Voeding en drank: W-cup

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Pete Mudracer
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 mei 2002 02:00
Rijdt met: Beringen

Voeding en drank: W-cup

Bericht door Pete Mudracer »

Hoe meer je op je bike zit, hoe meer grenzen je verlegt. En hoe belangrijker je keuze van voeding en drank onderweg wordt.

Ikzelf heb heel goede ervaringen met W-cup. In Vielsalm en tijdens LCMT werd ik bijvoorbeeld geconfronteerd met een serieuze klop van de hamer (ge kent ze wel, van die voorhamers). Na 70 km was ik leeg en mijn benen volledig verstijfd van het steile klimwerk. :smile: :smile: :smile: Het nadeel van W-cup is voor mij wel dat ik er nogal een oncomfortabel gevoel van krijg in mijn maag. Vooral omdat ik het ook oplos in mijn drank. Tot noch toe heb ik dat er altijd graag bijgenomen.

Wat drinken jullie tijdens de zware raids en welk wondermiddel (dat niet onder de noemer 'doping' valt) spreken jullie aan om terug te kunnen vliegen?

_________________
Born to be muddy

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pete Mudracer op 2002-07-08 17:33 ]</font>nk
Gebruikersavatar
Pete Mudracer
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 mei 2002 02:00
Rijdt met: Beringen

Bericht door Pete Mudracer »

Sorry, ik heb net de rubriek 'wat gaat er in de drinkebus' gevonden, bij deze heb ik dus al grotendeels een antwoord op mijn vraag. Behalve misschien wat de voeding betreft. Op die bevoorrading kom je eigenlijk vanalles tegen. In de winter kies ik resoluut voor het soepje, maar in de zomer weet ik buiten de banaan niet goed wat te kiezen. Lopen jullie het hele assortiment af of kiezen jullie bewust enkele dingen eruit?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Op 2002-07-08 17:18, schreef Pete Mudracer:
Sorry, ik heb net de rubriek 'wat gaat er in de drinkebus' gevonden, bij deze heb ik dus al grotendeels een antwoord op mijn vraag. Behalve misschien wat de voeding betreft. Op die bevoorrading kom je eigenlijk vanalles tegen. In de winter kies ik resoluut voor het soepje, maar in de zomer weet ik buiten de banaan niet goed wat te kiezen. Lopen jullie het hele assortiment af of kiezen jullie bewust enkele dingen eruit?
banaan is zeker al goed, voor de rest misschien rijsttaartjes, alhoewel dat zwaar kan liggen. Ik heb steeds powerbars bij, en die steek ik dan binnen aan de bevoorrading.
W-cup heb ik ook goede ervaringen mee, maar zo puur zou'k dat toch niet drinken, heeft water nodig om goed opgenomen te worden, dacht ik.
Gebruikersavatar
Calvin
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: 29ers

Bericht door Calvin »

In Decathlon hebben ze nu van die "kleine" tubes (5/doos) met een soort honing in.
't Voordeel is dat het echt om een kleine hoeveelheid gaat, dus krijg je het ook vlug binnen :lol:
't Probleem met sommige energie spullen is dat ze soms niet te pruimen zijn ... :mad:
W-cup heb je tegenwoordig ook al in kleindere busjes.

Greetz
Calvin
Psyche
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 19 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized M5 S-Works HT - custom
Contacteer:

Bericht door Psyche »

Niet te lang na een maaltijd gaan biken en vlak voor vertrek een banaan (zelfs al heb ik geen zin), tijdens de rit elk uur een Isostar reep. Maar dit geldt een beetje voor elke duursport.
CRAZY D
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door CRAZY D »

Zoals inderdaad ik al gezegd heb in "wat gaat er in de drinkebus", bij mij gaat er Aquana goed koud in. Onderweg muesli bars met honing en rozijnen, geen nootjes toestanden, want dan kan je beter nog een potteke tandenstokers meenemen ook. De fameuze "Sultana" koekjes zijn ook niet slecht voor de langere ritten.

Als ik een toertocht meerij, dan stop ik nooit aan een bevoorrading. Het eten onderweg zonder te stoppen zit er bij mij nog altijd in van tijdens het competitie wielrennen, ik kan er ook niks aan doen. :grin:
Gast

Bericht door Gast »

Op 2002-07-09 13:45, schreef CRAZY D:
Zoals inderdaad ik al gezegd heb in "wat gaat er in de drinkebus", bij mij gaat er Aquana goed koud in. Onderweg muesli bars met honing en rozijnen, geen nootjes toestanden, want dan kan je beter nog een potteke tandenstokers meenemen ook. De fameuze "Sultana" koekjes zijn ook niet slecht voor de langere ritten.

Als ik een toertocht meerij, dan stop ik nooit aan een bevoorrading. Het eten onderweg zonder te stoppen zit er bij mij nog altijd in van tijdens het competitie wielrennen, ik kan er ook niks aan doen. :grin:
Heeft ook zijn voordelen, slechte of goede bevoorrading: altijd content :grin:
CRAZY D
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00

Bericht door CRAZY D »

Yep :lol:
phille

Bericht door phille »

Pete,

Op 65km had ik het ook moeilijk in Vielsalm, maar eerlijk gezegd geloof ik niet in die wondermiddeltjes, (eigenlijk vind ik het pure kwakzalverij) en na 5km doorbijten kreeg ik ook terug vleugeltjes.
Ik blijf erbij, It's all in the mind en zeker op het niveau dat ik fiets ! (vooral dat laatste is belangrijk)
Gebruikersavatar
Calvin
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: 29ers

Bericht door Calvin »

Phille,

Ben je toch een beetje verkeerd in hoor !!!
Eten en drinken is van levensbelang bij duursporten, dus zeker bij een raid van 100km.
Een perfect getrainde atleet kan op zo'n tocht volledig ten ondergaan als hij niks eet of drinkt ...
't Is natuurlijk ook 't koppie en de benen die het moeten aankunnen, maar eten en drinken hoort daar zeker bij.

Greetz
Calvin
Plaats reactie