sportdieet

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
buddybiker kristof
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 02 nov 2006 17:58
Rijdt met: giant

Bericht door buddybiker kristof »

Ik eet ook 3 keer per week

s'morgens eet ik bruin brood met cornflakes en melk .
In de middag eet ik boterhammen met hesp of smeerkaas en water, daarna eet ik nog een banaan.
s'avonds is het meestal wat de pot schaft ( groenten, aardappelen, vis of vlees met water).
Maar dinsdag en vrijdag drink ik in de namiddag een blikje frisdrank.
Verder train ik de woensdag een uur tot 2 uur en drink dan voldoende water.
[/quote]
Gebruikersavatar
buddybiker kristof
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 02 nov 2006 17:58
Rijdt met: giant

Bericht door buddybiker kristof »

Ik eet ook 3 keer per week

s'morgens eet ik bruin brood met cornflakes en melk .
In de middag eet ik boterhammen met hesp of smeerkaas en water, daarna eet ik nog een banaan.
s'avonds is het meestal wat de pot schaft ( groenten, aardappelen, vis of vlees met water).
Maar dinsdag en vrijdag drink ik in de namiddag een blikje frisdrank.
Verder train ik de woensdag een uur tot 2 uur en drink dan voldoende water.
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Bericht door robin »

ik let ook wel op m'n voeding,drink massas veel water, geen frisdranken meer,veel fruit en groenten eten,en voor brood is het best bruin of volkoren,ik doe dit toch,en ondertussen veel trainen,ik train gem. 5a6u in de week,zowel op rollen,bos,strand en weg een combitraining dus :-D
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

robin schreef:ik let ook wel op m'n voeding,drink massas veel water, geen frisdranken meer,veel fruit en groenten eten,en voor brood is het best bruin of volkoren,ik doe dit toch,en ondertussen veel trainen,ik train gem. 5a6u in de week,zowel op rollen,bos,strand en weg een combitraining dus :-D
Zo moet da zijn!!! =D>
Manuuz
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 22:03
Rijdt met: is een mooie machine..Scott Scale 60

Bericht door Manuuz »

Onlangs eens een reportage gezien, weet niet meer waar maar bon, het ergste zijn de suikers, alé, al het zoete wat we eten, snoep en dergelijke.
Af en toe wat vet is helemaal niet erg.
Dus af en toe een pak friet kan helemaal geen kwaad.
Natuurlijk, overdrijf niet.
En voor recreanten, de niet profs dus, waarschijnlijk bijna iedereen hier ? zal af en toe een pakje friet geen kwaad kunnen.
Maar wat is af en toe? Als ge ééns per maand een pakske friet eet, zie ik hier niet veel kwaads in.
Maar ik ben geen expert, ik wil ook afvallen, maar alles laten vallen en leven gelijk een kluizenaar zie ik toch niet zitten .
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

'k denk dat de meeste regelmatig frieten eten uit "goesting" bij mij was dat vroeger toch zo, natuurlijk gelijk vandaag heb ik es naar de Mc Donalds geweest na den TT in Eeklo, puur uit haast en gemak aangezien het al 13u was.
Gebruikersavatar
Jeffry#36
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 10 okt 2006 21:29

Bericht door Jeffry#36 »

Denk erom dat je lichaam ook vetten nodig heeft om te functioneren. Naar mijn menig kan een frietje af en toe geen kwaad, maar niet zo een die in de mayonaise en de stoofvleessaus zwemt, vind ik trouwens ook niet lekker.
Let ook op met "dieten" als je er te ver in gaat heb je op den duur geen werstand meer en ben je bij het minste ziek.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

Jeffry#36 schreef:Denk erom dat je lichaam ook vetten nodig heeft om te functioneren. Naar mijn menig kan een frietje af en toe geen kwaad, maar niet zo een die in de mayonaise en de stoofvleessaus zwemt, vind ik trouwens ook niet lekker.
Let ook op met "dieten" als je er te ver in gaat heb je op den duur geen werstand meer en ben je bij het minste ziek.
tis te zien wat je verstaat onder dieet.
vaak word dieet gedaan door middel van 'uithongeren' 'zie flair madammekes etc)
totaal verkeerd bezig dus. uw weerstand gaat er onverbiddelijk aan, problemen gegarandeerd.

je kan 'dieet' ook verstaan onder een zeer gezonde, gebalanceerde voeding, met zeer weinig vlees (of geen)
geen probleem met de weerstand in dat geval.



nu ga ik persoonlijk erg ver in men voeding - volgens anderen -, ikzelf vind het normaal.
geen fritten - aardappelen - brood - snoepwaren - zelden frisdranken - geen sausen die room bevatten of gebonden zijn,...geen vlees (eet vegetarisch, wel vis)

wel : veel fruit, groenten, VIS, sojamelk, vers gemaakt fruitsap, water, granen en vezels, youghurt natuur enz...

vaak krijg ik de vraag - ivm de vetten , waarom soms niet een fritje en vlees voor de vetten?
simpel : in vlees zitten vetten die zich makkelijk opstapelen en niet verwerkbaar zijn, frit is erg ongezond zeker gezien het bakvet.
in oa VIS zitten zeer veel vetten die niet opstapelen, en een zeer gezonde werking hebben op het lichaam. oa de omega3 vetzuren.
ook op gebied van eiwitten, bevat vis meer bruikbaar materiaal dan vlees. verder zitten in veel vezels ook eiwitten, bepaalde groenten die erg rijk zijn, natuurlijk youghurt en magere platte kaas...
kortom : je kan met dit een zeer gezonde en uitgebalanceerde voeding hebben.

het is reeds al vermeld geweest : degenen die overschakelen naar een gezondere voeding, doe dit geleidelijk aan. een bruuske omschakeling bezorgt u zowel fysiek als mentaal een probleem. en als er toch wat anders dan gezond binnenkomt, gaat het lichaam stapelen, net wat je niet moet hebben.

dus gebruik weken, zelfs maanden om een probleemloze overschakeling te waarborgen. mentaal gaat het veel vlotter, en ook zal je je niet 'slap' voelen, wat met bruuske omschakeling altijd het geval is.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

geen brood
wel : water, granen en vezels
Euh, dus toch brood? Zonee, waarom het schrappen van brood & aardappelen?
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

Qube schreef:
geen brood
wel : water, granen en vezels
Euh, dus toch brood? Zonee, waarom het schrappen van brood & aardappelen?

nee geen brood :)
wat ik wel veel eet, das oa meloenpitten, pitten van blauwe druiven alsook de druif zelf, boekweit, linzen, meuslis, rozijnen, etc...

dat ik geen brood eet, heeft veel te maken met het feit dat de meeste bakkers hier in de omgeving chemische druppels allerhande toevoegen voor meer en harder gisten (met minder deeg meer brood oa), smaak en kleurstoffen en waardeloze granen (oppervlakkig). gevolg is dat het bijna geen brood is maar een gebakje pattex.... als je op het brood nijpt, dan blijft het ineen plakken. normaak zet het zich weer snel in oorspronkelijke vorm en korrelt het.
en ik moet zeggen dat ikvan dat brood dan een opgeblazen maag krijg, steken, zwaar gevoel in de maag, en loom ervan worden. dat loom gevoel is omdat dat brood / en stoffen erin, te lang in de maag blijft voor verwerking en het bloed teveel naar de maag word gepompt.

aardappelen ben ik nooit voorstander van geweest, nooit graag gemogen. er zitten veel zetstoffen in wat niet slecht is, maar ik had het ene moment snel genoeg met eten en een half uur later weer grote honger. dat heb ik vele jaren geleden ook gelaten en vervangen door andere hoogwaardigere voeding.

kmoet zeggen sinds ik het gelaten heb, dat ik me een pak beter voel.



maar weet wel, dat ik vanaf men 16e jaar hiermee bezig ben. het is niet zomaar op een paar maanden gedaan, ik heb het gedaan over enkele jaren om men lichaam rustig tijd te geven om te wennen en een probleemloze overschakeling te hebben.

uit testen bleek dat men metabolisme - sinds ik vegetarisch eet - een pak erop vooruit gegaan was. ook de afvalstoffen in het lichaam waren tot een absoluut minimum herleid.
sinds ik brood gelaten heb, heb ik na een paar maanden nog een test laten uitvoeren om te controleren op eventuele tekorten. bleek dat men metabolisme nog wat verbeterd was, de opname van mineralen ook verhoogd. ondanks zware trainingen, de vorm van voeding en geen inname van supplementen, waren haast alle waardes omhoog gegaan.

dat duid erop, dat ik door brood te vervangen door meer variatie in granen (linzen, enz enz..) zelfs erop vooruit gegaan ben.
dat betekent ook dat het lichaam meer uit de voeding haalt en economischer ermee omspringt.

nu, op zo een manier eten is voor 90% ondoenbaar,. hetzij mentaal, hetzij door werkomstandigheden, familiale, ....
bij de meesten zal de vrouw niet zomaar een vegetarisch schoteltje maken voor meneer :-D terwijl zij en de kinderen een stuk vlees en aarpelen eten.
mentaal is het voor de meeste zwaar... pak je het op termijn aan, dan word het een levenswijze.

het is een proces dat je opbouwt door de jaren heen, met wel een goede doordachte uitgebalanceerde voeding.


nu, de meeste mensen hebben geen problemen met dat plakbrood - althans op kortere termijn niet. dus je hoeft het niet te laten.
eet je brood, en je voelt je een ballon...zoek dan een bakker die zijn brood nog meer op de klassieke manier bakt (zijn er niet zoveel meer)
dat brood herken je snel : knijp het bijeen.. plakt het ineen dan heb je geen 'klassiek' brood. voelt het nogal droog , en het herneemt zijn vorm en het korrelt, dan heb je een grote kans op 'klassiek' brood. hiervan zal je je ook geen ballon gaan voelen.
Plaats reactie