sportdieet

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

niet eten na de inspanning........ en wat dan met het 'thirty minute window' , t'is juist in die periode dat het nodig is om je glycogeenvoorraden aan te vullen, alléé dat hebben ze mij toch wijsgemaakt

idd, maar geen vaste voeding. want dan krijg je een heel ander verhaal.
het betreft lichte 'voeding', vaak bestaand uit vloeibaar of gel in de vorm van kolhydraten, bepaalde suikers enz.. wat dextrose betreft, dat is meer psychologisch dan werkelijke werking.. het 'piekt' een moment maar het is is feite waardeloos, zeker als je weet dat je nadien nog dieper zit.
dextrose kan, maar is eerder een afrader. vooral omdat het psychologisch lijkt te werken. ervaren competitiesporters laten dit totaal links liggen.
Jeremy
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: do 01 sep 2005 07:28
Rijdt met: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy

Bericht door Jeremy »

jep, gasten, bedankt voor jullie tips he. Ben begonnen met mn frisdranken en alles van uit de frietpot te vermijden. Het is wel leuk om meer groenten en fruit te eten, meer kip en minder vlees en vooral minder sausen. Ik probeer nu ook op meer geregelde tijdstippen te eten (momenteel 3x / dag).
tailspin
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 26 jul 2006 15:28
Rijdt met: modified Cube LTD SL

Bericht door tailspin »

Als je dat een tijdje doet, merk je vanzelf het verschil. Succes nog :wink:

Kwestie van nog wat inspiratie op te doen voor kiprecepten: http://www.kip.be
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

http://www.sportdietiste.be/

Als je het geld ervoor over hebt , maak met haar eens een afspraak.
Mij heeft het in ieder geval hard geholpen.

(ps.ik eet momenteel zelfs 7 kleine maaltijden,geen vlees wel vis)
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een begeleiding voor een sportdieet (recreatief MTB). Ik moet gemotiveerd/gestuurd worden want op mijn eigen lukt het blijkbaar niet.
Mijn aantal uren sporten (MTB'n) zijn al hele tijd (sinds 6 maanden ong.) opgeschroeft van 2 naar 5uur/week maar mijn gewicht zit nog steeds veel te hoog.
Mijn conditie en kracht is er wel op vooruit gegaan en op vlakke TTen gaat het goed, maar bij beklimmingen voel ik die 20kg overgewicht toch zwaar doorwegen.

Ik wil dus op dieet, maar toch in functie/combinatie met mountainbiken. Ik heb echter geen ambitie voor wedstrijden of marathons.

Kent iemand een goed adres in de buurt van Turnhout ? (ik ben zelf van Vosselaar)
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

Eet gewoon GEZOND, in de lagere school hebben jullie allemaal de voedingspiramide voorgeschoteld gekregen. Stop zeker niet met cola en andere suikers of vetten zoals friet. Da blijft allemaal nie duren.
Eet gewoon alles maar wat in mate.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Friet Rider schreef:Eet gewoon GEZOND, in de lagere school hebben jullie allemaal de voedingspiramide voorgeschoteld gekregen. Stop zeker niet met cola en andere suikers of vetten zoals friet. Da blijft allemaal nie duren.
Eet gewoon alles maar wat in mate.
Que?
Je bedoelt toch wel zeker dat je juist WEL moet stoppen met al die troep?
Waarom zou dat niet blijven duren? Je kan toch wel NEE tegen jezelf zeggen zeker? Als je dat al niet kan hoe kan je dan nee zeggen tegen een ander #-o
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

ivo schreef:
Friet Rider schreef:Eet gewoon GEZOND, in de lagere school hebben jullie allemaal de voedingspiramide voorgeschoteld gekregen. Stop zeker niet met cola en andere suikers of vetten zoals friet. Da blijft allemaal nie duren.
Eet gewoon alles maar wat in mate.
Que?
Je bedoelt toch wel zeker dat je juist WEL moet stoppen met al die troep?
Waarom zou dat niet blijven duren? Je kan toch wel NEE tegen jezelf zeggen zeker? Als je dat al niet kan hoe kan je dan nee zeggen tegen een ander #-o
Tis misschien wel raar maar je lichaam heeft zelfs soms wat troep nodig!
Wat denk je binnen te spelen als je een reep isostar binnenspeelt, of allerhande sportdrinks.
Is het niet plezant wanneer je op tijd es mag zondigen? Mensen de boog mag nie altijd gespannen staan. Geniet nog van het leven nu het nog kan. Een geheelonthouder kan ook ziek worden zelle.
Naturalize
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 20 okt 2006 15:31
Rijdt met: Jammer genoeg nog geen!!

Bericht door Naturalize »

Las gewoon 1 "smokkel"dag in je voedingsschema dit kan je zeker helpen de rest van de week beter op uw eten te letten.

Friet Rider heeft gelijk je leeft maar 1keer, maar je bent wat je eet.haha
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Friet Rider schreef:
ivo schreef:
Friet Rider schreef:Eet gewoon GEZOND, in de lagere school hebben jullie allemaal de voedingspiramide voorgeschoteld gekregen. Stop zeker niet met cola en andere suikers of vetten zoals friet. Da blijft allemaal nie duren.
Eet gewoon alles maar wat in mate.
Que?
Je bedoelt toch wel zeker dat je juist WEL moet stoppen met al die troep?
Waarom zou dat niet blijven duren? Je kan toch wel NEE tegen jezelf zeggen zeker? Als je dat al niet kan hoe kan je dan nee zeggen tegen een ander #-o
Tis misschien wel raar maar je lichaam heeft zelfs soms wat troep nodig!
Wat denk je binnen te spelen als je een reep isostar binnenspeelt, of allerhande sportdrinks.
Is het niet plezant wanneer je op tijd es mag zondigen? Mensen de boog mag nie altijd gespannen staan. Geniet nog van het leven nu het nog kan. Een geheelonthouder kan ook ziek worden zelle.
Isostar gebruik ik idd niet want dat valt idd meer onder de categorie snoep dan sportvoeding. Van de repen en sportdrinks die ik 'binnenspeel' weet ik wel exact wat er in zit hoor.
En verder geniet ik meer van een strak afgetraind gezond lichaam dan van een puffende blubberberg.
Het grote nadeel op het werk is dan wel dat, omdat je praktisch nooit ziek wordt, steeds maar moet invallen voor de 'afgeleefde' collega's na hun zoveelste drink- en eetfestijn dat weer eens in hun lijf is neergeslagen :roll:
Bijkomend voordeel is dat je geest ook veel alerter blijft. Maar ik begrijp best dat de meeste Belgen liever geen alerte geest meer hebben als ze zichzelf bekijken in de spiegel.
Maar ja, ieder diertje (met de nadruk op diertje) zijn pleziertje.
Plaats reactie