 23:44
Rijdt met: Bulls

Bericht door le prépareur »

Als je echt een goed testcentrum wil, moet je naar leuven gaan. Op het Sportkot hebben ze echt de modernste apparatuur om de betrouwbaarste testen te doen.

Enkele sportdokters zijn ook wel goed uitgerust met hun testapparatuur, maar die kennen van training niet zo veel. Te weinig ervaring met zelf uittesten. Op Conconi, Ferrari en Checini na, maar die wonen niet bij de deur.

De meeste sportartsen benaderen iedereen een beetje hetzelfde en geven gewoon standaard advies.
Als je bij zo iemand een test doet, kan je best met de reseltaten naar iemand gaan die voldoende kennis en ervaring heeft over trainingsbegeleiding.
redbiker
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 18 jul 2005 14:49
Rijdt met: Specialized Stumpjumper expert 29"

Bericht door redbiker »

@sjappie; Ik heb op aanraden van een ex-jeugdwielrenner contact opgenomen met sportdokter Van Lierde uit Genk. Hij neemt inspannings- + lactaattesten op in het ziekenhuis van Winterslag. Heb er nu een afspraak gemaakt voor 8 januari. Zal mijn bevindingen laten weten.

@Anderen; Hoe dikwijls wordt zo'n test meestal gedaan op een jaar en welke is eigenlijk de beste periode om dit te laten doen?
De waardes vo2max ed., veranderen die fel afhankelijk van de conditie van het moment? Het is nl. zo dat ik nu na de lmtb een maand stil gelegen heb en de conditie dus zwaar achteruit gegaan is. Heeft dit invloed op de testwaardes die je nodig hebt om je trainingen op te baseren en is het de bedoeling om na x-tijd bij betere conditie opnieuw een test te laten doen om dan met nieuwe aangepaste trainingswaardes verder te werken?
sportslife
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 20 feb 2008 15:04
Rijdt met: Massi

Bericht door sportslife »

CVTA is een proffesioneel centrum, met een degelijke persoonlijke opvolging. Ben er jaren lang heel goed geweest.
Nu nog kan ik op duidelijk deskundig advies rekenen, niettegenstaande ik reeds een aantal jaar uit het wedstrijdcircuit verdwenen ben. =D>
redbiker
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 18 jul 2005 14:49
Rijdt met: Specialized Stumpjumper expert 29"

Bericht door redbiker »

le prépareur schreef:Als je echt een goed testcentrum wil, moet je naar leuven gaan. Op het Sportkot hebben ze echt de modernste apparatuur om de betrouwbaarste testen te doen.

Enkele sportdokters zijn ook wel goed uitgerust met hun testapparatuur, maar die kennen van training niet zo veel. Te weinig ervaring met zelf uittesten. Op Conconi, Ferrari en Checini na, maar die wonen niet bij de deur.

De meeste sportartsen benaderen iedereen een beetje hetzelfde en geven gewoon standaard advies.
Als je bij zo iemand een test doet, kan je best met de reseltaten naar iemand gaan die voldoende kennis en ervaring heeft over trainingsbegeleiding.
@sjappie; Ik heb dus die test vorige donderdag gedaan in Genk, en moet prepareur gelijk geven. Test was met plakkers en zuurstofmasker en de hele hitseklits, maar wel met m'n lederen winterbottinnen omdat er gewone pedalen op die fiets stonden en ik niet mijn pedalen met fietsschoenen erop mocht zetten.

Conclusie; ik heb nu een reeks gegevens gekregen (afkortingen en waardes waar ik kop noch staart aan krijg) waarmee ik verder zou willen werken ivm trainingsschema's ed., maar snap uiteindelijk nog minder van die waardes dan ervoor. Die dokter was niet echt geïnteresseerd en zei me gewoon dat mijn groene zone onder de hr 160 was, mijn oranje zone tussen 160 en 180, en mijn rode erboven. En als ik ging trainen moest ik vóór de training een gevoelswaarde opgeven voor mijzelf (tussen 1 en 10), en afhankelijk hiervan rustig of hard trainen (Vind ik al een vrije rare redenering, omdat 's avonds na het werk mijn gevoel dikwijler naar de 1 dan naar de 10 neigt, maar eens op de fiets gaat het dan meestal wel).

En nu? Tja, weet niet goed wat hiermee aan te vangen. Weet zelfs niet wat nu mijn overslagpols is, 160 of 180?

Iig, zoals prepareur zegt zijn er wel wat dokters met de juiste apperatuur maar met standaard uitleg, en zou ik nu iemand moeten vinden die die waardes kan analyseren en op basis hiervan een trainingsschema kan opstellen...
Gebruikersavatar
sTTevie
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: ma 12 nov 2007 10:37
Rijdt met: On One Inbred 650B & 29 / Lynskey M230 & Pro29

Bericht door sTTevie »

ben afgelopen vrijdag bij Endocard geweest in Leuven ... sportmedisch/cardiologisch onderzoek gekoppeld aan 'n lactaattest, heel tevreden van =D> ...
vandaag 't rapport ervan in m'n mailbox met alle waardes die opgetekend werden & 'n overzicht van de test plus trainingsadvies toe (werkend naar de zelfopgegeven doelstellingen) ...

meer info op www.endocard.be
Gebruikersavatar
Brainfood
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: di 15 okt 2002 23:11
Rijdt met: Rotwild, Cannondale

Analyse van test

Bericht door Brainfood »

Het gebeurt nog veel te vaak dat je de uitslag van je inspanningstest in je handen gestopt krijgt zonder een deftige uitleg (analyse) van je resultaat. Dat is net de reden waarom ik zelf met trainingsbegeleiding begonnen ben. Wat ben je met het resultaat als je er niets mee kan doen. Om dan trainingsadvies te kunnen geven heb je best ook nog ervaring in de betrokken discipline. Een mountainbiker trainen vereist een andere aanpak dan een wegrenner. Een XCbiker heeft andere trainingen nodig dan een marathonbiker enz. Trainingsbegeleiding vereist een individuele aanpak en werkt anders niet.
Ief
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:26
Rijdt met: CUBE reaction GTC SL

Bericht door Ief »

ik ga mij laten testen bij topsport ABC in Heverlee. daar gebeurd het met je ijgen fiets. ben benieuwt heb dit nog nooit laten doen. heb een afspraak op 5 mei.
Gebruikersavatar
Brainfood
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: di 15 okt 2002 23:11
Rijdt met: Rotwild, Cannondale

Bericht door Brainfood »

Idd best met eigen fiets. Ik bied die mogelijkheid ook aan. Maakt toch wel een verschil uit in de uitslag van de test. Hogere wattages en lagere hartslagen. Je ziet ook direct of er iets scheelt aan iemands fietspositie.
Plaats reactie