Logboek

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Logboek

Bericht door Quadrifoglio »

Mannen,

Ik hou van elke rit enkele gegevens bij zoals: afstand, gemiddelde, duur, bikemaat, korte commentaar, tijdstip en locatie. Ik heb dus al enkele probeersels achter de rug zowel in excel als access.

Ik vroeg me nu af of jullie dat ook doen en hoe dan wel?
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

ik hou op mijn site een trainingsschema bij ,kijk maar eens.
staat wel nie veel in, afstand, tijd en avs.
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

ik noteer de mijne gewoon in de microsoft works agenda
Gast

Bericht door Gast »

Dagboek van de Ciclosport Trainer (software van HAC4)
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Ik deed vroeger af en toe een poging om het via Word deftig bij te houden, maar dat liep altijd slecht af. Nu ben ik op mijn gemak met de Polar software, horloge ledigen en beetje aanvullen, luxe gewoon!
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Ikke in Excel.
Heeft het voordeel dat je zeer snel berekeningen kunt maken (b.v. om te zien hoeveel km een bepaald onderdeel het heeft uitgehouden).
Ik noteer datum, welke rit, afstand, tijd, avs, totale afstand (odo), en commentaar.
Gebruikersavatar
TJ!
Mountainbiker
Berichten: 334
Lid geworden op: do 05 sep 2002 02:00
Rijdt met: ne zilveren HT en ne zwarte FS
Contacteer:

Bericht door TJ! »

Ik ook in Excel:
datum; waar; welke organisatie; afstand; avs; commentaar; en de totale afstand wordt bovenaan automatisch berekend.

In Access zou je natuurlijk ook mooie dingetjes kunnen doen, maar dan moet je er wel wat meer tijd in steken om allerlei invulformuliertjes, tabellen en rapporten te maken, natuurlijk... :drunk:
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

En kan je ook manueel gegevens invullen die Polar & Cyclosport toestanden of aanvaarden die enkel input van de hartslagtmeters zelf?


@ TJ! Houd jij alles 3dubbel bij ? :D
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Ikke in mijn atoma-schriftje :drunk:

Afstand (eventueel parcours/organisatie)/gemiddelde snelheid/tijd/gemiddelde hartslag/calorieën (gewoon om een idee te hebben)/percentage van de tijd boven de doelzone

Op de website van de wielerbond Vlaanderen kan je trouwens een mooi trainingsdagboekje downloaden, zowel een papieren als een elektronische versie
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

De Polar-software houdt dat allemaal automatisch bij. Af en toe horlogeken verbinden met de pc, en opgelost! Afstand, vanalles over hartslagfrequenties, snelheid, duur, hoogtes, temperatuur, calorieën, totale trainingsduur per week of per maand, stijgingsmeters, enz... En alles in aanpasbare grafieken weer te geven. Spijtig dat die ganse mikmak veel geld kost.
Plaats reactie