trainen in de winter

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Bericht door Griffon »

door de week op de rollen, heb zo'n tacx cycleforce basic, kan soms saai zijn maar als je een filmpke op zet ofzo valt het wel mee.

spinning zou ik in de fitness zaal op het werk kunnen doen maar dan moet ik op voorhand reserveren en aangezien dat dit populair is, moet je toch 2 weken op voorhand weten of je er zin in hebt.

zaterdag en zondag ga ik mountainbiken. modder, regen, sneeuw, ... laat maar komen.
het is natuurlijk altijd plezanter in de zomer als het zonneke schijnt, maar de winter hoort er nu eenmaal bij.
willemske
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 19 okt 2005 20:03

Bericht door willemske »

In de winter rijd ik competitie cyclocross zo een 30tig tal crossen.Wel maar bij een nevenbond maar der word ferm gevlamd.
Greetz
Hollandbiker
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 18 apr 2003 11:24

Bericht door Hollandbiker »

Op de donderdagavond en op zondagmorgen een 3-uurs training lekker op een verwarmde piste inclusief training achter de derny. Ideaal om conditie op te bouwen, je snelheid te verbeteren en goed voor de stuurmans kunst. (Met 50 man op een 200 meter baantje vergt meer concentratie als welke mtb wedstrijd dan ook). Oh ja, ook goed om aan je trap omwentelingen te werken.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Tegenwoordig rij ik maar 2 keer per week met de bike. ('s zomers 5 keer)
Vooral om kuiswerk te besparen en slijtage te beperken. Tegen de kou kan je je gemakkelijk beschermen, met de juiste kledij.

Een week ziet er bij tegenwoordig ongeveer zo uit:

Za: TT, redelijk goed doorrijden + eventueel verplaatsing van thuis uit naar de start, ongeveer 50 - 100 km

Zo: orientatieloop, (volle bak lopen, maar af en toe wandelen om mijne weg weer terug te vinden)

ma: meestal rustdag

di: rustig lopen met tussendoor stukjes wandelen (anders stijfheid) 30-45min

wo: korte (max 1.5uur) rustige wegrit met de mtb en verlichting, waarbij ik kleine stukjes het bos in duik wanneer ik het friskes begin te krijgen.

do: rustdag

vr: zelfde als dinsdag



Komt ongeveer overeen met een 5-tal uurtjes fietsen per week en 2.5u lopen.

Dit is belange niet wetenschappelijk verantwoord, maar hierbij voel ik me goed. Genoeg sport door de week dus de conditie blijft op pijl. Misschien is het beter wat minder hooi op mijn vork te nemen om in de zomer te kunnen "pieken", maar ik kan gewoon niet zo lang stilzitten.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

in de winter fiets ik voornamelijk op de weg...basis leggen voor de zomer.
zondag: TT bij relatief droge parcoursen met de fiets op en af, meestal goed voor een 5 tot 6 uur fietsen.
Verwacht ik veel modder: tja, gewoon de weg op, een kleine 6 uurtjes.

Elke dag: met fiets op en af naar het werk (telkens een kleine 13 km, enkel)

Woensdagavond: 3 uurkes wegrijden.

Vanaf februari: zaterdag om de 2 weken ook een 5 uur fietsen.

Geeft me een deftige basisconditie om de zomer door te komen, alleen nog veel kracht winnen; als ik wil kan ik vlot 10 uur of langer fietsen, alleen krijg ik geen snelheid in de benen.
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Fietsen in de winter doe je best op de weg, wanneer het gesneeuwd heeft en er ligt veel zout op weg blijf je best binnen. Vergeet niet dat in zo'n natte omstandigheden je poep kan verbranden, t'zou de eerste keer niet zijn dat mijn zeemvel erin staat #-o
lagniau
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: za 24 dec 2005 23:56
Rijdt met: Scott Scale 60 Custom

Bericht door lagniau »

koud is niet zo erg voor mij daar heb je klere voor ma diene regen zi :evil: nu ook hè tis weer aant regene en ik zit zonder spatborden dus kzal weer goe vuil zen ik ga vertrekke salu jonges :drunk:
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

@epic : een vochtwerende creme opsmeren, dan voorkom je dit
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Sunn xtreme schreef:@epic : een vochtwerende creme opsmeren, dan voorkom je dit
Dat weet ik onderhand wel maar t'is dan eigenlijk niet de moeite om buiten te trainen qua slijtage aan je koersvelo/oplopen ziekte.
mtb_jonas
Mountainbiker
Berichten: 530
Lid geworden op: za 04 nov 2006 13:32
Rijdt met: thompson razor zoom

Bericht door mtb_jonas »

als ik tijd vind dan ga ik gaan fitnissen , of gewoon lichtjes op de bike en op de baan fietsen
Plaats reactie