trainen in de winter

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
max003
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 06 apr 2004 09:51

trainen in de winter

Bericht door max003 »

Wat doen jullie allemaal van training nu het zo vroeg donker wordt? Als ik thuis kom van men werk heb ik met moeite nog 45 min licht over :cry:
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Bericht door BertG »

ja das klote, ik kan soms vroeger stoppen mee werken en dan lukt het nog wel maar anders... Een goei lichtje misschien, type http://www.bikestuff.nl/catalogus/index ... ts_id=4877
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: trainen in de winter

Bericht door Sunn Xtreme »

max003 schreef:Wat doen jullie allemaal van training nu het zo vroeg donker wordt? Als ik thuis kom van men werk heb ik met moeite nog 45 min licht over :cry:
lichtje kopen kan je helpen in donkere tijden :-D
Gast

Bericht door Gast »

op de weg trainen
dat doen de meeste xc wedstrijdrijders ook
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

manitou. schreef:op de weg trainen
dat doen de meeste xc wedstrijdrijders ook
Ik train allesinds op de weg, da heeft nog wel iets in de donkere trainen vind ik, tis natuurlijk niet hetzelfde als in het veld maarja, we moeten roeien met de riemen die we hebben é.
dokske
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 29 aug 2005 17:55
Rijdt met: stumpjumer fsr comp

Bericht door dokske »

Misschien een stomme vraag maar tot welke temperaturen kunnen jullie nog trainen op de weg als het vriest trainen jullie dan ook nog op de weg ?
Vlammer
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 05 jun 2005 14:36
Rijdt met: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Bericht door Vlammer »

Zolang het niet te glad is ga ik trainen, tegen de kou kun je je nog behoorlijk kleden.
Trainen met een thermisch truike en daarover je winterjas gaat ook goed.
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Meestal is het niet de temperatuur die het probleem vormt als het vriest, maar de ijzel die (levens)gevaarlijk kan zijn...

Dat even terzijde :

Als het donker is kun je wel nog perfect gaan joggen bijvoorbeeld. in de meeste parken enzo staan trouwens lantaarns.
gewoon fluovestje aan en altijd goed opwarmen en stretchen.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

Gladheid kan dan inderdaad een probleem zijn. Soms heb je zo van die dagen dat het op 5 minuten tijd vol met mist hangt, deze op de straat valt en er ineens een schaatsbaan van maakt ...

Btw: je mag nog van geluk spreken dat je eerst 45 minuten in de klaarte kan rijden, ik kom tijdens het winteruur altijd pas thuis als het al donker is.
dokske
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 29 aug 2005 17:55
Rijdt met: stumpjumer fsr comp

Bericht door dokske »

Ja kan het me voorstellen da je goe aangepelst moet zijn ik zou deze winter ook willen proberen om wa meer op de baan te gaan rijden ben net terug van nottebohm.
En ja daar raden ze da aan he om de conditie op te bouwen ik wist niet dat er mensen zijn die dit in de winter deden aangezien al die baanmannen dan in het bos duiken he.
Plaats reactie