sportdieet

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

Sunn xtreme schreef:toch kan je overal naartoe, en toch normaal eten. tenzij dat pasta, rijst, groenten en vis , mueslis enz..buitencategorie zijn :-)

er zijn een paar landen in west-europa waar het soms nogal lastig is : bv Duistland (bepaalde streken) waar ze vooral vettig vlees enz benutten, en Groot brittanie... waar ze je haast gratis opzadelen met een voedselvergifteging (is bekend als slechtste keuze van Europa)

zeker in het zuiden is het erg makkelijk om deze eetgewoonte te volgen...en nog goedkoper ook dan vlees :)


en een avondje stappen kan ook, al kies je dan gewoon voor water, of een natuur-drank. tenslotte kan je toch niet alcohol drinken, want dan kan je dik betalen als ze u doen stoppen :lol:
nu zoals ik, geen brood, die minderheid is indaad veel kleiner. ik ben ermee gestopt omdat ik steeds maagklachten had.. opgeblazen gevoel, soms was ik zo loom als en straat, 2x een vergifteging gehad en een paar keer maagontsteking (kwam van die drupels erin zei de arts),
reden is dat 85% op deze manier brood bakt, met allerlei smaak/kleur en rijsdruppels. dus je hebt uiteindelijk een industrieel sub-chemisch brood.
men petje af voor degene die nog helemaal ambachtelijk werken zoals vroeger...al worden ze wel heel dun..


dus ik zie niet in wat je daarmee wil zeggen, dat je nergens heen kan.

ik persoonlijk moet er niet voor thuisblijven.
er zijn wel mensen die niet kunnen buitenkomen of ze moeten een friet hebben.... nu ja ieder zijn ding :wink:

zoals ik zei, tis maar juist wat je gewoon bent.
Just.
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

vond dat ik dringend een aantal kilo's moest kwijtraken en ben dan ook een aantal dingen gaan veranderen.

de eerste week gestopt met cola drinken op weekdagen, enkel nog in het weekend en enkel cola-light, in plaats drink ik nu minstens 2liter water per dag.

de tweede week begonnen om elke dag 2 stukken fruit te eten ipv snoep, koeken en andere zoete tussendoortjes.

de derde week ipv 4 sneden brood 's morgends en 4 's middags overgestapt naar 2 's morgends om half 8, 2 om 10 u en 2 's middags.

dit en in combinatie met regelmatig gaan lopen heeft ervoor gezorgd dat ik nu zo'n drie kilo kwijt ben

ik weet het het klinkt niet spectaculair, maar ik denk wel door stapsgewijs te werken en elke week iets te veranderen aan het patroon van eten en leven, dat je op langere termijn het meeste resultaat hebt. nu kan ik telkens gewoon geraken aan iets en dan weer verder kijken.
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Bericht door Huffy »

het is toch net goed na een inspanning te gaan eten , (maaltijd)?
of heb ik me helemaal verkeerd ingelicht?..

ik ben wijsgemaakt voor een training ( bij mij meestal duurtrainingen ) niet te eten , minstens een paar uur wachten na een maaltijd om te trainen.. , en na een training eten was goed omdat het voedsel dan meer naar de spieren gaat dan het opslaat..?
Ben ik hiermee dan volledig mis? , ik viel me zo nochtans goed hoor..
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

huffy schreef:het is toch net goed na een inspanning te gaan eten , (maaltijd)?
of heb ik me helemaal verkeerd ingelicht?..

ik ben wijsgemaakt voor een training ( bij mij meestal duurtrainingen ) niet te eten , minstens een paar uur wachten na een maaltijd om te trainen.. , en na een training eten was goed omdat het voedsel dan meer naar de spieren gaat dan het opslaat..?
Ben ik hiermee dan volledig mis? , ik viel me zo nochtans goed hoor..

hangt af hoe kort na de training, en wat precies na een bepaalde training.... je kan er zo specifiek in gaan als je wil.

al moet je 15-20min na een training geen maaltijd naar binnen werken, daar wacht je best een dik halfuur mee. dit heeft alles te maken met uw stofwisseling, en de maag de tijd te geven weer 'normaal' te laten werken/worden.
tijdens een training word de maagstreek behoorlijk hard belast, en zal uw lichaam deze zo minimaal mogelijk laten werkn. vandaar dus
je kan wel een aantal dingen naar binnen werken die je kolhydraat weer optrekken, kort na de training.
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

Haaa, in dezen topic kan ik es mijn verhaal doen sie:wink:

In februari dit jaar woog ik 108 kg. Wat beduidend veel is voor ne gast van 22, mijn eetgewoontes waren te zot voor woorden: 2 - 3 per week gefrituurde producten, geen groenten, geen fruit, snoepen, frisdranken,...

Dit was ik (witten tshirt:)
Ikke voor

Eind februari vond ik het echt wel te ver gaan, dus de knop omgedraaid en beginnen dieten, hoe? Mijn eetgewoonte aanpakken dus weg met snoep, frisdranken en frituurshit.
Om m'n lichaam niet in de prak te laten gaan besloot ik een maandje gewoon te dieten zonder te sporten (want ik zat al met mountainbiken in mijn kop).

Na die maand begon ik met 2x per week te fietsen met de mountainbike, niet veel gewoon es 15 km per rit. Blazen en puffen de eerste keren natuurlijk.

In de andere maand ging ik al ne stap verder; ik begon al es een paar hellingen op te gaan om dan zo de andere maand een BLOSO route te rijden.

Zo bouwde ik mijn fietsgewoontes op naar dagelijkse rijden (koersen op weg, mountainbiken,...) en dit alle dagen of met 2 dagen rust ingestoken.

Nu, ik heb geen recente foto dit is eentje van in September (of oktober, weet niet precies):

Ikke gewicht van 87kg:
Ikke Na


Ondertussen zijn we al een paar maanden verder en ik heb nu het gewicht bereikt van 77 kg.

Dus zoals eerder gezegd: Suiker en Vetten tot het minimum herleiden, de hoeveelheden gebruiken die het lichaam nodig heeft en niets meer of minder.
Jeremy
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: do 01 sep 2005 07:28
Rijdt met: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy

Bericht door Jeremy »

Proficiat, moest iedereen zo een karakter en doorzettingsvermogen hebben.
Ik ben van nature uit slank, maar heb ook wel het karakter om goed en gezond te leven. We leven maar 1 keer en dan liever in een fit en gezond lichaam dat anders he.
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

da's waar 1 leven = leef gezond maar geniet tegelijk!

Daarom heeft men mtb'en uitgevonden :wink: :bounce:
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

.::Andy::. schreef:Haaa, in dezen topic kan ik es mijn verhaal doen sie:wink:

In februari dit jaar woog ik 108 kg. Wat beduidend veel is voor ne gast van 22, mijn eetgewoontes waren te zot voor woorden: 2 - 3 per week gefrituurde producten, geen groenten, geen fruit, snoepen, frisdranken,...

Dit was ik (witten tshirt:)
Ikke voor

Eind februari vond ik het echt wel te ver gaan, dus de knop omgedraaid en beginnen dieten, hoe? Mijn eetgewoonte aanpakken dus weg met snoep, frisdranken en frituurshit.
Om m'n lichaam niet in de prak te laten gaan besloot ik een maandje gewoon te dieten zonder te sporten (want ik zat al met mountainbiken in mijn kop).

Na die maand begon ik met 2x per week te fietsen met de mountainbike, niet veel gewoon es 15 km per rit. Blazen en puffen de eerste keren natuurlijk.

In de andere maand ging ik al ne stap verder; ik begon al es een paar hellingen op te gaan om dan zo de andere maand een BLOSO route te rijden.

Zo bouwde ik mijn fietsgewoontes op naar dagelijkse rijden (koersen op weg, mountainbiken,...) en dit alle dagen of met 2 dagen rust ingestoken.

Nu, ik heb geen recente foto dit is eentje van in September (of oktober, weet niet precies):

Ikke gewicht van 87kg:
Ikke Na


Ondertussen zijn we al een paar maanden verder en ik heb nu het gewicht bereikt van 77 kg.

Dus zoals eerder gezegd: Suiker en Vetten tot het minimum herleiden, de hoeveelheden gebruiken die het lichaam nodig heeft en niets meer of minder.
Ook efkes mijn verhaal.

Ik zen 16 kilo vermagerd maar eette 4 maand lang telkens 1X per week friet :bounce: , We zijn nu 6 maand verder en mijn 16 kilo zijn er nog altijd af. :bounce: :bounce: :bounce:

Dus laat je frieten maar ik heb er elke week terug van genoten. :wink:
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

je hebt gelijk, maar bij mij zijn frietjes dubbel zo lekker als ik ze een tijdje niet meer gegeten heb :wink:

Ik ben nog altijd bezig aan het vermageren, mijn einddoel is 75 kg.
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

.::Andy::. schreef:je hebt gelijk, maar bij mij zijn frietjes dubbel zo lekker als ik ze een tijdje niet meer gegeten heb :wink:

Ik ben nog altijd bezig aan het vermageren, mijn einddoel is 75 kg.
Ik heb mezelf nu op een breack gezet, tot me nieuwjaar nie meer vermageren louter gewicht houden. Na nieuwjaar moet er nog een 5 a 8 kilo af. Tot een 82/83.

En als ge aan de bron zit is het niet zo evident om er weken aan een stuk nie aan te komen zulle.
Mijn vrouw en ik baten een frituur uit hé.
Plaats reactie