Soorten drank

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

VdB schreef:
freezy schreef:
fieldbiker schreef:
Heb ook nogal last van maagkrampen en oprispingen bij gebruik van Extran, AA drink, Aquarius, ... zal blijkbaar eens iets anders moeten proberen. Enige aanraders ?

Thx
Fieldbiker
eens proberen met 1/2 bidon fruitsap/appelsap en 1/2 water... smaak is niet slecht (beter dan water) ...

ik heb ook "last van mijn maag" met extran... met aquarius echter geen problemen... extran blijft ook langer "plakken" in de mond...
Voor mij net hetzelfde Freezy, 1/2 water, 1/2 appelsap. Smaak is goed en geen last meer van maag.
Ik merk dat hier heel veel rijders het nog op zgz. 'gewone' dranken houden zoals allerlei sappen enzo.Zijn de energie -en koolhydraatrijke dranken niet interessanter voor recuperatie en uithouding ? En das gene kritiek hé,ieder drinkt wat m 't liefst heeft,het valt mij gewoon op,das al. :P
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

PiggyOffThe Hill schreef:
Ik merk dat hier heel veel rijders het nog op zgz. 'gewone' dranken houden zoals allerlei sappen enzo.Zijn de energie -en koolhydraatrijke dranken niet interessanter voor recuperatie en uithouding ? En das gene kritiek hé,ieder drinkt wat m 't liefst heeft,het valt mij gewoon op,das al. :P
probleem bij mij is dat ik nog niets gevonden heb dat mij echt goed bevalt... da is dan voor mij -->
- goeie smaak in de mond, maar mag nie blijven plakken, waardoor je nog meer dorst krijgt...
- mag geen last in de maag geven en ook zo geen zure oprispingen... want daar heb ik soms last van... aquarius is tot nu toe het beste, ma da steekt ook tegen na een maandje of 2....
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

ik heb van iemand ooit is een recept gekregen van rooibosthee,tot nu toe één van de beste dranken zowel winter als zomer, alleen spijtig dat het wa veel werk is om da telkens gereed te maken :drunk:
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Doodgewone thee met een beetje honing is ook niet slecht.
Gebruikersavatar
Iglo
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 20 okt 2002 23:54
Rijdt met: Scott, Specialized, Scott

Bericht door Iglo »

Volgens mij moet je onderscheid maken tussen verschillende soorten dranken

- de hypotone drankjes (gewoon water en "sportwater")
- de isotone dranken (bvb. Isostar, Extran dorstlesser, Born Iso, etc..)
- de hypertone dranken ( bvb. Carbo Power, Extran Energy, Dextro Energy, etc.....
Verschillen : hypotone en isotone dranken worden snel opgenomen door het lichaam, maar zijn (praktisch) niet verrijkt met suikers, hypertone zijn dus wel verrijkt met suiker, maar worden langzamer opgenomen.

Welke drank je nu gaat gebruiken hangt hoofdzakelijk af van de aard en vooral de duur van je inspanning.
Tevens kennen we de gouden regel waarschijnlijk allemaal : drinken voor het dorstgevoel = geen prestatievermindering.


Groeten,
Iglo
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

viper schreef:Doodgewone thee met een beetje honing is ook niet slecht.
Thee is diuretisch en is bijgevolg niet echt geschikt voor duursporten.
Performer
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 18:02
Rijdt met: Orbea

yip

Bericht door Performer »

hier gaan we nog nen keer, :wink:

Ik merk dat hier heel veel rijders het nog op zgz. 'gewone' dranken houden zoals allerlei sappen enzo.Zijn de energie -en koolhydraatrijke dranken niet interessanter voor recuperatie en uithouding ? En das gene kritiek hé,ieder drinkt wat m 't liefst heeft,het valt mij gewoon op,das al.

Dat valt mij idd ook op! Tot mijn zeer grote verbazing trouwens. Wij proberen steeds een heel interessante drank op de markt te brengen.
Zowel voor de portemonnee als in kwaliteitsnormen.
En toch zie ik zoveel mensen die met eigen brouwsels rondrijden, eigenaardig!

probleem bij mij is dat ik nog niets gevonden heb dat mij echt goed bevalt... da is dan voor mij -->
- goeie smaak in de mond, maar mag nie blijven plakken, waardoor je nog meer dorst krijgt...
- mag geen last in de maag geven en ook zo geen zure oprispingen... want daar heb ik soms last van...

goeie smaak is zeer belangrijk, daarom werken wij er ook steeds hard aan. Niet plakken? da's een moeilijker onderwerp doch ga ik het niet aan de kant zetten. Waardoor krijg je een plakkerig gevoel? Idd suikers of koolhydraten! Elke fatsoenlijke energydrink bevat ze. Doch raad ik ja aan op zoek te gaan naar een energydrink op basis van meervoudige suikers(zoals maltodextrines bvb), fructoses zijn ook goed, doch mogen in niet te grote mate genomen worden(kan leiden tot maagklachten) de dextroses of directe suikers moet je proberen te vermijden of zo weinig mogelijk te gebruiken!
het zuur of oprispingen komen meestal door de chemische bewaarmiddelen en/of kleurstoffen, dus probeer deze ook te vermijden.

effe beetje sluikreclame maken :
probeer eens de Carbo Energizer van Performance, deze is verkrijgbaar in 3 smaken, citroen, orange en woudvruchten.
Op basis van 75 % maltodextrine(plakt bij warm weer wel op het frame maar nooit in de mond!), 20 % fructoses en slechts 5% dextrose.
Wij werken met natuurlijke bewaarmiddelen en smaakstoffen!
zo gebruiken we bvb beta carotene(afkomstig van de wortelen) als kleurstof voor de orange smaak.

Succes
Greetz
Jo
Gebruikersavatar
Rec
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: di 16 sep 2003 22:29
Rijdt met: Canyon Exceed SLX CF Pro

Bericht door Rec »

Ha die Jo, ook op het forum terecht gekomen.
Ik kan alleen maar beamen dat ik de Performance produkten en de MMUSA ook goed vind. Vooral de woudvruchten smaak, ze moesten alleen bij meer produkten te kiezen zijn.

Cheers, Filip
Performer
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 18:02
Rijdt met: Orbea

meer van ditte

Bericht door Performer »

hey filip!

thanx voor die reactie!
daar kunnen we wel altijd iets mee aanvangen met dat soort reacties!
als der nog zo mensen zijn, laat maar komen, we'll work on it!

PS begin volgend seizoen komen er nog enkele nieuwe producten uit, maar meer daarover als ze er zijn!

Greetz
You're Performer ---> Jo
mieke
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: di 23 dec 2003 16:27

Bericht door mieke »

Ah het moment van de waarheid!
Ik heb me altijd al afgevraagd wat het verschil is tussen de Vitmin +(siroop) en de Carbo energizer (poeder). Als resultaat hè. De Vitmin gebruik ik al (mjam majm) maar de Carbo nog nooit gebruikt.
Plaats reactie