sportdieet

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

#-o[/quote]
Tis misschien wel raar maar je lichaam heeft zelfs soms wat troep nodig!
rtje.[/quote]


amai, van zo iets te lezen , daar word je pas ziek van. :bounce:
precies uw geheugen al aangetast van de troep :lol:
tailspin
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 26 jul 2006 15:28
Rijdt met: modified Cube LTD SL

Bericht door tailspin »

ivo schreef:En verder geniet ik meer van een strak afgetraind gezond lichaam dan van een puffende blubberberg.
Het grote nadeel op het werk is dan wel dat, omdat je praktisch nooit ziek wordt, steeds maar moet invallen voor de 'afgeleefde' collega's na hun zoveelste drink- en eetfestijn dat weer eens in hun lijf is neergeslagen :roll:
Bijkomend voordeel is dat je geest ook veel alerter blijft.
Laatste keer dat ik echt ziek was, was in 2001, nog nooit een ziektedag opgenomen 8) Lekker proper afgetraind, één brok energie, snel, alert en 't zelfde geldt voor mijn madam *grin* :lol: :wink: 8)

Op je voeding letten loont echt, je ziét dat dan ook aan mensen die daar wat acht op nemen. Ongelooflijk hoeveel opmerkingen wij krijgen dat we niet alleen zo gezond bezig zijn, maar ook dat we gezondheid en energie quasi letterlijk uitstralen.
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

Sunn xtreme schreef:#-o
Tis misschien wel raar maar je lichaam heeft zelfs soms wat troep nodig!
rtje.[/quote]


amai, van zo iets te lezen , daar word je pas ziek van. :bounce:
precies uw geheugen al aangetast van de troep :lol:[/quote]

Wanneer je een cola en een reep chocola of ander snoepgoed al troep noemt. Dit maakt de innerlijke mens gelukkiger voor diegenen die het smaken. Dus een gezonde geest in een gezond lichaam maakt dat dit ook goed is voor je gezondheid!!

Van mij mag je alles laten als je daar gelukkig mee bent, maar ik weet niet of je daarmee gezonder zult zijn of beter zult rijden.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

leef en eet je gezond, dan straalt dat inderdaad van je af.
het valt zeker op als je bv in een grootstad (bv brussel of antwerpen) komt.. daar zie je vooral van die mensen die dagelijks rotzooi naar binnen kappen. dan nog gezwegen van de stress-faktor...
en je ziet het ook aan hun, zeker als ze al ouder zijn. let er maar eens op als je nog eens in een grote stad komt.
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

Sunn xtreme schreef:leef en eet je gezond, dan straalt dat inderdaad van je af.
het valt zeker op als je bv in een grootstad (bv brussel of antwerpen) komt.. daar zie je vooral van die mensen die dagelijks rotzooi naar binnen kappen. dan nog gezwegen van de stress-faktor...
en je ziet het ook aan hun, zeker als ze al ouder zijn. let er maar eens op als je nog eens in een grote stad komt.
Natuurlijk zal overdaad altijd schaden maar daarom nooit es zondigen.
Nie gezond maat [-X [-X
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Op mijn nieuw werk is er dan ook alle, alle, alle dagen friet te krijgen...deze "service" vertaalt zich dan ook in een gemmidelde BMI van meer als 30 onder de werknemers denk ik :wink: . Gelukkig eten ze niet elke dag friet, dat zou er over zijn, nee? Op woensdag en vrijdag eten "we" een martino en broodje kip curry, om te eindigen een schaaltje rijstpap van 200gr met 2.5cm bruine suiker...alles doorgespoeld met een frisse cola. Ruwe schatting van deze braspartij: +2000 Kcal (meer als wat ik op een normale dag naar binnen speel)

Buiten het brood rond de preparé en de rijst in de pap is er niet veel gezond of , beter gezegd, nuttig aan die maaltijd. Jammer dat de werkgever zijn medewerkers op deze manier vetmest.
Laatst gewijzigd door Qube op do 26 okt 2006 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
verkie
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: za 28 feb 2004 11:48

Bericht door verkie »

Qube schreef:Op mijn nieuw werk is er dan ook alle, alle, alle dagen friet te krijgen...deze "service" vertaald zich dan ook in een gemmidelde BMI van meer als 30 onder de werknemers denk ik
Denk dat dit wel in meerdere bedrijfsrestaurant traditie is.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

Friet Rider schreef:
Sunn xtreme schreef:leef en eet je gezond, dan straalt dat inderdaad van je af.
het valt zeker op als je bv in een grootstad (bv brussel of antwerpen) komt.. daar zie je vooral van die mensen die dagelijks rotzooi naar binnen kappen. dan nog gezwegen van de stress-faktor...
en je ziet het ook aan hun, zeker als ze al ouder zijn. let er maar eens op als je nog eens in een grote stad komt.
Natuurlijk zal overdaad altijd schaden maar daarom nooit es zondigen.
Nie gezond maat [-X [-X

amai, dan moest ik al jaren dood zijn :lol:

het laatse jaar eet ik zelfs geen brood. iedereen kijkt dan ook vreemd op met de bloedtest dat de resultaten erop vooruit gegaan zijn, maar ik vind het zelfs de normaalste zaak van de wereld.
volgens sommigen ga ik te ver in die zaken, maar kvoel me goed mee en tis gewoon een levenswijze. ik moet er niet eens moeite voor doen :lol:

wel erbij zeggen dat ik een jaar erover heb gedaan om op een verantwoorde manier naar vegetarisch eten over te schakelen... beetje bij beetje (op men 17e beginnen overschakelen).

dus ik raad iedereen aan die dat ook wil, van NIET bruusk over te schakelen, want dat kan je nooit volhouden.
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

Da bedoel ik dus 1 op 1000, of zijn er nog meer van die mensen die hun levenswijze veranderen zodat ze uitzonderingen worden waar je nergens heen kan gaan of ze moeten speciale voeding hebben.

Mijn levenswijsheid is "doe normaal", val niet te erg op
Ieder zijn levenswijsheid...
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

toch kan je overal naartoe, en toch normaal eten. tenzij dat pasta, rijst, groenten en vis , mueslis enz..buitencategorie zijn :-)

er zijn een paar landen in west-europa waar het soms nogal lastig is : bv Duistland (bepaalde streken) waar ze vooral vettig vlees enz benutten, en Groot brittanie... waar ze je haast gratis opzadelen met een voedselvergifteging (is bekend als slechtste keuze van Europa)

zeker in het zuiden is het erg makkelijk om deze eetgewoonte te volgen...en nog goedkoper ook dan vlees :)


en een avondje stappen kan ook, al kies je dan gewoon voor water, of een natuur-drank. tenslotte kan je toch niet alcohol drinken, want dan kan je dik betalen als ze u doen stoppen :lol:
nu zoals ik, geen brood, die minderheid is indaad veel kleiner. ik ben ermee gestopt omdat ik steeds maagklachten had.. opgeblazen gevoel, soms was ik zo loom als en straat, 2x een vergifteging gehad en een paar keer maagontsteking (kwam van die drupels erin zei de arts),
reden is dat 85% op deze manier brood bakt, met allerlei smaak/kleur en rijsdruppels. dus je hebt uiteindelijk een industrieel sub-chemisch brood.
men petje af voor degene die nog helemaal ambachtelijk werken zoals vroeger...al worden ze wel heel dun..


dus ik zie niet in wat je daarmee wil zeggen, dat je nergens heen kan.

ik persoonlijk moet er niet voor thuisblijven.
er zijn wel mensen die niet kunnen buitenkomen of ze moeten een friet hebben.... nu ja ieder zijn ding :wink:

zoals ik zei, tis maar juist wat je gewoon bent.
Plaats reactie