sportdieet

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

Dit is de moeder van alle diëten. Gooi er wat proteïnen en vitaminen bij en je hebt de moeder van alle sportdiëten.

http://observer.guardian.co.uk/woman/st ... 16,00.html
Super skinny me


Its followers claim that it boosts your sex life and makes you live longer. Julian Dibbell tries Calorie Restriction, the world's most extreme diet


Beyond the 120-Year Diet: How to Double Your Vital Years
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

ze herleiden de dagelijkse 2500 cal. naar 1800 cal. per dag.
als je goed leest, lijden ze heel wat honger, ze klagen ook over verzwakken, snel moe enz.. na drie weken staan ze vrijwel haarscherp, bijna beenderig. de manier waarop ze te werk gaan is drastisch, en je creeert een zuiver jojo-effekt.

prachtig dieet, van hoe het vooral NIET moet.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

het is eigenlijk geen vermageringsdieet, maar een anti-verouderingsdieet
het werkt (toch met dieren, leven tot 50% langer), maar is enkel voor mensen die kunnen leven met honger, veronderstel ik

ik denk overigens niet ze last hebben van een jojo effect en een van die wandelende skeletten loopt 30 kms in een week

maar je hoeft, geloof ik, niet zo ver te gaan als die hardcore groep, topsporters doen ook aan cr (toch die met een vet% van een stuk onder de 10%), al stoppen ze daar natuurlijk mee, eens hun carrière erop zit (terwijl ze dan eigenlijk zouden moeten beginnen om de veroudering tegen te gaan):
The idea behind calorie restriction is that you cut back your calorie intake significantly (by anything from 10 to 60 per cent, depending on how hardcore you want to be) while maintaining excellent nutrition, in order to avoid the eff ects of ageing-related diseases and, indeed, ageing itself.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

dat de meeste ex-sporters ermee stooppen, komt omdat ze het vaak 'gedwongen' doen in functie van hun sport.
eenmaal ze stoppen, vallen ze al vrij snel in andere eetgewoonten. vaak eet men nogal veel van wat men vroeger zelfs niet eens at, omdat men wist dat het vettig was, en echte caloriebommen waren.
eerlijk gezegd, is dit de grootste groep.
bij deze groep kan je dus zeker spreken, van een mentaal zware belasting gedurende hun sportcarriere / prestatiegerichte prestaties.
het heeft in hun geval niks met levenswijze te maken, of het automatisch aankweken van een gezonde levenswijze. ze hebben zich als het ware al die tijd verplicht vanalles te laten en zelfs te 'hongeren'.
Plaats reactie