Waar vind ik een testcentrum?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
jdl
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 09 feb 2009 15:40
Rijdt met: Sworks Stumpjumper

Bericht door jdl »

timdelma schreef:
Brainfood schreef:In de Populierenlaan te Denderleeuw (steenweg tussen Ninove en Aalst).
Voor een afspraak surf je naar mijn website www.smartcycling.be of kan je mailen info@smartcycling.be
Verschillende fietsen kunnen in één afspraak goed gezet worden. Momenteel is de wachttijd 14dagen. Dit wisselt, dus stuur best even een mailtje.
grtn
Heb gisteren gebeld en mag volgende week zaterdag al gaan. Kost 65 euro en is met eigen fiets. Resultaten worden nadien doorgemaild. Heel vriendelijke en professionele mensen... ben benieuwd.
Mag wel 5 dagen voor de test geen zware inspanningen doen...

Nu weet ik wel niet of ik mijn gewone banden er moet laten opstaan of ik mijn trainingswiel moet meenemen #-o #-o
das inderdaad ne vriendelijke mens, en alst me nen mtb is dage gaat, heeft hij zelf een achterwiel liggen met band voor op de rollen.
ik weet ni of hij een heeft voor ne koersfiets
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

jdl schreef:
timdelma schreef:
Brainfood schreef:In de Populierenlaan te Denderleeuw (steenweg tussen Ninove en Aalst).
Voor een afspraak surf je naar mijn website www.smartcycling.be of kan je mailen info@smartcycling.be
Verschillende fietsen kunnen in één afspraak goed gezet worden. Momenteel is de wachttijd 14dagen. Dit wisselt, dus stuur best even een mailtje.
grtn
Heb gisteren gebeld en mag volgende week zaterdag al gaan. Kost 65 euro en is met eigen fiets. Resultaten worden nadien doorgemaild. Heel vriendelijke en professionele mensen... ben benieuwd.
Mag wel 5 dagen voor de test geen zware inspanningen doen...

Nu weet ik wel niet of ik mijn gewone banden er moet laten opstaan of ik mijn trainingswiel moet meenemen #-o #-o
das inderdaad ne vriendelijke mens, en alst me nen mtb is dage gaat, heeft hij zelf een achterwiel liggen met band voor op de rollen.
ik weet ni of hij een heeft voor ne koersfiets
Okido, merci voor de info. Ik ga met de MTB...
doctor
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: di 25 nov 2008 21:12
Rijdt met: Bulls team

Bericht door doctor »

Top test centers met soms zware blunders !

Vandaag een sporter aan de lijn gehad, die zijn test in een gerenomeerd test centrum moest afbreken na ongeveer een 20 minuten.
De reden was dat zijn bloeddruk zeer snel naar een groete hoogte steeg. Er werden hem wat vragen gesteld, wat hij gebrukte enz. De dokter gaf als reden, dat is van een bepaald supplement.

Maar na de sporter door me te hebben uitgevraagd, zijn actueel welzijn en conditie. Het volgende werd me verteld, de sporter was momenteel besmet met een virale infectie, hij nam daarvoor onder dokters voorschrift anti-biotica. Hij had een vermoeid gevoel, en melde dat bij de dokter allemaal voor de test begon ! Deze antwoorde, er is momenteel zo een drukte, als je het vandaag niet doet, moet je 2 maanden wachten.
Schande, ieder dokter moet weten, bij virale infectie, gekoppeld aan medicijn gebruik. De kans bij een zware test, men zeer gevoelig is om een probleem met het hart en bloedvaatstelsel te krijgen, Soms zelfs met gevolg van een hartader
breuk als gevolg ! En dan zo een antwoord als medicus te geven ! Maar weeral haalde het commerciéle het op de kennis. Foei !
Gebruikersavatar
Aloita
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 13 mar 2006 23:21
Rijdt met: Scalpel Team 2009, Thompson Apollo, Canyon Ultimate AL 9.0,

Bericht door Aloita »

Ik ben al tweemaal bij energylab geweest en vind het daar top, zeker mensen die weten waar ze over praten.
Trekken 2u voor je uit met een verkennend gesprek. Behoeftes, trainingsverleden, eventuele klachten, etc. Dan de lacataattest, douche pakken en met een recup drankje wordt de analyse van je test gedaan.
En met het trainingsschema kan je dan weer 12 a 16 weken verder.
Een aanrader :bounce:
Michaël_D_B
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 13:37
Rijdt met: CUBE LTD RACE '09

Bericht door Michaël_D_B »

Wie heeft goede ervaringen met een testcentrum + trainingsbegeleiding uit West Vlaanderen, ev. regio Kortrijk?
kvdm
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 22 jul 2010 13:42
Rijdt met: trek

Bericht door kvdm »

Even het volgende over testcentra :
*er zijn testcentra waar je op je eigen fiets/mtb test of op een "hometrainer":eigen fiets geniet natuurlijk de voorkeur
*trainingstechnisch is het meten van de VO2 max niet zo belangrijk ,maar een exacte analyse vd lactaatgegevens is uiterst belangrijk.
*de opbouw van de test is eveneens uiterst belangrijk : als de stappen te groot of te lang zijn krijg je een ander beeld dan bij kleinere en/of kortere stappen
*HEEL BELANGRIJK is ook of tijdens de test al dan niet je hart nagekeken wordt : naargelang de literatuur die je erover leest varieert het aantal plotse doden die uitgelokt zijn door een inspanning tussen de 3 en de 25/100.000 sporters /jaar , afhankelijk van de leeftijd etc. De kans voor iemand onder de 35 jaar dat hij de volgende 12 maanden plots sterft is 7x kleiner indien hij een inspanningstest gedaan heeft waarbij ook het hart werd nagekeken(en uiteraard goed bevonden).U kan hiervoor terecht bij elke erkende sportarts.
*het lijkt nogal logisch dat u voor trainingsadvies best terecht kan bij iemand die een bepaalde sport zelf op ietwat niveau heeft gedaan en dus praktijk en theorie kan koppelen , dit hoeft helemaal geen arts te zijn
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Bericht door den daler »

en hoe is het bij smartcycling voor de test
krijg je ook schema mee
hoelang duurt de test ongeveer
Gebruikersavatar
Rec
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: di 16 sep 2003 22:29
Rijdt met: Canyon Exceed SLX CF Pro

Bericht door Rec »

Weet er iemand een testcentrum of goede sportdokter in het Hasseltse?
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

ik zou je Energy lab aanraden!!

druk bezet uiteraard mar zeker de moeite!
vele profs zijn er al gepasseerd alsook Jan met de pet.
Niet alleen fietsers maar ook andere sporten!
LaurenZo
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 02 jan 2009 15:36
Rijdt met: Isaac Impact & Thompson

Bericht door LaurenZo »

Hallo,

Ik ben van Edingen, ik zoek een testcentrum in de buurt (Geraardsbergen, ninove, denderleeuw, aalst,...). Iemand ervaring met kine 8, hiko, ... (prijzen?)?

Grtz

LaurenZo
Plaats reactie