Waar vind ik een testcentrum?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
jdl
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 09 feb 2009 15:40
Rijdt met: Sworks Stumpjumper

Bericht door jdl »

Brainfood schreef:Idd best met eigen fiets. Ik bied die mogelijkheid ook aan. Maakt toch wel een verschil uit in de uitslag van de test. Hogere wattages en lagere hartslagen. Je ziet ook direct of er iets scheelt aan iemands fietspositie.
wat is de prijs van zo'n inspanningstest en van het bepalen van iemands fietspositie?
want das nergens op de site terug te vinden.

grtz
Gebruikersavatar
Brainfood
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: di 15 okt 2002 23:11
Rijdt met: Rotwild, Cannondale

Bericht door Brainfood »

Een inspanningstest kost 65€ (bij trainingsbegeleiding 50€). Fietspositionering 110 €, duurt wel ongeveer 2u15 en omvat de uitmeting, bewegingsanalyse en goed zetten van de fiets.
Laatst gewijzigd door Brainfood op vr 22 jan 2010 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
jdl
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 09 feb 2009 15:40
Rijdt met: Sworks Stumpjumper

Bericht door jdl »

Brainfood schreef:Een inspanningstest kost 60€ (bij trainingsbegeleiding 50€). Fietspositionering 90€, duurt wel ongeveer 2u15 en omvat de uitmeting, bewegingsanalyse en goed zetten van de fiets.
ik ben wel geïntresseerd. waar is dit ergens in Denderleeuw? hoe kan ik een afspraak maken , en hoe lang zijn de wachttijden ongeveer voor inspanningstest en fietspositionering? is het ook mogelijk om mtb en koersfiets in 1zelfde afspraak goed te zetten? :-)
Gebruikersavatar
Brainfood
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: di 15 okt 2002 23:11
Rijdt met: Rotwild, Cannondale

Bericht door Brainfood »

In de Populierenlaan te Denderleeuw (steenweg tussen Ninove en Aalst).
Voor een afspraak surf je naar mijn website www.smartcycling.be of kan je mailen info@smartcycling.be
Verschillende fietsen kunnen in één afspraak goed gezet worden. Momenteel is de wachttijd 14dagen. Dit wisselt, dus stuur best even een mailtje.

grtn
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

redbiker schreef:
le prépareur schreef:Als je echt een goed testcentrum wil, moet je naar leuven gaan. Op het Sportkot hebben ze echt de modernste apparatuur om de betrouwbaarste testen te doen.

Enkele sportdokters zijn ook wel goed uitgerust met hun testapparatuur, maar die kennen van training niet zo veel. Te weinig ervaring met zelf uittesten. Op Conconi, Ferrari en Checini na, maar die wonen niet bij de deur.

De meeste sportartsen benaderen iedereen een beetje hetzelfde en geven gewoon standaard advies.
Als je bij zo iemand een test doet, kan je best met de reseltaten naar iemand gaan die voldoende kennis en ervaring heeft over trainingsbegeleiding.
@sjappie; Ik heb dus die test vorige donderdag gedaan in Genk, en moet prepareur gelijk geven. Test was met plakkers en zuurstofmasker en de hele hitseklits, maar wel met m'n lederen winterbottinnen omdat er gewone pedalen op die fiets stonden en ik niet mijn pedalen met fietsschoenen erop mocht zetten.

Conclusie; ik heb nu een reeks gegevens gekregen (afkortingen en waardes waar ik kop noch staart aan krijg) waarmee ik verder zou willen werken ivm trainingsschema's ed., maar snap uiteindelijk nog minder van die waardes dan ervoor. Die dokter was niet echt geïnteresseerd en zei me gewoon dat mijn groene zone onder de hr 160 was, mijn oranje zone tussen 160 en 180, en mijn rode erboven. En als ik ging trainen moest ik vóór de training een gevoelswaarde opgeven voor mijzelf (tussen 1 en 10), en afhankelijk hiervan rustig of hard trainen (Vind ik al een vrije rare redenering, omdat 's avonds na het werk mijn gevoel dikwijler naar de 1 dan naar de 10 neigt, maar eens op de fiets gaat het dan meestal wel).

En nu? Tja, weet niet goed wat hiermee aan te vangen. Weet zelfs niet wat nu mijn overslagpols is, 160 of 180?

Iig, zoals prepareur zegt zijn er wel wat dokters met de juiste apperatuur maar met standaard uitleg, en zou ik nu iemand moeten vinden die die waardes kan analyseren en op basis hiervan een trainingsschema kan opstellen...

mja... die heeft overduidelijk geen kaas gegeten van trainingsmethodes en intensiteitszones... lijkt wel een kleurboek :)

informeer u bij renners etc, waar er in uw buurt een BEKWAME sportarts zit, waar je met alles terechtkunt en u met de resultaten de specifieke zaken kan laten toepassen. :wink:
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Bericht door Scale »

Iemand ervaring met Toon Cruyt in Gistel (W-Vl) ?
Ief
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:26
Rijdt met: CUBE reaction GTC SL

Bericht door Ief »

Ief schreef:ik ga mij laten testen bij topsport ABC in Heverlee. daar gebeurd het met je ijgen fiets. ben benieuwt heb dit nog nooit laten doen. heb een afspraak op 5 mei.


dju moet straks. conditie test afleggen maar ben blijkbaar nog niet helemaal hersteld van de inspanning van zondag. in hoefalize wat te veel op en af de heuvels gewandelt. en heb nu nog steeds last van stijve kuiten.
Gebruikersavatar
Ramboke
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 17:19
Rijdt met: Ridley Tiger, Giant

Bericht door Ramboke »

Ief schreef:
Ief schreef:ik ga mij laten testen bij topsport ABC in Heverlee. daar gebeurd het met je ijgen fiets. ben benieuwt heb dit nog nooit laten doen. heb een afspraak op 5 mei.
Vraagske over Topsport ABC: Kunt ge daar als recreant ook een echte lactaattest doen (dus met bloedprikkingen?), want ik zie dat ze dat enkel doen bij elite...

Ief, was de test daar meegevallen, veel info gekregen?
Ief
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:26
Rijdt met: CUBE reaction GTC SL

Bericht door Ief »

Ramboke schreef:
Ief schreef:
Ief schreef:ik ga mij laten testen bij topsport ABC in Heverlee. daar gebeurd het met je ijgen fiets. ben benieuwt heb dit nog nooit laten doen. heb een afspraak op 5 mei.
Vraagske over Topsport ABC: Kunt ge daar als recreant ook een echte lactaattest doen (dus met bloedprikkingen?), want ik zie dat ze dat enkel doen bij elite...

Ief, was de test daar meegevallen, veel info gekregen?

nee je krijgt enkel bij de elite een lactaat test.

en kwa info, we hebben toch een 20tal minuten gebabelt over de test en wat te doen met de training. en de dag erna had ik al een mail met alle uitslagen en grafieken + uitleg in welke zone ik het best kan trainen. zo kreeg ik te horen dat mij Vo2max heel goed voor mijn leeftijd is. en ik zou hierbij een goede duursporter (marathonrijder) zijn. ik kon er wat mee doen zij hij. maar mijn lactaat test zijn maar midelmatig. daar moet ik anders voor trainen om dit beter te krijgen. en dat staat allemaal netjes uitgelecht in de mail in welke zones dat dit moet gebeuren.


ik vond het allesinds een ervaring. ik denk dat ik dit volgend jaar nog eens ga doen. maar dan wat vroeger op het jaar.


ik heb de test vorige dinsdag om 18uur afgelecht.





als je nog vragen hebt ik kan pas maandag avond reageren want vertrek nu vrijdag tot en met maandag richting nederlands limburg om te mountainbiken.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Brainfood schreef:In de Populierenlaan te Denderleeuw (steenweg tussen Ninove en Aalst).
Voor een afspraak surf je naar mijn website www.smartcycling.be of kan je mailen info@smartcycling.be
Verschillende fietsen kunnen in één afspraak goed gezet worden. Momenteel is de wachttijd 14dagen. Dit wisselt, dus stuur best even een mailtje.
grtn
Heb gisteren gebeld en mag volgende week zaterdag al gaan. Kost 65 euro en is met eigen fiets. Resultaten worden nadien doorgemaild. Heel vriendelijke en professionele mensen... ben benieuwd.
Mag wel 5 dagen voor de test geen zware inspanningen doen...

Nu weet ik wel niet of ik mijn gewone banden er moet laten opstaan of ik mijn trainingswiel moet meenemen #-o #-o
Plaats reactie