Waar vind ik een testcentrum?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
sjappie
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 aug 2006 18:20
Rijdt met: Rocky Mountain Element 70
Contacteer:

Bericht door sjappie »

Phille81 schreef:
zaskar72 schreef:ik zou je Energy lab aanraden!!

druk bezet uiteraard mar zeker de moeite!
vele profs zijn er al gepasseerd alsook Jan met de pet.
Niet alleen fietsers maar ook andere sporten!
+1
wat is de kostprijs bij Energy lab?
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

sjappie schreef:
Phille81 schreef:
zaskar72 schreef:ik zou je Energy lab aanraden!!

druk bezet uiteraard mar zeker de moeite!
vele profs zijn er al gepasseerd alsook Jan met de pet.
Niet alleen fietsers maar ook andere sporten!
+1
wat is de kostprijs bij Energy lab?
Staat dacht ik allemaal op hun website... http://www.energylab.be
Steven Pyl
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 09:23
Rijdt met: ridley rockshok sid race XT

energylab

Bericht door Steven Pyl »

ik heb deze test gratis mogen doen maar ik denk dat deze anders veel centjes kosten, rond de 150euro, daarbij krijg je een schema voor 6 weken, hoe zit het in uz gent? wil dit elk jaar doen maar niet zoveel betalen:)
Steven Pyl
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 09:23
Rijdt met: ridley rockshok sid race XT

energylab

Bericht door Steven Pyl »

voedingsschema was e ook met bodyscan(vet% spiermassa enz word gemeten) kost 50 euro extra allemaal wel vree goed en profecioneel
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Bericht door bert9 »

Iemand al ervaring met het laten opmeten bij BikeInn in Herentals?
appel
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 21:31
Rijdt met: trek 8000 en scott oldtimer

Bericht door appel »

Aan alle mensen die dit topic lezen/volgen, gelieve dit te lezen:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 35#1354035

alvast bedankt
Steven Pyl
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 09:23
Rijdt met: ridley rockshok sid race XT

Bericht door Steven Pyl »

een beter dan energylab t schijnt is nottebohm in brecht
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Bericht door Bunga »

Ik heb vandaag een test gedaan aan de VUB (BLITS). Is allemaal goed verlopen en vriendelijke dokter.
Eerst een medisch onderzoek, wat vragen, en dan HF in rust gemeten en vet percentage.

Nadien de test, Wattage begon op 80 en werd per 40 verhoogd elke 3 minuten en met ECG. Normaal leggen ze meteen de resultaten uit maar dat ging deze keer niet omdat ze pas een nieuw toestel hadden voor de lactaat test. Ik heb ze nu achteraf via mail gekregen en moet morgen eens bellen voor wat uitleg.

Het enigste minpuntje vond ik de ruimte waarin de test werd gedaan. Het was er warm en het leek wel of er niet voldoende zuurstof was. Dat leek misschien maar zo vanwege de warmte. Buiten voel je de frisse lucht in je longen.

De test was voor het fietsen afgenomen maar ik heb 2 schemas meegekregen, 1 voor mtb en 1 voor lopen.

Dat heeft dan 120 euro gekost, staat ook op hun site. Heb er 1,5u binnen gezeten maar normaal moest daar dus nog een bespreking van de resultaten bijkomen.

PS: is er ergens een topic waar de resultaten van de test worden gedeeld? Deze topic gaat eerder over het test centrum zelf.
Gebruikersavatar
Silverbol
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 02:42
Rijdt met: Scale

Bericht door Silverbol »

Vandaag bij enegylab langs geweest voor mijn bikefiting .

Ok het is aan de dure kant 300euro normaal . Maar zonder de full bodyscan is het 250. En dat valt toch mee als ik prijzen op andere plaatsen bekijk.

Nu de fitingzelf is gewoon super weet niet hoe ze het op andere plaatsen doen maar hier is alles high tech aanwezig.

Om te kijken of je een beenlengte verschil hebt word je op ingescand door een scanner die je botten weergeeft en dus kunnen ze precies zien of er verschil opzit of niet.

-Je huidige fietspositie word ingescant door een infrarood 3d scansysteem. Zelfs de kroming van het zadel word ingevoerd. Dit word dan op een testfiets met wattagemeter percies uitgezet . Na meting en je fiets aangepast te hebben zat ik zo comfortabel op mijn fiets echt super.

Zelfs nadat ik langs geweest ben en mijn fiets aangepast heb kan je kostenloos langsgaan om je fiets na te kijken of alles nu op de juiste positie staat.

Voor mij was het een super ervaring en gaat zeker zijn vruchten afwerpen in het voorkomen van letsels en het verbeteren van mijn prestaties.

ps: ik werk niet bij energylab nog haal ik er enig voordeel uit met deze post.
Gebruikersavatar
pascal pantani
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 29 okt 2012 01:28
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door pascal pantani »

Silverbol schreef:Vandaag bij enegylab langs geweest voor mijn bikefiting .

Ok het is aan de dure kant 300euro normaal . Maar zonder de full bodyscan is het 250. En dat valt toch mee als ik prijzen op andere plaatsen bekijk.

Nu de fitingzelf is gewoon super weet niet hoe ze het op andere plaatsen doen maar hier is alles high tech aanwezig.

Om te kijken of je een beenlengte verschil hebt word je op ingescand door een scanner die je botten weergeeft en dus kunnen ze precies zien of er verschil opzit of niet.

-Je huidige fietspositie word ingescant door een infrarood 3d scansysteem. Zelfs de kroming van het zadel word ingevoerd. Dit word dan op een testfiets met wattagemeter percies uitgezet . Na meting en je fiets aangepast te hebben zat ik zo comfortabel op mijn fiets echt super.

Zelfs nadat ik langs geweest ben en mijn fiets aangepast heb kan je kostenloos langsgaan om je fiets na te kijken of alles nu op de juiste positie staat.

Voor mij was het een super ervaring en gaat zeker zijn vruchten afwerpen in het voorkomen van letsels en het verbeteren van mijn prestaties.

ps: ik werk niet bij energylab nog haal ik er enig voordeel uit met deze post.
300 € is wel zot veel He "bolleke" (o)
Plaats reactie